18.03.2020 – ГРА, ЯКА НАВЧАЄ

 1. Прочитайте та обговоріть казку Зоряни Живки “Про Квасолинку, яка мріяла побачити сонце” 

 Питання до змісту: Які страви можна приготувати з квасолі? Що відчувала квасоля в землі? Розкажіть, як послідовно змінюється квасолинка. Що потрібно рослині для життя і розвитку?

ПРО КВАСОЛИНКУ, ЯКА МРІЯЛА ПОБАЧИТИ СОНЦЕ

 На гвіздочку в коморі висіла торбина з квасолею, звичайнісінькою собі квасолею. Жила в тій торбині маленька, звичайнісінька біла в цяточку Квасолинка. Лежала вона поміж своїх сестер і мріяла. А мріяла квасолинка про Сонце. Уявіть-но тільки собі, бідолашна ніколи не бачила сонечка! Живучи ще в стручку мами-квасольки, вона повсякчас відчувала його лагідні промені. Матуся казала, що вони життєдайні: без сонця не було б життя, не було б квасолі. Отож, ростучи, набираючись сили, достигаючи у стручку, Квасолинка весь час мріяла побачити Сонце. Останнього серпневого дня, досить похмурого й незатишного, бабуся з Катрусею прийшли на город і повисмикували всі до одної бадилини квасолі – вони вже кілька днів стояли геть посохлі, а ввечері вилущили зі стручків квасолинки. І нашу Квасолинку з сестричками також. Бабуся зсипала їх у торбину, яку й повісила в коморі.

 – Будемо, онучко, й у борщ варити, й на пиріжки, а яка добра капуста з квасолею тушкована! “Так я й не побачила Сонця, – скрушно зітхнула Квасолинка. – А тепер потраплю до юшки… І все”  Але час минав, багато її сестер опинилися в каструлі, а Квасолинчина черга не надходила. Поволі в її душі заясніла надія: “Може, колись я ЙОГО все ж побачу!” – і вона мріяла, мріяла, мріяла. “Яке воно, Сонце?”  – Катрусю, принеси мені торбинку з квасолею. Дівчинка зняла стару полотняну торбу з гвіздка, внесла до кухні, висипала кілька жмень квасолі на стіл.  “От і мене з’їдять. Прощавай, любе, так і не побачене Сонечко!” – тихо промовила Квасолинка. Тихо-тихо, що ні бабуся, ні Катруся її не почули.  – Бабусю, дивіться, яка гарненька! В цяточку! Як намистинка! Можна я її залишу? – Кого?  – Квасолинку!  – Навіщо вона тобі? Квасоля квасолею.– Е ні, вона особлива. Он які цяточки симпатичні! Я її посаджу.  – Залишай, коли хочеш. Мені хіба шкода, – знизала плечима бабуся. Кілька днів Квасолинка лежала в сірниковій коробці на Катрусиному письмовому столі. “А раптом мені ще пощастить і я таки побачу Сонце? – думалося Квасолинці.  – Хоча навряд… У борщ я не втрапила, то десь загублюся… Он Катруся мене бавитись узяла.” Та одного дня Катруся прийшла зі школи раніше, вона виклала на столі зо два десятки різноманітних, схожих на барвисті намистинки, квасолинок. Серед них були білі в рожеву цяточку, і в чорну, й у фіолетову, і чорні з жовтим, і брунатні, і бордові… круглі та продовгуваті, великі й маленькі. Одним словом – ціла колекція квасолинок.  – Вже час саджати вас. На дворі травень. Прощавайте мої рябенькі. Прошу зродіть мені рясно-рясно. 

 Дівчинка пішла на город, викопала на грядці кілька ямок, а тоді в три рядочки посадила свою квасолю. Сердешна Квасолинка так довго чекала на цей день: “Сьогодні я напевне побачу Сонце. Це мій останній шанс!” Але – як прикро! – небо суцільно вкривала сіра ковдра хмар. У землі було вогко й темно. Квасолинці стало страшно. У неї всередині все ніби ворушилося, переверталось і тріщало. “Це кінець. Я, мабуть, вмираю. Ось так, проживши довге життя, я ні разу не бачила Сонця! За кілька днів її біла в цяточку шкірка тріснула – і те, що вже довгий час ворушилося вийшло назовні. “Я вже померла”, – подумала Квасолинка. Але ні, вона ж не перестала ні дихати, ні думати, а навпаки спрагло вбирала воду… І росла! Минуло ще день чи два і на поверхні землі з’явився маленький паросток. “Невже це я?” – аж не вірилося Квасолинці. Щось тепле, сяюче і величне дивилося на неї з фіалково-блакитного неба, ніжно пестячи золотавими променями. “Ти хто?” – “Я Сонце.” – “Сонце! Яке ти гарне! Як же я хотіла тебе побачити! Дякую, що зігріваєш мене! Дякую, Сонечко!” Сонечко всміхнулося Квасолинці, а вона простягла до нього рученята-листочки і трішечки підросла.

 2. Попрацюйте за коректурною таблицею “У кожного свої справи”

Назви: Що можна одягати? Що можна читати? З чим можна грати? Що використовують на кухні? Що можна покласти в кишеню? Якими предметами можуть користуватись і діти, і дорослі? Що може бути корисним лише дітям? Які речі важливі для дорослих? Які інструменти необхідні для ремонту? Який прилад допомагає краще бачити?

Відгадай загадки, знайди відгадки:

Два скельця, три дужки – за ніс і за вушка.

                                                                   (окуляри)

Білий голуб в хату прилетів,

Білими крильми зашелестів.

Із усього світу всі новини

Розказать зумів за півгодини.

                                                 (газета)

Зуби залізні цілий ліс погризли

                                                 (пилка)

З нею так я буду грати-

Вранці буду годувати,

І гуляти поведу,

Потім в ліжко покладу.

                                             (лялька)

Знайди:

  • Сусідів ляльки (знаходиться у 2 стовпчику на верхньому ряді);
  • Те, що під машинкою;
  • Те зображення, що між сарафаном і книгою;
  • Предмет, який складається, шелестить, шуршить, мнеться.

3.Запросіть дітей до виконання завдання №14 у «Книзі дошкільника». Виконання цього завдання допоможе продовжити роботу з ознайомлення дітей з літерами.

Вихователь: Іщенко Олена Миколаївна

4.Обговоріть картину албанського художника П. Перваті «Пейзаж». (Що тут відбувається? В яку пору року це відбувається? Уяви себе серед цієї природи. Які звуки ти почуєш?). Запропонуйте створити пейзаж у Альбомі художньо-творчої діяльності в техніці аплікація нитками. Діти опанують різні прийоми роботи, навчаться добирати нитки різних кольорових відтінків.

5.Створіть ігрову ситуацію та запропонуйте дітям організувати Бюро прогнозів. Уточніть, що прогнози- це передбачення, припущення. Для них важливі слова – «якщо», «якби». Спочатку запропонуйте швидко продовжити речення:

Якщо папір згорить…;

Якщо поллєш дерево…;

Якщо тобі шість років, то…;

Якщо йде дощ, то…;

Наполягайте на тому, щоб варіантів продовження було багато. Потім запропонуйте пофантазувати, що було б, якби море було з чорнила або якби будинки були шоколадними.

6.Складно зустріти дитину, яка б не любила мультфільми. Завдання №15 з Книги дошкільника містить «мультибус»- тренажер для створення мультфільмів. Організуйте виконання цього завдання.

Вихователь: Трохимчук Олена Іванівна

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *