18.10.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою ” Домашні улюбленці нашого двору” підтема “Пташиний двір”.
1.Шановні батьки, запропонуйте дитині цікаву гімнастику з елементами ушу:
-походити як ведмедик – панда на руках і ногах;
-постояти на широко розставлених ногах із півзігнутими колінами;
-поповзати як змія;
-щонайвище підстрибнути як мавпочка, яка хоче зірвати банан.
Розпитайте дитину : чи бачила вона яку зарядку роблять домашні тваринки і птахи у дворі?
2.Запросіть розглянути картину ” Українка з курчатами”
О. Крутоголової.
Запитайте:
-Кого ти бачиш на картині?
-Що робить дівчинка?
– Кого ти ще помітив? Що роблять курчатка, а що – метелик?
-Їм весело чи сумно?
-Хто на картині більший, а хто менший?
-Із чого зроблений віночок у дівчинки?
3.Розпитайте у дитини про її гостювання у селі, про тварин і птахів, які там живуть.
Запропонуйте послухати голоси домашніх птахів і тварин. Дайте дитині можливість висловитися про свій досвід зустрічі з ними.
4.Запропонуйте дитині допомогти мамам тваринам знайти своїх дитинчат. Спонукайте правильно називати тварин.
5.Прочитайте дитині оповідання В. Сухомлинського ” Покинуте кошеня”.
Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі.
Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить — тремтить.
Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує — нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.
Запитайте:
-Як кошеня опинилось на дорозі?
-Як Наталочка пожаліла кошенятко?
6.Проведіть разом з дитиною цікавий дослід з водою і предметами.
У прозору посудину, користуючись умовною міркою, опустіть пісок, дрібні камінці, по 2-3 предмети однакової форми та об’єму, але з різного матеріалу (дерева, скла, пластмаси, паперу, тканини, воску), запропонуйте дитині пояснити поведінку цих предметів у воді.
Чому деякі з них плавають, інші тонуть, а окремі – розчиняються, змінюючи за6арвлення води?
7.Запропонуйте дитині зліпити пташку з пластиліну та сухого листя.
Підготувала вихователь Трохимчук О.І.
Завдання для дітей з особливими освітніми потребами:
1. Гра «Маленька господиня»
Мета гри – розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати інструкцію (вказівку) і виконувати її. Використовуються іграшкові лялькові меблі, посуд. Дитині пропонується обставити кімнату. Дається одна вказівка, дитина її виконує. Після цього дається інша вказівка. Наприклад: «Поставити шафу, диван, стіл, стільці» і т.п. «Посади ляльку. Дай їй тарілку. Налий туди борщ. Погодуй її. Прибери посуд. Поклади ляльку спати» і т.п. (кожного разу виконується тільки одна дія). Цю гру можна використовувати і для розвитку мовлення. Дитина повинна розповідати про те, що вона робить. Наприклад: «Я саджу ляльку. Я даю їй тарілку. Наливаю їй борщ. Я годую ляльку.» і т.п.
2. Ігри із будівельним матеріалом
Дитина будує за показом або по словесній інструкції. За показом. Дорослий кладе кубик. Дитина повинна зробити те ж саме. На цей кубик кладеться інший. Дитина виконує цю ж саму дію. По словесній інструкції. Дорослий мовою регулює дії дитини. «Візьми червоний кубик, біля нього постав такий же» і т.д. Деякі діти добре підпорядковують свої дії словесній регуляції і таким чином вчаться виконувати багато завдань. Діти краще будують за показом, наслідуючи кожну дію.
3. Дитина будує за зразком.
Цей вид діяльності більш складний. Подається нескладний зразок і пропонується: «Побудуй таку ж саму лавку» («хатинку», «садок» і т.д.). Якщо дитина не може виконати завдання самостійно, слід їй в цьому допомогти.
Асистент вихователя: Фурса А.В.