24.05.2022р.Реалізуємо освітні завдання за темою:”Людина працею славна”(підтема:”Хто такий художник?”
Доброго дня, шановні батьки та діти!
Сьогодні ми продовжимо працювати над темою «Людина працею славна».
Ми маємо надію , що ваш малюк уже зрозумів, що існує безліч професій, але серед них ще є і творчі професії.
Щоб стати художником, письменником, артистом, музикантом, потрібно володіти обдарованістю і хорошим уявою.
Поговоріть з дитиною про людей, у яких є дивовижна здатність до малювання. Таких людей називають – художниками.
Це дуже важлива професія, художники малюють картини, зображують те, що бачать і знайомлять нас.
“З тим, що ми не помічаємо,
Пружний подорожник,
І кисті Іван – чаю,
Cиняву річкову,
Й поле золоте,
Всю красу земну.
Відкриє нам художник!”
З’ясуйте чи любе дитина малювати?
– Чим саме малювати і на чому?
Повідомте , що наші далекі предки теж дуже любили малювати. Хоча у них не було ні паперу, ні полотна, ні олівців. Люди кам’яного століття наносили свої малюнки на гладкі поверхні великих каменів і скель. З дивовижною точністю і виразністю вони зображували диких звірів: оленів, кабанів, мамонтів, а так само сцени полювання. Свої малюнки вони висікали кам’яними зубами і сокирами, іноді застосовували природні фарби – соки деяких рослин. Творіння цих художників збереглися і до наших днів, які зберігаються в музеях. Ми можемо сміливо сказати, що мистецтво прийшло до нас з глибокої давнини і народилося разом з людиною. Людям в усі часи хотілося відобразити в малюнках найяскравіші враження життя, зобразити навколишній світ.
– Запитайте, чим можна ще малювати крім олівців та фломастерів?
(Фарби, гуаш, кольорову крейду).
Найчастіше художники на своїх картинах малюють рідну природу: луки, поля, річки, веселку – такі картини називаються «Пейзаж».
«Якщо бачиш на картині річка намальована, чи ялинка,
Чи садок, поле та шалаш
То подібна ця картина , називається – пейзаж!»
Розгляньте з малюком картини: В. Яценко «Рідні лани»
, «Дніпро восени» С. Шишко.
– Ми з тобою пробували смачні цукерки «Ведмедик клишоногий»?
Не дивуйся, адже розмова у нас йде про художників?
На обгортках цукерок зображена ведмедиця з ведмежатами. Це репродукція з картини чудового художника І.І. Шишкіна «Ранок у сосновому лісі».
– Як ти думаєш, що зображують художники-портретисти на своїх полотнах? (Портрети людей).
– Подивися, художники малюють не тільки людей, а й намагаються передати зовнішній вигляд людини, розкрити його характер, показати настрій.
«Якщо бачиш , що з картини поглядає хтось на нас,
Чи пілот, чи балерина, чи Миколка твій сусід.
То звичайно ця картина називається – портрет!»
Продовжіть розповідь :так само на своїх полотнах художники зображують предмети домашнього вжитку: фрукти, овочі, показуючи нам їх красу – така картина називається «Натюрмортом».
«Якщо бачиш на картині чашку кави на столі,
Чи то в глечику компот, чи троянду в кришталі,
Чи то грушу , чи то торт. Або всі предмети зразу-
Знай: це звичайно натюрморт!»
Розгляньте з дитиною картини Н. Білокур «Сніданок» та «Богданівські яблука»
Запитайте – Чи подобається дитині розглядати яскраві нарядні книжки з картинками?
– Чим вони йому подобаються?
Художники, які прикрашають дитячі книжки ілюстраціями, називають «Художниками – ілюстраторами».
Запропонуйте малюку пограти в відео гру « Помилки хадожника» на розвиток логічного мислення.
Вправа «Допоможи художнику зібратися на роботу. Вилучи зайвий предмет.»
Гра «Що наплутав художник».
Розгляньте з малюком серію картинок із «перекрученим» сюжетом ,і знайдіть, що наплутав художник.
Запропонуйте дитині сьогодні стати художником.
Вправа «Я – художник». Для роботи вам знадобиться : 2 аркуші білого паперу, фарби, кісточка ,стаканчик з водою.
На аркуш паперу нанесіть ляпки фарбою, поверх накладають чистий аркуш. Ляпки мандрують з одного аркуша на інший. Дайте час дитині розглянути ці плямки, визначити на що вони схожі і домалювати деталі яких не вистачає (лапки у жучка, пелюстки у квітки і т. д.), або просто разом назвіть те, що побачили.
Коли ви закінчите свою роботу, ми з вами влаштуємо виставку ваших робіт, і ви розповісте, що ж ви намалювали. Не забудьте прислати фото вашої творчої роботи.
Бажаємо приємного спілкування з дитиною.
Вихователі: Гнойова Т. П., Грицюк Т. І.