27.04.2020р.- Напрями руху

1.Розгляньте разом з дитиною картинки

 

-Кому ці предмети можуть належати?

-Попросіть дитину пояснити призначення кожного предмету.

2.Покажіть дитині, як можна без карти визначити сторони світу:

  • Визначити сторони горизонту по деревах (на деревах листя густіше з південного боку, а з північного – рідше);
  • За сонцем;
  • За годинником;
  • По компасу;
  • По деревах, з північного боку дерева росте мох.

3.Ознайомте дитину з компасом, його призначенням, переглянувши мультфільм Фіксики- Компас.

Обговоріть з дитиною його конструкцію, закріпіть сторони світу: захід,схід, північ, південь.

Якими словами легко визначити напрями руху для будь-якої людини? (вперед-назад, ліворуч, праворуч).

4.Після ознайомлення з компасом запропонуйте дитині виконати завдання №3 в Книзі дошкільника. Орієнтуйте її  під час виконання завдання вживати слова: ліворуч, праворуч, вниз, вверх або на північ, на південь, на схід, на захід.

5.Прочитайте та обговоріть казку Дональда Біссета «Дивовижний стрибок»

                                     «Дивовижний стрибок»

Одного разу четверо друзів – кенгуру, жабка, коник і блоха – пішли на прогулянку до лісу.
Там весело бавилися, гралися, стрибали, аж поки настав час вертатися додому.
– Ходімо сюди, – запропонував кенгуру й показав на південь.
– Ні, додому треба йти туди, – заперечив коник і показав на захід.
– Ні, сюди,– сказала жабка, показуючи на схід.
Блоха, яка без перебільшення, була між них найрозумніша, не сказала нічого, хоч почала вже непокоїтися, бо зголодніла й хотіла додому на підвечірок.
– Якби тільки побачити мою хатку, – сказав кенгуру. – Тоді вже нам недалеко. Кенгуру мешкав у маленькому будиночку за лісом, а його друзі – неподалік.
– Кенгуру,– озвалася блоха. – Чому б тобі не підстрибнути високо над деревами? Може б, ти нагледів свою хатку, і ми б знали, куди йти.
– Добре,– сказав кенгуру. – Я спробую.

Він глибоко вдихнув, декілька разів підскочив для проби, а тоді стрибонув високо-високо, але до верхів’я дерев не доскочив. Отож своєї хатки побачити не зміг.
Тоді жабка глибоко-глибоко вдихнула, декілька разів підскочила для проби і стрибонула дуже високо, але до верхів’я дерев не дістала. Тому й не побачила хатинки кенгуру.
Третій стрибав коник. Він глибоко вдихнув, декілька разів підскочив для проби, а тоді стрибонув дуже-дуже високо, та до верхів’я дерев не доскочив і хатки кенгуру не побачив.
Настала черга блохи. Вона глибоко вдихнула, декілька разів підскочила для проби, потім ще раз глибоко вдихнула, потім обернулася до інших і промовила:
– У мене є план: я сяду на голову коникові, коник – на голову жабці, жабка – на голову кенгуру. І тоді кенгуру якомога вище підстрибне. Коли він буде якнайвище, з його голови підстрибне жабка, якомога вище. Коли ж вона буде якнайвище, тоді якомога вище підстрибне коник. А коли якнайвище підстрибне коник, тоді підстрибну якомога вище я. Тоді вже, певно, я побачу хатку кенгуру і ми знатимемо дорогу додому.
– Яка ж ти мудра, блохо! – сказав коник. – Іди-но сюди. Стрибай мені на голову, та не ворушись, бо я боюся лоскоту.
І блоха стрибнула на голову коникові, коник – на голову жабці, жабка – на голову кенгуру.
Тоді кенгуру підстрибнув! Коли він уже був височенько в повітрі, підстрибнула жабка. Підстрибнула вона дуже високо. А звідти підстрибнув коник, дострибнув аж до верхів’я дерев. А вже звідти підстрибнула блоха. Високо-високо, аж понад верхів’ям дерев, так що їй стало видно усе навкруги.
– Бачу, бачу хатку кенгуру! – крикнула вона і показала на північ.
Отож усі четверо подалися на північ і скоро дісталися до хатинки кенгуру. Мама кенгуру давно вже приготувала для них підвечірок. Було дуже гарно! Вони розповідали мамі про свій дивовижний стрибок.

Запитання для обговорення:

-Що намагалися зробити друзі кенгуру?

– Який спосіб вони для цього вибрали?

-Чому стрибати – не найбільш вдалий спосіб знайти напрям руху?

-Що придумали друзі?

-Який приклад відомий вам для орієнтування в довкіллі?

6.Запропонуйте дитині ситуацію-міркування «Що сталося б якби…». Вона  має презентувати варіанти розв’язання проблемних ситуацій, починаючи свій виступ словами «якби не було…, то сталося…».

Приклади завдань:

  1. Що сталося б, якби люди не вміли орієнтуватися по карті…
  2. Що сталося б, якби зламалась стрілка компасу під час мандрівки в лісі…
  3. Що сталося б, якби автомобіль поїхав мандрувати по велосипедній доріжці…
  4. Що сталося б, якби для мандрування світом залишились тільки…

7.Виконання завдання №4 у Книзі дошкільника. Воно запропоноване для підготовки руки дитини до письма.

8.Вчимося рахувати

Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Для цього дитині пропонується попрацювати з дев’ятьма дощовими хмаринками. На кожній з них міститься цифра (число), виконана пунктиром, а під хмаринкою – десять безбарвних крапельок дощу. Дитині треба обвести кожну цифру та розмалювати відповідну кількість крапельок. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

9.Віконечко в природу

Поспостерігайте за птахами

— Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

— Які саме птахи прилітають до нас з настанням весни?

— Що в першу чергу вони роблять, прилетівши до наших країв?

 

Хвилинка-цікавинка.

  • Шпаки віддають своїх шпаченят до «школи» 1 вересня. Уроки тривають 5–6 днів, а тоді шпаченята розлітаються на «практику». Заняття починаються зранку. Батьки дітей навчають «вокалу». Після завершення «уроків» шпаки розлітаються на обід. Пообідавши, повертаються на заняття, що тривають до вечора. На сніданок шпак поїдає 50–60 комах.
  • Грак за рік знищує до 8 тисяч дротяників — черв’яків, які підточують коріння культурних рослин.
  • Солов’ї, як і люди, учаться співати. Лише на третій рік життя вони стають співаками. Ці птахи знищують мух, гусениць, жуків.

Вивчіть разом з дитиною

Вихователь -Скидан Валентина Миколаївна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *