30.03.2020р – ХОЧУ ПОДРУЖИТИСЬ З УСІМ СВІТОМ
1.Шановні батьки, запросіть дітей до тематичної бесіди. Навіщо люди вітаються? Що зробити, щоб світ був дружнім до тебе? Які вітальні слова вам відомі? Люди у світі говорять різними мовами. Як поводитись так, щоб іншій людині стали зрозумілі твої наміри? Запросіть дітей обміркувати способи вітання і продемонструвати їх іншим з подальшим обговоренням. Нехай діти спробують вітатися у різний спосіб: який з них найбільш дієвий, приємний. Уточніть, що взаємини зі світом забезпечує лише привітання. Які інші слова і дії мають позитивний ефект, зрозумілий людям, які говорять різними мовами та живуть у різних країнах? (Подяка, вибачення, прохання.)
2.Запропонуйте дітям подумати: чи можуть домовлятися між собою тварини – нехай діти наведуть приклади. Краще тварини домовляються у казках- запропонуйте розглянути пам’ятник героям одного мультфільму. (Пам’ятник бременським музикам, м. Бремен, Німеччина, автор Г. Маркс)
- Про що хотів розповісти нам автор цієї роботи?
- Що допомогло героям домовлятися? (музика)
- Яку мрію мали герої казки і чи вдалося її здійснити? (стати музикантами і подорожувати світом)
- Які художні матеріали для створення скульптури ви знаєте? (бронза)
- А з яких м’яких матеріалів можна ліпити різні фігури?
- Де автор розмістив найбільшого, а де найменшого персонажа?
- Яку дитячу іграшку нагадує вам ця скульптура? (піраміда)
Запропонуйте зліпити на вибір кота чи собаку – персонажів мультфільму комбінованим способом.
3.Запропонуйте дітям уважно послухати п’єсу «Хвороба ляльки» П. Чайковського,
https://www.youtube.com/watch?v=gaSpVl2bq3E
а потім п’єсу Д. Кабалевського «Клоуни»
https://www.youtube.com/watch?v=s5RK4eGl-Uk
Попередньо зауважте, що музика – особлива мова, зрозуміла всім людям, які хочуть слухати ці звуки. Якщо бути уважним, відкрити серце назустріч музиці, то можна відчути, про що вона розповідає. Попросіть дітей висловити свої почуття і думки. А потім нехай діти, слухаючи музику, відтворять свої відчуття в малюнку.
Вихователь: Іщенко Олена Миколаївна
4.Проведіть спостереження за хмарами. Спочатку загадайте загадку.
Вони бувають білі, а можуть стати сиві,
То надзвичайно гарні, то зовсім некрасиві,
То темно-сині й грізні, а то легкі й прозорі,
І можуть заховатись за ними сонце й зорі. (Хмари)
Запропонуйте дітям поспостерігати, як рухаються хмари. Поясніть, що вони високо, що вітер їх гонить. Якщо вітер сильний, то і хмари рухаються швидше; якщо слабкий – то рух їх буде ледь помітним.
Запитання до дітей:
- Чи змінюють хмари форму?
- Із чим їх можна порівняти?
- Із чого утворюються хмари?
- Чи можна їх всі порахувати? Чому?
5.Запросіть дітей пограти в мовленнєву гру «Знайомство», яка допоможе закріпити вміння дітей ставити запитання людині, з якою хотіли б познайомитись; а також закріпити знання своєї домашньої адреси, прізвища, імені та по батькові; розвивати бажання спілкуватися.
6.Прочитайте оповідання Юрія Єрмолаєва «Проговорився»
ПРОГОВОРИВСЯ
Тато з мамою купили Іринці папугу. Іринка відразу ж зайнялася тренуванням. Вона навчила папугу нявкати, гавкати, говорити “Здрастуйте, діти”! А як навчила захотіла показати його своїм однокласникам. Нехай знають, яка вона здібна дресирувальниця. Зібралася з папугою в школу, а бабуся до неї з проханням:
– Сходи, Іринко, в магазин за чаєм.
– Ще чого! – відмовилася Іринка. – Мені ніколи! Відчепись!
Вона щоразу так говорила бабусі, коли та просила її що-небудь зробити: “Відчепися”!, “Мені ніколи”! чи “Ще чого”! Іринка взяла клітку з папугою і понесла в школу. Однокласники оточили Іринку:
– Запитай свою папугу що-небудь! Нехай відповість.
– Зараз запитаю. Тільки ви не шуміть, – наказала Іринка і сказала папузі: – Привітайся з хлопцями, Чіко!
А папуга, замість того щоб сказати “Здрастуйте, діти”!, наїжачився увесь і крикнув Іринці:
– Відчепись!
Хлопці здивувалися, а Іринка зніяковіла, але тут же знову запитала папугу:
– А як кішка нявкає? Понявчи нам, Чіко. Папуга покосився на Іринку і проскрипів:
– Ще чого!
– А як собачка гавкає? – мало не плачучи, запитала Іринка. – Погавкай собачкою, Чіко!
– Дуже треба! Мені ніколи! – прокричав папуга і, перестрибнувши з однієї жердинки на іншу, відвернувся від Іри.
Хлопці засміялися, а Іринка розсердилася:
– Який ти противний, Чіко! Нічого говорити не хочеш.
– Як не хоче? – заперечив Іринці Олексій. – Він нам дуже багато сказав. Правильно, діти?
Розмова за змістом:
Як у дівчинки з’явився папуга?
Чого хотіла дівчинка навчити птаха?
Чому птах навчився зовсім інших слів?
Чому оповідання називається «Проговорився»?
Що відбулося у школі?
Чого вчить ця історія?
7. Пропонуємо пограти дітям рахувальними паличками, шпажками для канапок або звичайними сірниками без голівок.
Вихователь: Трохимчук Олена Іванівна