30.03.2020р – ХОЧУ ПОДРУЖИТИСЬ З УСІМ СВІТОМ

1.Шановні батьки, запросіть дітей до тематичної бесіди. Навіщо люди вітаються? Що зробити, щоб світ був дружнім до тебе? Які вітальні слова вам відомі? Люди у світі говорять різними мовами. Як поводитись так, щоб іншій людині стали зрозумілі твої наміри? Запросіть дітей обміркувати способи вітання і продемонструвати їх іншим з подальшим обговоренням. Нехай діти спробують вітатися у різний спосіб: який з них найбільш дієвий, приємний. Уточніть, що взаємини зі світом забезпечує лише привітання. Які інші слова і дії мають позитивний ефект, зрозумілий людям, які говорять різними мовами та живуть у різних країнах? (Подяка, вибачення, прохання.)

2.Запропонуйте дітям подумати: чи можуть домовлятися між собою тварини – нехай діти наведуть приклади. Краще тварини домовляються у казках- запропонуйте розглянути пам’ятник героям одного мультфільму. (Пам’ятник бременським музикам, м. Бремен, Німеччина, автор Г. Маркс)

  • Про що хотів розповісти нам автор цієї роботи?
  • Що допомогло героям домовлятися? (музика)
  • Яку мрію мали герої казки і чи вдалося її здійснити? (стати музикантами і подорожувати світом)
  • Які художні матеріали для створення скульптури ви знаєте? (бронза)
  • А з яких м’яких матеріалів можна ліпити різні фігури?
  • Де автор розмістив найбільшого, а де найменшого персонажа?
  • Яку дитячу іграшку нагадує вам ця скульптура? (піраміда)

Запропонуйте зліпити на вибір кота чи собаку – персонажів мультфільму комбінованим способом.

3.Запропонуйте дітям уважно послухати п’єсу «Хвороба ляльки» П. Чайковського,

https://www.youtube.com/watch?v=gaSpVl2bq3E

а потім п’єсу Д. Кабалевського «Клоуни» 

https://www.youtube.com/watch?v=s5RK4eGl-Uk

Попередньо зауважте, що музика – особлива мова, зрозуміла всім людям, які хочуть слухати ці звуки. Якщо бути уважним, відкрити серце назустріч музиці, то можна відчути, про що вона розповідає. Попросіть дітей висловити свої почуття і думки. А потім нехай діти, слухаючи музику, відтворять свої відчуття в малюнку.

Вихователь: Іщенко Олена Миколаївна

4.Проведіть спостереження за хмарами Спочатку загадайте загадку.

Вони бувають білі, а можуть стати сиві,

То надзвичайно гарні, то зовсім некрасиві,

То темно-сині й грізні, а то легкі й прозорі,

І можуть заховатись за ними сонце й зорі. (Хмари)

Запропонуйте дітям поспостерігати, як рухаються хмари. Поясніть, що вони високо, що вітер їх гонить. Якщо вітер сильний, то і хмари рухаються швидше; якщо слабкий – то рух їх буде ледь помітним.

Запитання до дітей:

  • Чи змінюють хмари форму?
  • Із чим їх можна порівняти?
  • Із чого утворюються хмари?
  • Чи можна їх всі порахувати? Чому?

5.Запросіть дітей пограти в мовленнєву гру «Знайомство», яка допоможе закріпити вміння дітей ставити запитання людині, з якою хотіли б познайомитись; а також закріпити знання своєї домашньої адреси, прізвища, імені та по батькові; розвивати бажання спілкуватися.

6.Прочитайте оповідання Юрія Єрмолаєва «Проговорився»   

                                  

ПРОГОВОРИВСЯ

Тато з мамою купили Іринці папугу. Іринка відразу ж зайнялася тренуванням. Вона навчила папугу нявкати, гавкати, говорити “Здрастуйте, діти”! А як навчила захотіла показати його своїм однокласникам. Нехай знають, яка вона здібна дресирувальниця. Зібралася з папугою в школу, а бабуся до неї з проханням:

– Сходи, Іринко, в магазин за чаєм.

– Ще чого! – відмовилася Іринка. – Мені ніколи! Відчепись!

Вона щоразу так говорила бабусі, коли та просила її що-небудь зробити: “Відчепися”!, “Мені ніколи”! чи “Ще чого”! Іринка взяла клітку з папугою і понесла в школу. Однокласники оточили Іринку:

– Запитай свою папугу що-небудь! Нехай відповість.

– Зараз запитаю. Тільки ви не шуміть, – наказала Іринка і сказала папузі: – Привітайся з хлопцями, Чіко!

А папуга, замість того щоб сказати “Здрастуйте, діти”!, наїжачився увесь і крикнув Іринці:

– Відчепись!

Хлопці здивувалися, а Іринка зніяковіла, але тут же знову запитала папугу:

– А як кішка нявкає? Понявчи нам, Чіко. Папуга покосився на Іринку і проскрипів:

– Ще чого!

– А як собачка гавкає? – мало не плачучи, запитала Іринка. – Погавкай собачкою, Чіко!

– Дуже треба! Мені ніколи! – прокричав папуга і, перестрибнувши з однієї жердинки на іншу, відвернувся від Іри.

Хлопці засміялися, а Іринка розсердилася:

– Який ти противний, Чіко! Нічого говорити не хочеш.

– Як не хоче? – заперечив Іринці Олексій. – Він нам дуже багато сказав. Правильно, діти?

Розмова за змістом:

Як у дівчинки з’явився папуга?

Чого хотіла дівчинка навчити птаха?

Чому птах навчився зовсім інших слів?

Чому оповідання називається «Проговорився»?

Що відбулося у школі?

Чого вчить ця історія?

7. Пропонуємо пограти дітям рахувальними паличками, шпажками для канапок або звичайними сірниками без голівок.

Вихователь: Трохимчук Олена Іванівна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *