28.04.2020р. -Реалізуємо освітні завдання за темою “Врятуй себе сам” (підтема “Ігри та іграшки розважають, правил безпеки навчають”)
28.04.2020р. -Реалізуємо освітні завдання за темою “Врятуй себе сам” (підтема “Ігри та іграшки розважають, правил безпеки навчають”)
Незалежно від того, скільки вам років, наукові експерименти люблять всі. Це найкращий спосіб дізнатися про природу речей і взаємозв’язок між ними. Наукові експерименти захоплюють і відкривають нам безліч незвіданого. Пропонуємо вашій увазі 2 прості експерименти.
”Невидиме чорнило”
Прекрасний дослід для дітей. Для досліду треба взяти аркуш білого паперу, пензлик, молоко або лимонний сік, свічку.
Проводити дослід треба так: у маленьку посудину налийте трохи молока або лимонного соку. Нехай малюк пензликом на білому аркуші паперу щось намалює або напише. Потім залиште папір, щоб він просох. Напис зникне. Потім аркуш паперу потримайте над полум’ям свічки на відстані не менше 10 см. Щоб напис проявився, постійно рухайте аркуш туди-сюди. Стежте, щоб він не встигнув загорітися.
Вирощуємо кристали
Вам не знадобиться нічого особливого: сіль, вода, каструля, банки (чи склянки), олівці. Проводити дослід треба так: cпочатку нагріваємо воду і насипаємо туди порціями сіль до тих пір, поки вона не перестане розчинятися (цей стан розчину називають насиченим). Готовий розчин розливаємо у склянки. Тоді обираємо великі грудочки солі і опускаємо їх у склянки (по одній у кожну) на нитці (чи дроті) так, щоб грудочка не торкалася стінок склянки. Можна зафіксувати ниточку на олівці. Ставимо склянки у місце, де їх ніхто не чіпатиме. І через тиждень маємо готовий кристал.
У насиченому розчині вода починає випаровуватися, а розчинена речовина твердне, при цьому її частинки притягуються один до одного і утворюють кристал химерної форми.
Перегляньте розвивальний відеоматеріал “Дивовижні властивості рідини”, за бажанням проведіть 3 дослід після перегляду.
Прочитайте оповідання Василя Сухомлинського “Хіба так граються?”, обговоріть після закінчення.
Прийшли Саша з Альошею до молодшої групи. Підійшли до іграшок. А іграшок багато: ведмедики, зайчики, ляльки, і ляльковий посуд, і ліжечка для ляльок, є машини легкові, вантажні і пожежні, є коричневий ведмідь на білому коні. Все є в ляльковому куточку, всього багато.
Альоша на все дивиться і не знає, яку іграшку взяти, в що ж погратися. А Саша тільки якусь мить на все поглянув і одразу взяти захотів. Підбіг він до лялькового куточка – ведмедика під пахву, зайчика в кишеньку. І ліжечко бере, і посуд бере, і собачку до себе тягне – все в одну купу скидає:
– Не чіпайте, не беріть, я в іграшки граюся.
Стоять діти, на Віру Іванівну дивляться. Оце так хлопчик! Хіба так граються?
Бесіда за змістом оповідання:
> Чому дітям не сподобався Саша?
> Розкажіть, як потрібно поводитися у дитячо¬му садочку.
Іграшка, цяцька, забавка — предмет, що використовується у грі. Іграшки та ігри є важливою складовою процесу пізнання дитиною наколишнього світу та зростання. Проте, діти, особливо малі, часто беруть іграшки до рота, а це може призвести до сумних наслідків. Саме тому задача батьків ознайомити дітей з правилами безпечної поведінки під час ігрової діяльності, розвивати у малюків практичні вміння та навички, формувати розуміння наслідків необачної поведінки з іграшками під час ігор, усвідомлення того, що небезпека криється не в самих іграшках, а в невмілому, безвідповідальному користуванні.
Організуйте розповідь-бесіду про ігри та іграшки.
Зачитайте уривок з вірша Ю. Чеповецького «Лялькова вистава».
У ляльок — своя держава,
Тут щодень — нова вистава,
І актори всі — ляльки
Грають ролі залюбки.
— Чи любиш ти гратися?
— Які ігри тобі найбільше подобаються?
— Що дає тобі гра?
(Задоволення, піднімає настрій, знайомство з новими друзями)
— А якщо немає під рукою іграшок, що ти використовуєте замість них?
(Дощечки, палички, листочки, кубики)
— У яких місцях граються найбільше діти?
Розгляньте та обговоріть ілюстрації, де діти граються на майданчику, на подвір’ї, на спортивному майданчику, в ігровому куточку вдома та в дитячому садку, на балконі, біля вікна.
— На якій із цих ілюстрацій діти вибрали вдалі місця для гри , а на яких ні? Чому?
— Щоб гра була радісною, веселою, безпечною важливо вміти вибирати безпечні предмети для гри та зручні місця для організації дозвілля.
Запам’ятай ці місця не для гри!
– Не висовуйся з вікна та балкона і не кидай звідти нічого.
– У кабіні ліфта не грайся і не стрибай.
– Не вмикай воду, не грайся у ванній кімнаті.
Почитайте та обговоріть вірш Т. Лисенко «Сварка».
Два хлопчики маленькі за іграшку новеньку почали сперечатися:
Хто першим буде гратися.
Сварилися годину хлоп’ята за машину,
А потім як зчепилися,
Та не на жарт побилися:
Андрій штовхнув Сергійка,
Сергій вкусив Андрійка,
Попадали в болото й боролися там доти,
Аж поки пес кудлатий не став на них гарчати,
Страшенно він сердитий,
Коли сваряться діти.
Заклякли з переляку маленькі розбишаки,
Бо навіть і дорослих лякають зуби гострі.
І припинили бійку Сергійко та Андрійко.
Так іноді гарчання слугує вихованню!
— Що зробили діти неправильно?
— Що ти порадиш хлопчикам, щоб спільна гра була дружньою?
Запам’ятай: під час гри поводься чемно, поважай своїх друзів, не кривдь слабких, грайся за правилами.
Розгляньте домашній комп’ютер.
— Як ти вважаєте, чи можуть бути небезпечними комп’ютерні ігри?
Запам’ятай: — Гратися в комп’ютерні ігри справді весело і цікаво, але не можна довго грати, бо болітиме голова, погіршиться зір.
Організуйте ігри:
Гра «Чудові крапки».
Для цієї гри вам знадобляться: кольорові олівці, папір А4, розрізаний навпіл, на якому дорослий контурно (крапками) має зобразити: голку, ніж, ножиці, виделку, шило тощо. Малюку необхідно з’єднати крапки лінією і назвати предмети, які з’явилися на малюнку, розповісти, чи можна ними гратися).
У грі використайте загадки:
Весь світ обшила, сама гола ходила.
(Голка)
Два пани наділи одні штани.
(Ножиці)
Із кінця колодочка, а на кінці гостре.
(Ніж)
— Чи можна гратися з ними? Чому?
Підсумуйте: цими предметами не граються, а користуються під час праці.
Гра на розвиток уваги, мовлення «Будь уважним».
— Дорослий розповідає різні життєві ситуації, пропонує дитині визначити, яка ситуація безпечна для життя і здоров’я людини, а яка – ні. Якщо ситуація безпечна, то дитина повинна плеснути в долоні. Якщо ситуація небезпечна – необхідно поставити руки в боки.
Наприклад:
— Дівчинка грається з лялькою на підвіконні відкритого вікна.
— Дівчинка за столом читає книгу.
— Хлопчики граються на балконі з вудочками.
— Оленка грається з м’ячем у ліфті.
— Друзі грають з шашками.
— Сашко вибіг з дому, не вимкнувши телевізор.
— Діти граються з кубиками на балконі.
— Дівчатка граються у лікаря і хворого, одна з них принесла справжні ліки і термометр.
— Малюки весело грають у кімнаті у футбол.
Запропонуйте пограти в дидактичну гру «Знайди небезпечні предмети»
Мета: допомогти дитині запам’ятати предмети небезпечні для життя і здоров’я; самостійно зробити висновки про наслідки необережного поводження з ними.
Розгляньте таблиці:
Запропонуйте дитині розповісти своїм лялькам, ведмедикам, якими іграшками можна гратися, а якими предметами не можна користуватися, щоб не сталося лиха.
Щоб уникнути біди,
Усе на місце поклади:
Ніж, виделки — у шухлядку.
Голки теж тримай в порядку.
Прибери зі столу шило,
Лиха щоб не наробило.
Заховай всі зайві речі —
Будеш ти тоді в безпеці.
Ти до них не доторкайся,
У безпечні ігри грайся.
Запропонуйте дитині намалювати улюблену іграшку.
Запросіть дитину переглянути мультфільм «Небезпечні ігри»
Поради дорослим
- Пояснюйте дітям, як і де треба гратися.
- Не залишайте дітей без догляду.
- Виберіть разом із дітьми безпечне місця для розваг.
- Обстежте місця, де граються ваші діти.
- Не дозволяйте гратися зламаними іграшками.
- Перед тим, як грати в комп’ютерні ігри перевірте, щоб було достатньо освітленим і добре провітреним приміщення. Не дозволяйте дитині наближати обличчя до екрана монітора ближче, ніж 60 см, торкатися кабелів, водити пальцями по екрану монітора.
Вихователь: Грицюк Т.І.,Гнойова Т.П.