31.10.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою ”Живемо – поживаємо” підтема “З ранку до вечора”.
1.Доброго ранку, шановні батьки. Як часто ви кажете компліменти в сім’ї? Хтось забуває навіть, що це таке. Настав час згадувати, адже це покращує взаєморозуміння. Просто сідаєте на килимок всі сім’єю на достатній для прокочування м’ячика відстані, говоріть комплімент одному зі своїх рідних і пускаєте в його бік м’яч. Той самий передає м’яч з наступним компліментом далі. Все просто. Але як приємно, коли про тебе говорять добрі речі рідні люди!(ти така гарненька, у тебе охайна, красива зачіска, у тебе красиві очі і т.д.) Гра продовжується доти, доки не вичерпаються всі компліменти.
2.Організуйте дитину в гру з елементами пошуку завдань ( квесту).Розкладіть у різних кінцях кімнати кольорові силуети будиночків із віконцями, на яких зображено діяльність дітей у різні частини доби: рвнок, вечір, день, ніч. потім дитина отрмає картку-символ частини доби ( ранок-рожевий колір, день- червоний колір, вечір- сірий, ніч- чорний). дитина мусить знайти будиночок з відповідними ознаками. проговоріть привітання, характерним для цієї частини доби: вечір- доброго вечора, день- доброго дня,ніч-на добраніч, ранок- доброго ранку.
3.Розкажіть дитині казку “Пори року”.
Жили-були батько Рік і мати Земля. І було у них чотири дочки-красуні: Зима, Осінь, Літо, Весна. Зима була білолиця, червонощока, а характером сувора, жартів не любила. Весна ніжна, лагідна, із зеленими очима, які так і сяяли, мов та веселка. Осінь мала золоті коси, а очі були сумними-сумними, плакала часто.
Кожній дочці батьки самі вибрали вбрання. Зиму одягали в біле плаття, Весну – в зелене, для Літа – барвисте, а для Осені – золоте. Дружно жили, разом робили. От тільки як треба одягатися, так і сваряться між собою дівчата. Одягає Зима біле вбрання, а Літо і говорить:- І я хочу таке.
Надіває Осінь золоте плаття, а Весна і собі мріє таке ж одягнути.
Терпіли батьки їхні сварки, а одного разу і вирішили:
– Ну що ж, нехай кожна надіне вбрання того кольору, який подобається.
Одяглися дівчатка, радіють. Літо в білому, Весна – в золотому, Зима наділа зелений наряд, а Осінь – яскравий, мов веселка.
Ой, що ж то почало діятися на світі! Сніг, дощ, спека, мороз, листопад – все переплуталось, все було разом. Врожай не встиг достигнути, пташенята і звірята не встигли вирости. Отже, недовго довелося носити дівчатам чужий одяг. Звірі, птахи, люди прийшли до них додому, просять: – Любі пори року, надіньте своє звичайне вбрання, яке вам батьки дали, а то жити неможливо.
Вислухали сестри це і зрозуміли, що кожна носить не просто одяг, а одяг життя для всього живого на Землі. І з тих пір кожна носить те вбрання, що батьки їй дали. І живуть вони в мирі і злагоді.
- Які персонажі зустрічаються в казці, назвіть їх.
- Підрахуйте їх кількість (двоє батьків пір рок, четверо сестер)
- Що сталося, коли сестри- пори року вдягли чуже вбрання?
- Які за характером зима, літо, осінь, весна?
- Хто з них найхолодніший, найтепліший, суворий, лагідний тощо.?
- Чому не можна сестрам обмінюватися вбранням?
4.Запропонуйте дитині виготовити символи різних пір року: сніжинки- вирізати з паперу, осіннє листя, дощов краплі- вирізати з кольорового паперу за допомогою лекал; весняні квіти; літні символи- веселка, сонечко.
- Чи є однакові сніжинки -листочки;крапельки дощу- сонечка (рахунок в межах 5)
5.Пограйте з дитиною в гру ” Впізнай на смак” (овочі та фрукти)
6 Запропонуйте розглянути картину Д.Мєдей “Натюрморт”.
-Що ти бачиш на картині?
-Що знаходиться у корзині?
-чи є у корзині квіти, ягоди?
-Кого ще ти помітив?
-Що виберуть на сніданок бурундук і горобчик?
-Про що вони можуть спілкуватися?
7. Виконайте завдання олівцями.Відшукайте яблучка серед інших фруктів на блюді, обведіть їх, а потім намалюйте велике та менше яблуко різних кольорів гуашевими фарбами.
Вихователі: Скідан В.М., Ніколаєнко І.А.