08.04.2020р. – Реалізуємо освітні завдання за темаю “Магазин” (підтема “Порядок на полицях”)
1.Покажіть дитині елементи мови жестів, якою спілкуються діти з особливими освітніми потребами.
Запитайте у дитини:
Чи важко було зрозуміти мову жестів?
Чи зустрічалась колись ваша дитина з людьми, що спілкуються мовою жестів?
Чи хотіла б дитина пізнати таку мову?
Спробуйте створити вдома свою мову жестів, яка стосується теми «Магазин».
Поясніть дитині, що схематичне зображення теж є мовою, яку можна розуміти.
Роздивіться з дитиною схеми за допомогою яких у магазині орієнтуються покупці та пограйте в гру «Де що купити».
Далі разом з дитиною складіть схему за якою можна описати товар (група товару, форма, величина, якість, для чого та ін.)
2. Проведіть з дітьми гру «Назви, що це таке?»
-Іграшки, книжки, меблі, одяг, що продаються в магазині…(Товар)
-Гривні, долари, марки…(Гроші, валюта)
-Магазин, кіоск, базар, крамниця, ярмарок…(Торгівельні пункти)
-Хліб, молоко, м’ясо, вермішель, масло…(Продукти)
-Альбом, ручка, пензлик, фарби…(Канцтовари)
3. Запропонуйте дитині виконати розвивальне завдання.
Добрик й Веселинка шукають у магазині іграшки для дітей. Як їм впізнати відділ іграшок? Обери вказівники, які допоможуть дітям знайти необхідні товари. Назви, на які групи товарів указують інші вказівники.
4.Пограйте з дитиною в гру «Знайди відмінності».
Вихователь: Зимовець Тетяна Семенівна
1. Розгляньте з дитиною сюжетну картину «Супермаркет».
Запропонуйте дитині придумати діалоги, що могли б відбутися між покупцями та працівниками магазину.
Розіграйте мовленнєві ігрові ситуації
Завдання в парах (дорослий – дитина): покупець називає, що йому треба придбати; продавець відповідає, що товар відсутній; покупець просить дороги; продавець підказує.
Наприклад:
-Добрий день!
-Добрий день!
-Мені потрібно два кілограма бананів.
-Вибачте, але у нас сьогодні бананів немає. /-Ой, а у нас бананів ніколи не було./ -Нажаль банани закінчились ще вчора. і т.д.
-Підкажіть де можна купити бананів? /-А що ж мені робити? Дуже потрібні банани./ -А чи знаєте Ви де найближчий магазин з бананами? і т. д.
-Знаю! Вам треба піти прямо, потім праворуч і ви побачите магазин. Там є продавчиня Оля, вона вам допоможе.
2. Проведіть з дітьми гру «Грошові місця».
Розкажіть дитині про гроші, як універсальний засіб обміну. Доведіть, що за гроші купуються лише товари та послуги.
Запитайте у дитини:
Звідки беруться гроші вдома?
Хто їх заробляє?
А чи можуть діти заробляти гроші?
Розгляньте картинку та розкажіть дитині про «грошові місця».
3. Перегляньте з дитиною мультфільм «Просто так».
Після перегляду залучіть дитину до виготовлення «товарів» для магазину «Подарунок». Зауважте, що в подарунку головне – це увага до людини. (Наприклад, це можуть бути малюнки, вироби із пластиліну, паперу, покидькового та природного матеріалів).
4. Дослідницька діяльність.
Вихователь: Шевчук Наталія Іванівна