23.04.2024р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Рухи в природі”(підтема “На землі, над землею, під землею”).

1. Вправа – міркування «Хто швидше». Розкажіть дитині коротку жартівливу історію про перегони черепашки та зайця. Обговоріть можливі варіанти причин, чому черепашка перегнала зайця, як це в неї вийшло. Стимулюйте дитину до обговорення різних варіантів вирішення ситуацій.

 

Як ви думаєте, це хитрощі чи жарт з боку черепашки?

Чи можна так вчиняти?

А як треба було б вчинити правильно?

З’ясуйте з дитиною, хто ж із тварин швидший/повільніший.

2.Попросіть дитину пригадати, які тварини живуть під землею, які на землі; які можуть знаходитися в повітрі. Обговоріть:

  • Які особливості, здібності й можливості надає життя під та над землею.
  • Які здібності й можливості втрачають ті тварини, які живуть на землі.
  • Чому це відбувається?
  • Дозвольте дитині пофантазувати, що було б, якби люди мали можливості ті, що й тварини, які вміють літати та жити під землею.

3.Проведіть рухливу гру «Над, під, на землі». Дорослий називає тварину, а дитина рухами визначає місце її мешкання. Умовні дії «під землею» – сісти навколішки; «на землі» – стояти, поставивши ноги на ширину плечей; «над землею» – підстрибнути. Наприклад , дорослий називає крота, кріт живе під землею, дитина мусить присісти навколішки.

4.Дослідницька діяльність.

Мета: показати властивість піску пропускати воду, а глини – утримувати її.
Матеріал: три банки – одна з піском, друга з глиною, третя – з водою.
Хід досліду: Налити у банки з піском та глиною однакову кількість води й спостерігати, як вона просочується.
Висновок: пісок пропускає воду, а глина ні.

5.Прочитайте  оповідання В Сухомлинського «Краплинка роси» та запропонуйте дитині переказати його зміст за допомогою мнемотаблиці.

«Краплинка роси»

Рано-вранці на квітці троянди прокинулась Краплина роси.

— Як я тут опинилась? — думає Краплина. — Увечері я була високо в небі.

І захотілось їй знову в небо.

Пригріло Сонечко. Випарувалась Краплина, піднялась високо-високо у блакитне небо, до самого Сонечка.

А там тисячі інших краплинок. Зібрались усі в чорну хмару і затулили Сонечко.

— Чого це ви заховали мене від людей? — розгнівалось Сонечко.

І послало на хмару вогненну стрілу.

Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася чорна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Краплина на землю.

— Дякую тобі, Краплино,— промовила Земля. — Я так скучила за тобою.

6.Запропонуйте дитині пограти в дидактичну гру «Хто як рухається».

Підготувала вихователь Оксана Силка.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *