24.04.2020р. – МАШИНИ – ПОМІЧНИКИ
1.Запросіть дітей роздивитись картинки з різними машинами та пристроями-помічниками з різних сфер діяльності людини (для будівництва, для пересування, для виготовлення товарів, побутові, спеціальні тощо). Запитайте, які пристрої вони бачили або користувалися ними. Запропонуйте дітям створити рекламний текст презентації машини помічника. Необхідно вказати назву, призначення, зовнішній вигляд, користь та безпекові акценти користування машиною. Запитання до дітей: «Хто і для чого створює правила користування машинами?»
2.Попрацюйте з коректурною таблицею.
Інтелектуально- мовленнєві завдання:
Назви і покажи картинку:
- Те, що можна носити в кишені.
- Те, що допомагає швидше рухатись (велосипед, карета, колесо).
- Те, що допомагає охолодити повітря.
- Те, що допомагає зафіксувати і зберегти будь-які моменти життя.
- Те, що допомагає побачити щось вдалечині.
- Те, що допомагає спілкуватися з людьми, які від тебе далеко.
- Те, що допомагає, дізнатися про всі новини світу.
- Те, що допомагає побачити найдрібніші речі, навіть мікроби.
- Які речі можна побачити в лікарні, у театрі, у дитячому садку.
- Які речі виявляються корисними в подорожі?
Додай слово:
- Різнокольорові (що?)…
- Точний (що?)…
- Кольоровий (що?)…
- Їде…(що?)…
- Сверлить (що?)…
- Світить (що?)…
- Строчить (що?)…
Будь уважний:
- Назви предмети круглої форми. Порахуй їх.
- Назви предмети прямокутної форми. Порахуй їх.
- Назви електричні прилади. Скільки їх?
- Назви механічні прилади. Їх більше, ніж електричних?
3.Запропонуйте дітям гру «Що для чого». Мета гри: ознайомити дітей із сучасними побутовими приладами; розширити уявлення про їх призначення, можливості використання; розширювати словник дітей та вправляти в мовленні. Покажіть дитині зображення машини – помічника та задайте питання. Наприклад: Що це? (електрична кавомолка).
Для чого це? (молоти каву)
Що робить ця машина?(подрібнює)
Хто нею користується? (бариста, мама, тато, дорослі)
Що ще може цей пристрій? (дрібнити цукор, вийде цукрова пудра)
Обирайте для гри сучасні машини помічники: зволожувач повітря, парогенератор для одягу, мультиварка, блендер, електрична швейна машина, електронна книга. Обговоріть з дітьми питання «Що буде, якщо використовувати машину – помічника не за призначенням?»
4.Запросіть дітей до виконання завдання №7 та №8 у Книзі дошкільника.
5.Запропонуйте дітям уявну екскурсію до підземної печери. Покажіть світлину Карстових печер Регіонального Природного парку Gola della Rossa i Frasassi в Італії.
Обговоріть побачене:
Що можна сказати про місце, де це відбувається?
Що незвичайного ви помітили?
Чим приваблює вас відтворене на фотографії?
У чому переваги такого способу зберігання вражень як фотографування?
Які ще способи фіксації побаченого діти знають? (малювання, опис).
Запропонуйте створити рельєфне зображення подорожі дітей по соляній печері у Альбомі художньо-творчої діяльності.
6.Спостереження за кульбабою
Загадка.
Що за квітка? Жовтий цвіт – ніби сонечка привіт.
Завтра квіточка ота буде вже не золота:
Мовби пух, вона злетить, разом з вітерцем помчить. (Кульбаба)
Запитання до дітей
Розгляньте кульбабу.
Чому люди радіють появі кульбаб?
Що спільного і відмінного у кульбаби та мати-й-мачухи?
Чи можна за допомогою кульбаби передбачити погоду?
Які цілющі властивості кульбаби?
Народна легенда про кульбабу
Колись жив у Карпатах хлопець Куль. Упадали за ним усі дівчата. Але на жодну не звертав уваги Куль. Бо до нестями закохався у гарну дівчину Дзвінку.
Жила ця красуня у старенької баби на найвищій горі біля Косова. Люди не любили цю бабу, тому що вона не любила людей. Після смерті чоловіка жила сама-самісінька. Пішла якось вона до Косова на ярмарок, побачила там бідну дівчину і забрала до себе. Купила їй солодощів, відмила і назвала Дзвінкою. Так і жили удвох. Росла Дзвінка, як зоря красна, як смерічка струнка.
Кожної неділі баба і Дзвінка одягалися у найкращий одяг і спускалися з гір до Косова на ярмарок. Довго ходили, бо любила баба чути, як люди кажуть їм услід:
– На всі гори дівчина! То донька!
Отож на косівському базарі й приглянулась Дзвінка хлопцеві, який продавав калинові сопілки. На другий день узяв із собою Куль найкращу сопілку і пішов до Дзвінки. Став біля найвищої смереки і грає. Так і пізнався Куль із Дзвінкою.
Дізналася про все це баба і заборонила дівчині зустрічатися з легінем. Прийде, було, Куль і починає грати для своєї дівчини, а з-за смереки чує дівочий голос:
– Ой тихіше, тихіше грай. Казала неня, аби тебе з голови викинула, а я не хочу, бо люблю тебе.
Почула цю розмову баба. Схопила свою букову палицю і стала кидати в Куля. Що не кине, то на тому місці, де впаде палиця, золотоголові квіточки з’являлися. Довго бігала баба по луках, галявинах, садках, дорогах за Кулем. І всюди залишались жовті квіточки. А Дзвінка гірко плакала і все говорила:
– Не руште! То мій Куль, бабо!
З тих пір і назвали люди ці квітки кульбабою.
Це популярна і дуже поширена рослина. Досить легко пристосовується до умов зовнішнього середовища і добре виживає.
Вихователь Іщенко Олена Миколаївна