Освіта дітей з особливими освітніми потребами

 

ОРГАНІЗАЦІЯ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ З    

 ДІТЬМИ  З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

На сучасному етапі особливого значення набуло питання соціальної адаптації та інтеграції дітей з особливими потребами. Саме тому в ДНЗ №1 «Орлятко» організовано роботу 3 спеціальних груп: 2 груп для дітей з порушеннями мови, 1 групи для дітей  із затримкою психічного розвитку.

МЕТОЮ РОБОТИ СПЕЦІАЛЬНИХ ГРУП Є:

  • Надання дитині кваліфікованої допомоги у подоланні навчальних труднощів.
  • Сприяння всебічному розвитку дошкільників.
  • Формування життєвої компетентності малюків.
  • Розвиток основ самостійності та самоорганізації.
  • Попередження і подолання порушень емоційно-вольової сфери.
  • Успішна адаптація вихованців до шкільного навчання.

Організація роботи з дітьми, які мають особливі потреби здійснюється в дошкільному закладі на основі  основних міжнародних та вітчизняних документів, а саме:

  • Стандартних правил ООН щодо зрівняння можливостей людей зі спеціальними потребами (1993р.);
  • Саламанської декларації (1994р.);
  • Конвенції ООН про права дитини(1989р.);
  • Нормативних актів України у сфері освіти та з питань інвалідів;
  • Конституції України (ст.53);
  • Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» (ст. 26);
  • Програми розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку «Віконечко» за ред. проф. Т.В. Сак (гриф Міністерства освіти і науки від 12.04.13 №1/11-6943);
  • Програми «Організація корекційно-розвивальної роботи в групах для дітей із порушенням мовлення» (авт. – Шеремет М.К., Стахова Л.Л., Кравцова І.В., Кравченко А.І.);
  • Програми розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату заг. ред. Шевцова А. Г. (рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки від 05.12.2012 №1/11-18795).

СПЕЦИФІКА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ СПЕЦІАЛЬНИХ ТА ІНКЛЮЗИВНИХ  ГРУП

 

СПЕЦІАЛЬНІ  ГРУПИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ  МОВИ «ГРАЙЛИКИ», «ДЗВІНОЧОК»

Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

  • Розвиток рухливості органів артикуляційного апарату.
  • Розвиток фонематичних процесів.
  • Розвиток дрібної моторики.
  • Усунення вад звуковимови.
  • Збагачення словникового запасу.
  • Удосконалення граматичної сторони мовлення.
  • Підготовка до навчання грамоти.

Форми роботи:

  • Фронтальні логопедичні заняття.
  • Індивідуальні логопедичні заняття.
  • Групова та індивідуальна робота з дітьми

 

 СПЕЦІАЛЬНА ГРУПА ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ «МАЛЯТКО»

МЕТА діяльності групи:   надати дітям із затримкою психічного розвитку кваліфіковану допомогу у подоланні навчальних труднощів,  сприяти їх всебічному  розвитку, формуванню життєвої компетентності, розвитку основ самостійності і самоорганізації, попередженню і подоланню порушень емоційно-вольової сфери, проблем взаємовідношень з однолітками, педагогами, батьками, успішній адаптації до шкільного навчання.

Протягом року педагоги працюють над реалізацією таких завдань:  

  1. Створення відповідного розвивального середовища, позитивного клімату в дитячому колективі.
  2. Реалізація потенційних можливостей розвитку дитини, урахування її індивідуальних особливостей, задоволення індивідуальних потреб, підготовка до незалежного життя в суспільстві.
  3. Забезпечення командного підходу, надання системи спеціальних освітніх і фахових послуг:

– учителем-дефектологом;

– учителем-логопедом;

– практичним психологом;

– інструктором з фізкультури;

– музичним керівником;

– вихователями;

– медичним персоналом.

4.Проведення обстеження дитини спеціалістами, розробка гнучкого розкладу занять з урахуванням індивідуальних особливостей дитини.

5.Навчання дітей за програмою розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років  «Віконечко».

6.Організація ефективної взаємодії педагогів, батьків, спеціалістів, створення сімейної атмосфери в групі.

 

ІНКЛЮЗИВНІ ГРУПИ

 

УМОВИ ЯКІСНОЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ З ООП:

  • визначення особливих освітніх потреб дитини;
  • створення інклюзивного освітнього простору;
  • психолого-педагогічний супровід дитини під час усього періоду навчання;
  • обов’язкова участь батьків в освітньому процесі;
  • надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
  • забезпечення дітей спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

У закладі в кожній інлюзивній групі створено команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. За результатами комплексної оцінки фахівців КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Конотопської міської ради вихованцям з ООП встановлюється  відповідний рівень підтримки.  На основі висновку та результатів психолого-педагогічного вивчення кожного вихованця командою супроводу  розробляються Індивідуальні програми розвитку для кожної дитини з особливими освітніми потребами, які погоджуються батьками та затверджуються керівником закладу дошкільної освіти. Також члени команди супроводу визначають способи адаптації (модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів, відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку кожного вихованця.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП педагоги надають під час проведення індивідуальних і групових занять. Ці заняття проводять штатні працівники ЗДО: практичний психолог, вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, які працюють на підставі цивільно-правових договорів. В інклюзивних групах вихователі організовують освітній процес із усіма дітьми. Педагоги інклюзивних груп «Пізнайко», «Буратіно» працюють над реалізацією завдань освітньої програми для дітей молодшого, середнього дошкільного віку «Впевнений старт».  Вихователі інклюзивної групи для дітей раннього віку «Кмітливчик» працюють над реалізацєю завдань освітньої програми «Дитина». Асистенти вихователя допомагають педагогам організовувати освітній процес у групі, допомагають дітям з ООП концентрувати увагу, сприяють формуванню в них саморегуляції та самоконтролю тощо.

Під час засідань учасників  команди психолого-педагогічного супроводу   (січень 2024р., травень 2024р.) обговорюються результати  корекційно-розвивальної роботи з  вихованцями з особливими освітніми потребами та внесення змін до Індивідуальних програм розвитку для дітей з ООП.

 

Протягом 2023-2024н.р. в закладі дошкільної освіти будуть  функціонувати 3 інклюзивні групи для дітей раннього, молодшого та середнього дошкільного віку. Ознайомитися з наказами, Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу можна за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/1XfT16kH-4lq1gBUqJhA-63upausA1qs5?usp=sharing

 

 

А САМЕ ГОЛОВНЕ, ЩО НАШІ ВИХОВАНЦІ  МАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ ЗАСВОЇТИ  ГОЛОВНЕ ПРАВИЛО

ІСНУВАННЯ В СОЦІУМІ

 

 «МИ ВСІ РІЗНІ, АЛЕ МИ ВСІ РІВНІ»

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *