02.04.2020р.- Краса як мрія
1.Тематична бесіда «Хто створює красу»
Зверніть увагу дітей на те, що красу ми помічаємо у природі, в мистецьких творах (музичних, літературних, художніх та інших), нас надихає людська праця, природа, відносини, красиві речі, все що нас оточує.
Кожен з нас може стати творцем краси, якщо тільки захоче. Що треба для створення красивого навколо тебе? (Різні засоби – фарби, музичні звуки, робочі інструменти, а ще бажання, наполегливість і вміння (малювати, писати музику, вишивати тощо).
2.Розгляньте картини художників та світлини. Скажіть, які природні явища зуміли відтворити художники ( А.Куїнжді «Веселка», Ван Гог «Зоряна ніч», Клод Моне «Поле маків», Л. Афремов «Дощ»).
Поцікавтеся думкою дитини:
– Чому художники забажали відтворити мінливу природу?
– Які почуття викликають ці картини?
– Чому окремі явища природи називають чудесами? ( окремі з них відбуваються не так часто, вони вражають своїми візуальними ефектами, справляють емоційні враження).
– Які явища природи ви бачили і хотіли б про них розповісти? ( дощ, грозу,снігопад, заметіль).
3.Робота в альбомі з художньо-творчої діяльності.
Розгляньте ілюстрацію до казки П.Єршова «Горбоконик».
Намалюйте кита в океані змішуючи акварель з рідким милом. ( Роботу виконуйте за зразком, малюйте утвореною фарбою).
4.Розвиваємо мовлення.
–Вправа «Продовжи далі»
Називайте початок слова, а дитина продовжує далі. Наприклад: ма….(малина, машина, мак, мама), со….(сосна, сова,сорока), бе… ( береза, бегемот), ка…(каша, калина, капітошка, картопля,картина, калина) і.д.
Запитайте у дитини з якого звука починається кожне слово.
-Гра «Спіймай риму»
Запропонуйте дитині побути поетом, вправляйте у підборі рим до слів.
Пшениця………паляниця, кішка………мишка, малина…..калина, ожина…шипшина, морквиця…..сестриця, поле….море, поливати….зростати,
робити…..носити, шити…..жити і т.д.
5.Робота в “Книзі дошкільника”.
Виконайте завдання №8, 9.
Виконайте завдання №10. Зліпіть за зразком персонажів казки «Бременські музиканти».
Під час ліплення заохочуйте дитину, хваліть її, відмітьте, що вона сьогодні маленький творець краси.
6.Логіко- математичний розвиток.
Гра «Чарівний мішечок»
Мета: Закріпіть вміння дитини розрізняти предмети циліндричної форми.
Візьміть мішечок і покладіть у нього предмети циліндричної форми: олівець, різної величини баночки, сопілочку і т.п. Запропонуйте дитині діставати по черзі ці предмети, обстежувати їх, катати між долоньками, котити, ставити на підлогу. Така гра дасть змогу дитині краще зрозуміти властивості циліндра.
Вчимося додавати
- Цікава хвилинка. Досліди з повітрям.
Парашют
Зробіть з дитиною невеликий парашют. Візьміть носову хустку, до кожного кутку хустки прикріпіть за допомогою голки нитки однакової довжини. Всі кінці прикріпіть до іграшки. Розкажіть дитині, чому парашют спускається плавно: повітря під куполом розпирається і підтримує його.
Зважуємо повітря
Все має свою вагу, повітря теж. Запропонуйте дитині його зважити. Візьміть лінійку, знайдіть її центр і прив’яжіть до неї мотузку. Надійти кульки однакового розміру і зав’яжіть нитками однакової довжини. Тепер вішаємо кульки по краях наших «ваг». Ваги врівноважені. Проколюємо одну кульку – надута кулька опускається вниз – він важче.
Чи є запах у повітря?
Перевірте – чи має повітря запах. Запропонуйте малюкові понюхати повітря – не чути запаху. Тепер окропіть кімнату туалетною водою або апельсином. Скажіть дитині, що повітря може передавати запахи.
8.Сюжетна гра «Школа».
На початку гри запитайте у дитини, чи мріє вона піти до школи. Повідомте, що зараз ця мрія може здійснитися у грі. Підготуйте для цього необхідні атрибути: рюкзак, пенал, книги, зошити, ручки, олівці і т.п. В кінці гри наголосіть, що мрія дитини здійсниться незабаром, адже дитина восени піде до школи. Пограйте разом з дитиною:ви –учитель, дитина- учень.
Вихователь Грицюк Тетяна Іванівна