04.05.2020р. – ВІДПРАВЛЯЄМОСЬ В МАНДРИ

1.На початку запропонуйте дитині поміркувати: присутність купи веселого народу в лісовій чи парковій зоні протягом кількох годин – це радість чи випробування? Для кого радість? Для кого і чого – випробування? Як зменшити негативний вплив перебування людей на природу?

2.Прочитайте вірші  Лідії Повх «У ботанічному саду» та «Вдома»

 «У ботанічному саду» Л. Повх

Весна. Я з мамою іду

У ботанічний сад.

У ботанічному саду

Цвіте фіалок ряд.

Червоні, білі, голубі,

Рожеві, золоті…

А мама каже: «Як тобі

Двоколірні он ті?»

У них і сонечко, й блакить,

Мов прапор іздаля…»

Аж світиться і мерехтить

Живим вогнем земля!

«Вдома» Л. Повх

Коли пролягає дорога моя

За гори й ліси за рікою,

То місто махає мені звіддаля

Прощально сумною рукою.

Коли ж я вертаю з далеких країв

Долиною, зранку лункою,

То місто вітає мене з-за гаїв

Вогнів осяйною рукою….

І запах бузку, і рідний хтось у вікні,

І стіни у замку старому…

Тут сходинка кожна радіє мені,

тут липи шепочуть: «Ти вдома…»

І хто у цім місті, як я, виростав,

Той, певно, також добре знає:

Нехай десь на світі є славні міста

Та кращого міста немає!

 

Запитання до дитини:

У вірші йдеться про прогулянку чи про мандри, подорож?

Як ти це зрозуміла?

Які рухи і дії переважно передбачає подорож? (пересування у вигляді ходьби чи поїздки до конкретної мети).

Які рухи і дії передбачає прогулянка? (відпочинок, спостереження, розглядання, ходьба тощо)

3.Організуйте полілог «Як прийти в природу, щоб не нашкодити їй?»: обговоріть правила безпечного поводження на природі (в лісі, парку, на воді) та правила захисту природи від шкідливого впливу людини.

4.Проведіть вправи на закріплення знань дитини про різні рослини (квіти, дерева, чагарники) та комах, птахів, яких можна зустріти на лісовій галявині чи на галявині в парку. Обговоріть, чому саме галявина зручна для відпочинку?

Прочитайте дитині вірш Т. Коломієць «Травень»

А чим же місяць травень

Поміж братами славен?

Іде і весело співа,

Дощами землю полива,

Святковими піснями

І громом над полями.

Не з лійки-поливалки,

А з грозової хмарки.

Запитання до дитини:

  • Настав останній місяць весни – травень.
  • Які весняні місяці ви знаєте?
  • Чому березень так називають?
  • Яку ще назву має березень? (Крапельник)
  • Чому другий місяць весни назвали – квітень?
  • Як називається останній місяць весни?
  • Які зміни відбулися в природі за останні два місяці?

Запропонуйте дитині визначити, чи є надворі вітер.

Запитання до дитини:

  • Як ти про це дізнався?
  • Як утворюється вітер?
  • Яким буває вітер?
  • Як називається дуже сильний вітер?

5.Допоможіть дитині зробити телевізор з картонної коробки, щоб вона могли розповідати про цікаві місця в країнах і в Україні з опорою на ілюстративний матеріал. Допомагайте  дитині будувати зв’язні розповіді. Пропонуйте дитині розповісти про сімейні подорожі. Вона може спочатку намалювати ілюстрації до своїх розповідей, а потім прокоментувати їх. Розповідаючи про прогулянки, уточнюйте їх відмінність з мандрами і подорожами.

6 Розгляньте з дитиною малюнки і допоможіть  поставити питання.

Склади речення по мнемотаблиці.

Вихователь Іщенко Олена Миколаївна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *