07.04.2020р. – ЗВЕРХУ ДОНИЗУ І НАВПАКИ

Шановні батьки! 1.Прочитайте оповідання М. Носова «Сходи»

                                                                                  «Сходи» М. Носов

Одного разу Петрусь повертався з дитячого садка. У цей день він навчився рахувати до десяти. Дійшов він до свого будинку, а його молодша сестра Валя вже чекає біля воріт.

– А я вже рахувати вмію! – похвалився Петрусь. – У дитячому садку навчився. Ось дивись, як я зараз усі сходинки на сходах порахую. Стали вони підніматися по сходах, а Петрик голосно сходинки рахує:

– Одна, дві, три, чотири, п’ять …

– Ну, чого ж ти зупинився? – запитує Валя.

– Стривай, я забув, яка далі сходинка. Я зараз згадаю.

– Ну згадуй, – каже Валя. Стояли вони на сходах, стояли. Петрик каже: – Ні, я так не можу згадати. Нумо, краще почнемо спочатку.

Зійшли вони зі сходів вниз. Стали знову вгору підніматися.

– Одна, – говорить Петрусь, – дві, три, чотири, п’ять …

І знову зупинився.

– Знову забув? – запитує Валя.

– Забув! Як же це! Тільки що пам’ятав і раптом забув! Ну ж бо, ще спробуємо.

Знову спустилися зі сходів, і Петрик почав спочатку:

– Одна, дві, три, чотири, п’ять …

– Може бути, двадцять п’ять? – запитує Валя.

– Та ні! Тільки думати заважаєш! Ось бачиш, із-за тебе забув! Доведеться знову спочатку.

– Не хочу я спочатку! – каже Валя. – Що це таке? Те вгору, то вниз, то вгору, то вниз! У мене вже ноги болять.

– Не хочеш – не треба, – відповів Петрик. – А я не піду далі, поки не згадаю.

Валя пішла додому і каже мамі:

– Матусю, там Петрусь на сходах сходинки рахує: одна, дві, три, чотири, п’ять, а далі не пам’ятає.– А далі шість, – сказала матуся.

Валя побігла назад до сходів, а Петрик все сходинки рахує:

– Одна, дві, три, чотири, п’ять …

– Шість! – шепоче Валя. – Шість! Шість!

– Шість! – зрадів Петрусь і пішов далі. – Сім, вісім, девять, десять.

Добре, що сходи скінчилися, а то б він так і не дійшов до дому, бо навчився лише до десяти рахувати.

Запитання

Що робив Петрик на сходах?

Чи добре хлопчик вміє рахувати?

Хто його навчив лічити?

Скільки, на вашу думку, Петрикові років?

2.З’ясуте разом з дітьми призначення сходів (підійматися, спускатися, добиратися у важкодоступні місця); з’ясуйте, де не можна обійтися без сходів(у багатоповерхівці, у поїзді, під час ремонту, на кораблі, на ігровому майданчику); якими різними бувають сходи за призначенням (пожежні, дитячі на дитмайданчику, спортивні, мотузкові сходи на вітрильнику, у багатоповерхівках на вулицях – Потьомкінські сходи в Одесі); за формою (прямі, гвинтові, з поворотами, драбина).

3.Запропонуйте дітям гру з лічильними паличками «Вище-нижче». На поверхні столу дитина викладає сходи (до 10 сходинок). Далі діє за вказівкою дорослого, при цьому треба рухатись по сходах вказівним  і середнім пальчиками, нібито крокувати: дорослий показує числову картку і задає завдання:

  • Картка «5»: піднятися по сходах на одну сходинку менше ніж на картці;
  • Спуститися на дві сходинки нижче ніж на картці «7»;
  • Показує дві картки 3 і 1 , треба піднятися вгору по сходах, кількість сходинок рівна сумі цих чисел;
  • Показує картку «10» – рухатися вниз на п’ять сходинок. Запитує, на якій сходинці опинилась, чому;
  • Показує «0» – що це означає? (спуститись зі сходів вниз).

4.Однією з небезпек для здоров’я є мікроби.

Пропонуємо фізкультхвилинку “Чого бояться мікроби”

Мікроби бояться, коли я вмиваюсь
(Імітують процес умивання)
Коли рушничком я чистеньким втираюсь
(Діти показують, як вони “втирають рушничком обличчя”)
Коли мию руки – звичайно, із милом,
(Зображують старанне миття рук)
Коли тру у ванні мочалкою тіло.
(Показують, як користуються мочалкою під час купання)
Як тільки відкрию кватирку в кімнаті –
(Крок уперед – малята “відкривають уявне вікно”)
Вони починають щодуху тікати,
(Швидкий біг із виразом остраху на обличчі)
Бо свіже повітря корисне для мене,
Інфекціям же, навпаки, – неприємне!
(Хитають головою, скривившись)
Не люблять мікроби всі вимиті фрукти,
(Діти зображують миття фруктів під краном)
І якісні страви, і свіжі продукти,
(Імітують процес їжі ложкою.)
Зарядка і спорт, гартування й режим –
(Імпровізовані фізкультурні рухи)
все це аж до жаху огидливе їм!
(Малята присідають і закривають обличчя руками)

5.У Книзі дошкільника запропонуйте дітям виконати завдання №3. Продовжуйте виконання завдань з підготовки руки дитини до письма. У завданні №4 необхідно обвести малюнки по лінії, не відриваючи олівця від поверхні книги.

6.Запропонуйте дітям перелічити предмети в кімнаті (ляльки, машинки, картини, полиці у шафі, будівельний матеріал, книжки). Нагадайте правила лічби. Порадьте дітям лічити пошепки.

7.Запропонуйте дітям виконати графічний диктант.

Вихователь: Іщенко Олена Миколаївна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *