09.04.2020р. – Зверху донизу i навпаки

Шановні батьки,прочитайте дітям оповідання
1.«Сходи» М. Носов
Одного разу Петрусь повертався з дитячого садка. У цей день він навчився рахувати до десяти. Дійшов він до свого будинку, а його молодша сестра Валя вже чекає біля воріт.
– А я вже рахувати вмію! – похвалився Петрусь. – У дитячому садку навчився. Ось дивись, як я зараз усі сходинки на сходах порахую. Стали вони підніматися по сходах, а Петрик голосно сходинки рахує:
– Одна, дві, три, чотири, п’ять …
– Ну, чого ж ти зупинився? – запитує Валя.
– Стривай, я забув, яка далі сходинка. Я зараз згадаю.
– Ну згадуй, – каже Валя. Стояли вони на сходах, стояли. Петрик каже: – Ні, я так не можу згадати. Нумо, краще почнемо спочатку.
Зійшли вони зі сходів вниз. Стали знову вгору підніматися.
– Одна, – говорить Петрусь, – дві, три, чотири, п’ять …
І знову зупинився.
– Знову забув? – запитує Валя.
– Забув! Як же це! Тільки що пам’ятав і раптом забув! Ну ж бо, ще спробуємо.
Знову спустилися зі сходів, і Петрик почав спочатку:
– Одна, дві, три, чотири, п’ять …
– Може бути, двадцять п’ять? – запитує Валя.
– Та ні! Тільки думати заважаєш! Ось бачиш, із-за тебе забув! Доведеться знову спочатку.
– Не хочу я спочатку! – каже Валя. – Що це таке? Те вгору, то вниз, то вгору, то вниз! У мене вже ноги болять.
– Не хочеш – не треба, – відповів Петрик. – А я не піду далі, поки не згадаю.
Валя пішла додому і каже мамі:
– Матусю, там Петрусь на сходах сходинки рахує: одна, дві, три, чотири, п’ять, а далі не пам’ятає.– А далі шість, – сказала матуся.
Валя побігла назад до сходів, а Петрик все сходинки рахує:
– Одна, дві, три, чотири, п’ять …
– Шість! – шепоче Валя. – Шість! Шість!
– Шість! – зрадів Петрусь і пішов далі. – Сім, вісім, девять, десять.
Добре, що сходи скінчилися, а то б він так і не дійшов до дому, бо навчився лише до десяти рахувати.

2.Робота за змістом твору

-Що робив Петрик на  сходах?

-Чи добре вміє  Петрик лічити?

-Хто його навчив лічити?

-Скільки  на вашу думку Петрикові років?

-Запропонуйте дитині полічити іграшки в ігровому куточку, книги, квіти на підвіконні і т.д.

 3. Розгляньте малюнки сходiв

 

4.Обговоріть  з дитиною  призначення сходів? (підійматися,спускатися, добиратися у важкодоступні місця).

З’ясуйте, де не можна обійтися без сходів?  (у багатоповерхівці, у  поїзді,  під  час ремонту, на кораблі, на ігровому майданчику.

Якими  бувають сходи за призначенням? ( пожежні, дитячі на дитмайданчику,спортивні,мотузкові сходи   на вітрильнику,у багатоповерхівках, на вулицях, Потьомкінські  сходи в Одесі).

За формою  ( прямі,гвинтові, з поворотами, драбина).

5.Проведіть ігри  ” Сходами пір року”, ” Сходинки днів  тижня”, де дитина зрозуміє, що сходинки розташовані одна за одною і  обов’язково  ідуть по черзі.

6.Виконайте завдання у Книзі дошкільника №3, 4(сторінка 40,41).

7.Робота з паличками

Гра з лічильними паличками «Вище-нижче». Запропонуйте дитині викласти з  паличок  сходи, обіграти їх  за  допомогою  маленьких  іграшок,  пояснити їх призначення.

Попрацюйте з паличками: хай дитина  викладе  ними різні предмети.

 

8.Завдання для допитливих

Знайди  спільне і  відмінне

 

Додавати i порiвнювати не складно

 

9.Вчимося  мови та розмови

Склади речення за картинками

 

9.Цікаві  експерименти

 – Свічка горить всередині закритої колби. Вогонь буде горіти до тих пір, поки буде повітря. Як тільки він зникне, свічка згасне.

-Додати в повітря трішечки іншої речовини, (це може буде дезодорант, пахучі квіти, які стоять у кімнаті).  Чим пахне?

«Без дихання»: діти закривають долонькою ніс і рот. Не більше 15 секунд. Чи можна прожити  без повітря?

Висновок: Повітрям дихають люди, тварини, рослини, комахи, риби. Що сталося, якщо б раптом зникло повітря?

-Повітря є скрізь і неодмiнно потрібне усім.

Як  пiдвищити iмунiтет дитини

 

Вихователь  Грицюк   Тетяна Іванівна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *