10.05.2022р.Реалізуємо освітні завдання за темою:”Квіти”(підтема”Квітколюби”)
Доброго ранку шановні батьки та діти!
Сьогодні ми пропонуємо вам поговорити, помилуватися красивою весняною квіткою кульбабкою та дізнатися про неї багато цікавинок.
Вранці зріжте біля будинку декілька квіток кульбаби та поставте у вазочку і запросіть малюка до розмови.
Пропонуємо такі завдання .
- Подивися, що я принесла.
Чи знаєш, як називається ця квітка?
Запропонуйте розглянути кульбаби, які ви принесли.
Розкажіть -це кульбаба.
– Кульбаба одна з перших з’являється навесні, немов жовте сонечко в молодій зеленій траві. Вона росте у полі ,в саду, на вулиці біля будинків. Ніхто не садить кульбаби, не поливає їх. Вони ростуть самі, тягнуться до сонечка.
- Запропонуйте послухати казочку про кульбабку , перейшовши за посиланням :
https://www.youtube.com/watch?v=MLWra1_Sf1M
Потім розкажіть про будову кульбаби, покажіть корінь, стебло, листя, квіти, пелюстки.
Цікаві цікавинки про кульбабу.
Як ти вже почув у казочці, пелюстки біля квітки кульбаби бувають жовтими, а потім стають білими. Якщо подути на білу кульбабу, то розлітаються маленькі білі пушинки.
З жовтих кульбаб дівчата люблять плести вінки. Вони їх надягають на голову.
Вранці на сонячній галявинці без годинника можна дізнатися час. У 5-6 годин встає сонечко, і кульбабки розкриваються. До вечора жовті вогники гаснуть і закриваються.
Кульбаба так любить сонечко, що не відводить від нього погляду – повертає за ним свою голівку-квітка. А в негоду, коли йде дощ кульбаба ховає свою голівку, а ще від дощу в кульбабах ховаються дрібні комахи.
Кульбаба – лікарська рослина. Лікарська рослина – це така рослина, яку використовують в медицині для лікування. Для лікування кашлю та поліпшення апетиту використовують листя і коріння кульбаби.
А з квіток кульбаби люди варять дуже смачне варення.
І не тільки люди користуються кульбабами. До кульбаб люблять прилітати бджоли, джмелі і метелики.
Вони їдять кульбабовий солодкий нектар. А бджоли потім з нього роблять кульбабовий мед – густий і ароматний.
– Давай, коли ми підемо гуляти , то не будемо зривати кульбаби і збережемо красу. Та й бджілки нам спасибі скажуть, що зберегли для них квіти. А будемо милуватися красою цієї квітки, так і всієї природи.
- Познайомте дитину з народною прикметою та запропонуйте її перевірити :
«Якщо квітка кульбаби вдень не розкривається , то чекай дощу».
- На закінчення розповіді запропонуйте дитині виконати вправу «Покажи що це?»
Дитина повинна самостійно назвати і показати частини кульбаби. У цьому ви трішки допоможіть ставлячи дитині запитання.
Що ти показав? Якого кольору листя? Листя велике чи маленьке? Якого кольору квітка у кульбаби?
- Дидактична гра на розвиток мовного дихання: «Дуй на кульбабу».
Для гри вам знадобиться : олівець зеленого кольору, шматок вати.
Покажіть дитині зелений олівець і поясніть, що він схожий на стебло кульбаби, а ватяна кулька на пухнасту квітку. Ватна кулька одягається на олівець. Дитина повинна здувати ватяну кульку з олівця .
- Робота на розвиток дрібної моторики рук.
Вправа «Склади квітку кульбаби».
Для роботи вам потрібно : зелені олівці та кришечки від пляшок жовтого кольору.
Дайте дитині ці предмети і запропонуйте викласти цілу квітку.
Поставте запитання :
- Що в тебе вийшло? Як називається квітка? Назви частини кульбаби.
- Якого кольору у тебе квітка кульбаби? Яку квітку ми сьогодні розглядали?
- Запропонуйте малюку порухатися, повеселитися послухавши пісеньку про кульбабу Наталії Май, перейшовши за посиланням.
https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ
- Дидактична гра «Впізнай квітку» .
Розгляньте таблицю, запропонуйте малюку відшукати там кульбабу.
9.З метою розширення й поглиблення знань дитини про весняні квіти, запропонуйте намалювати «Кульбабову галявину».
Малювати будемо гуашшю, технікою малювання ватяними паличками;
Для виконання роботи вам знадобиться: 1/2 альбомного аркуша блакитного або білого коьорів в залежності від того який малюнок обере створювати ваш малюк ( галявина з жовтими кульбабами – то білого кольору, в переміш жовті та пухнасті білі – то блакитного кольору); розведена в баночках гуаш (зелена, жовта,біла, блакитна) серветка; ватні палички, фломастери, стаканчик з водою.
Запропонуйте малюку уявити , що б стало з весняним лісом, якби в ньому зник жовтий та білий кольори?
Розкажіть, що ми звикли вважати жовтий колір осіннім,а білий зимовим, але ж і на весні дуже багато жовтого та білого: жовтизна молодих паростків, що пробиваються із землі; світло золотавого сонечка, яке зігріває все довкола; жовте ластовиння пухнастих кульбаб, білі парашутики кульбаби… Перенесімося на таку галявинку!
«Травень жовту фарбу взяв,
Моріжок розмалював,
І з – під пензлика розквітли,
Наче сонце, диво – квіти, кульбабки!»
Але спочатку створімо її своїми руками!
Практична робота :
Розташуйте половинку альбомного аркуша горизонтально.
Умочіть ватяну паличку в зелену фарбу.
Проведіть горизонтальну лінію.
Проведіть паличкою горизонтальну лінію по всьому аркушу. Почніть із лівого боку аркуша, трохи вище від середини.
Час від часу вмочайте паличку в зелену фарбу. «Віддрукуйте» в нижній частині аркуша (під намальованою лінією) «травинки».
Візьміть чисту паличку й умочіть її в жовту фарбу.
Купчасто «віддрукуйте» паличкою плями: одну у центрі, 4—5 навколо неї.
Одержуємо квітки. Зробіть 5—6 таких квіточок по всьому малюнку. Вмочить паличку в білу фарбу і аналогічно надрукуйте – пухнасту білу кульбабу, «Віддрукуйте» у верхній частині аркуша (над намальованою лінією) хмари (багато блакитних плям). Фломастерами домалюйте метеликів.
Похваліть дитину за гарно виконану роботу.
Бажаємо приємного спілкування з дитиною.
Вихователі: Гнойова Т. П. та Грицюк Т. І.