18.05.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Мешканці лісу” підтема “Первоцвіт”
Шановні батьки. Всі знають, що денний сон необхідний для кожного малюка. Я пропоную вам провести комплекс пробудження після денного сну разом з дитиною.
1.„Проліски”
Синє – синє небо, хмаринок немає,
Вже лагідне сонце усе зігріває,
Де танути сніг ще лише починає,
Там проліски – очі Весна відкриває.
Тепло — і Веснонька очі відкрила,
Холодно — знову повіки стулила,
Тепло — радіють ясні оченята,
Холодно — знову їм хочеться спати.
Та в піжмурки грати
Зима вже стомилась,
Зігрілися квітоньки й зовсім збудились.
- В.п. – руки вздовж тулуба. Дитина виконую гімнастику пробудження для очей: розплющує і заплющує очі.
З-під білого снігу ледь-ледь визирають,
Тендітні голівки угору здіймають. - В.п. – те саме. На першу і третю ритмічну частину кожного рядка підводить голову й витягує шию. В в.п.
Щоб далі рости, в них ще сили немає:
У стеблах під снігом ще соки дрімають. - В.п. – те саме. Повертає голову праворуч – ліворуч, піднімаючи відповідне плече й торкаючись ним підборіддя. В в.п.
Та сон проминув, стебла всі потяглися
І, наповнюючись соком, угору звелися.
Як рухався сік, то й вони підростали,
Тяглися, тяглися й великими стали. - В.п. – те саме. Потягування: повільно піднімаємо угору руки, випрямляємо ноги, натягуючи носки. В в.п. повільно піднімаємо руки, згинаючи їх у ліктях і притискаючи кулаки до плечей, трохи випинають груди вперед, потягуємося. В в.п. простягаємо руки вперед і, трохи відриваючись від ліжка, підводимося. В в.п.
А де ж це листочки?
Згорнувшись, дрімають…
Та ось вони спинки свої випрямляють
І тягнуть верхів очки вгору і в боки,
Угору і в боки, зміцнілі від соку. - В.п. – сидячи на зігнутих ногах, руки схрещені на грудях, тулуб нахилений донизу й голова чолом притиснута до колін. В в.п.
Та й виросли квіти великі нівроку.
І сніг вже розтанув із правого боку,
А з лівого гарно дзюркоче водичка.
Ліворуч ще голо, праворуч — травичка. - В.п. – стоячи на колінах, притиснуте одне до одно-го, руки вздовж тулуба. Обертаємо тулуб ліворуч – праворуч, водночас відводячи за спину відповідну руки.
Ось проліски вітер узявся хитати
І в різні боки стеблинки схиляти.
Та стебла гнучкі, й вітру їх не зламати,
Хоч як хай хита, будуть прямо стояти. - В.п. — стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки на поясі. Нахиляти тулуб ліворуч – праворуч; вперед – назад.
Їм сік землі корінці набирали.
Так щедро вона їм його дарувала –
Удень дарувала і темної ночі,
Щоб сонцю всміхалися Весноньки очі. - В.п. – стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки вздовж тулуба. Почергово піднімаюємо зігнуті в коліні праву-ліву ногу; обхопивши коліно руками, притискають його до живота.
Погляньте, як проліски сонце вітають!
(Цей комплекс пробудження можна виконувати кожного дня)
2.Пропоную переглянути відео та обговорити з дитиною, як пробуджується весна.
3. Запропонуйте малюку відгадати, що знаходиться у коробці:
Гра “Так-ні” (живе-неживе; в повітрі, на землі, у воді; бігає, стрибає, знаходиться на одному місці; велике-маленьке…) – квітка.
Запитайте у дитини:
– Бути квіткою – добре чи погано?
-Чи можна порівняти людину з квіткою?
– На яку квітку ти схожий?
– Уяви свій портрет через образ квітки. Розкажи про себе (характер, що любиш, в які ігри подобається грати) від імені квітки. (Наприклад: Я – ромашка. Яка? – весела, грайлива, дружелюбна. Люблю, коли…)
4. Виконайте розвивальне завдання:
– Розглянь малюнок. Назви, кого ти бачиш. Допоможи знайтися дитинчатам та матусям. Порахуй скільки всього утворилось пар. Знайди відповідну цифру.
4. Проведіть разом з дитиною дослід “Велика і маленька квітка”
– Запропонуйте дитині полити квіти: одна квітка у великому горщику, друга у маленькому. Покажіть дві лійки: маленьку та велику. Яку квітку потрібно поливати з якої лійки. Якщо маленьку квітку полити з великої лійки чи буде добре для квітки? Якщо маленькою лійкою полити велику квітку чи вистачить їй води?
5. Художньо-творча діяльність. Запропонуйте дитині зліпити ведмедика за поданим зразком.
6.Набір розвивальних завдань.
Картка №85
Вихователі групи:
Істифєєва А.В., Чорноусенко М.О.