22.03.2024 р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Продавець – покупець”. Підтема: ”Закупівля”.
1. Запропонуйте дитині виконати розвивальне завдання.
У кулінарії багато страв з картоплі. Добрик любить їсти страви з картоплі. Допоможи йому з’ясувати, як картопелька з’являється у магазині. Утвори доріжку «Шлях картопельки до магазину».
2. Мріємо разом.
Покупки (шопінг) це завжди приємно і цікаво. Значно краще робити покупки, коли підготувався. Крім того, що треба знати що купити, ще треба знати, де краще це зробити. Познайомте дитину з різними типами (за способом придбання товарів) магазинів: магазин в магазині (кафе/кулінарія/видача Інтернет-замовлень), теле-магазин, магазин поштою, магазин прямих продажів; сервіс оголошень. Скористайтесь наочністю. Активізуйте досвід дітей (чи купувала ваша сім’я щось в таких магазинах?) Попросіть дитину поділитися цим досвідом. Помрійте разом, в який магазин ви хочете піти за покупками.
3. Пограйте з дитиною в гру «Я іду за покупками»
Правила гри: дитина отримує певну кількість іграшкових грошей у вигляді фішок. Запропонуйте зробити покупки, орієнтуючись на кількість фішок-грошей і домовляючись, що вони придбають, якщо треба купити товари для малюка, старенької бабусі, на обід для сім’ї тощо.
4. Конструктор з пластиліну та зубочисток.
5. Прочитайте дитині казку «Багатий Зайчик» з подальшим обговоренням.
Знайшов Зайчик серед лісу полянку, виорав нивку, зробив грядку і посадив капустинку. Пролітала повз грядки Сорока-вертлявка і запитала куцохвостого:
— А що це, Зайчику, буде?
— Знайшов я полянку, виорав нивку, зробив грядку, посадив капустинку. Виросте вона великою — стану я багатим.
Розсміялася Сорока:
— І справді ти нерозумний Зайчик. Хто, скажи, від однієї капустини багатим стане? Не можу я. Полечу, звірам і птахам розповім про те, який ти нерозумний Зайчик.
Полетіла Сорока, а Зайчик заходився капусту поливати. Поливав, доглядав, часу і сили не шкодував. І виросла капустина велика-преве-лика. Пішов Зайчик гостей скликати, щоб капустяним листям почастувати. Лосицю покликав з Лосеням, Козу з Козеням, та ще й звірів і тварин лісових багато.
Роздає всім по листочку і припрошує:
— Їжте, гості, всім вистачить.
— А чого ти, Зайчику, не їси? — запитує його дикий Веприк.
— Спочатку гості, а я вже потім, — відповів Зайчик. І знову почав всіх до капусти припрошувати.
Коли раптом знову з ясена Сорока-вертлявка застрекотіла:
— Ой, не можу! Ой, помру од сміху! Ви погляньте на цього нерозумного Зайчика! Ви подивіться, як він багатіє. Його гості капусту жують, а він тільки радіє з того. Ой, який багатий Зайчик!
— А я і насправді багатий, — сказав на те Зайчик. — Ще мама моя колись говорила: «Хто іншим дає, той багатим стає». Бачиш, Сороко, скільки у мене друзів? А друзі — то найбільше багатство.
Нічого було сказати Сороці-вертлявці. Замовкла вона і присоромлена полетіла геть.
Запитання до обговорення:
- Про кого говорять «багатий»?
- Чи можна мати гроші на покупки і не мати друзів?
- Мати гроші і не мати здоров’я?
6. Пограйте з дитиною у гру «Чи все можна купити».
Перед початком гри розпитайте у дитини, чи все можна купити в магазині. Запропонуйте, якщо товар можна купити, дитина плесне у долоні; якщо ні, – сховає руки за спину. Варіанти: молоко? Хліб? Книги? Розум? Друзів? Ковбасу? Сонце? М’яч? Здоров’я? Печиво? Місяць? Прикраси? і т.д.
7. Запропонуйте дитині зробити копилку та оздобити її.
Для виготовлення копилки можна використати різний матеріал: картон, пластикові пляшки, коробки з-під молока та ін.
Визначте що і для чого будете збирати в цій копилці. Як варіант можна організувати «Копилку гарних вражень». Ввечері кожного дня визначати таке враження. Дорослий записує на кольоровому аркуші. А в кінці карантину їх прочитати і пригадати, що доброго і гарного відбулося у ці дні.
Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО