23.05.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою: “Думаю-знаю” (підтема: “Відчувай, щоб переконатися”)

  1. Шановні батьки, проведіть з дитиною ігрову вправу «Малювання носом». Запропонуйте дитині намалювати у повітрі простий малюнок носиком самостійно та разом з вами: коло, квадрат, кулька з ниточкою. Підведіть до думки, що результат цієї вправи залежить від того, як її виконувати: разом чи індивідуально. Щоб намалювати малюнок носом разом, треба домовитися про ритм, напрям і розмах рухів.

Вивчіть разом з дитиною короткий вірш Н. Карпенко «Органи чуття»

Око бачить, вухо чує,

Ніс мій запахи пильнує,

Якщо в страві щось не так.

Має шкіра гарний дар:

Знає дотик, холод, жар.

  1. Запросіть дитину поміркувати над запитаннями:

Чи можна носом бачити?

– Що ще може робити ніс?

– Що означає вислів «розумний язик»?

– Про які якості предмета нам можуть «розповісти» язик і ніс? Як правильно сказати про ніс і язик: «розповісти» чи «повідомити»?

– А про які не можуть «повідомити»?

– Що допомагає нам бачити предмети в темній кімнаті?

3. Проведіть досліди зі знаходження предметів у кімнаті із зав’язаними очима. Продемонструйте дослід, коли слово «Обережно!» для людини із зав’язаними очима є допомогою. Вказівки-попередження про небезпеку мають бути конкретними і чіткими. Повправляйте дитину у наданні таких вказівок. Допоможіть дитині зробити висновок про роль органів чуття в пізнанні світу.

4. Запропонуйте дитині виконати завдання №5, 6 в «Книзі дошкільника», частина ІІІ, стор.16. Їх зміст логічно продовжує тему способів пізнання оточуючого світу. 

 5. Прочитайте дитині оповідання М. Коцюбинського «Івасик і Тарасик». Після читання обговоріть зміст за запитаннями:

Чи можна цю історію назвати смішною?

– Чи є вона повчальною?

– Чому постраждав Тарасик?

– Як по-іншому могли розгорнутися події, якби Тарасик вчинив по-іншому?

– Як ти гадаєш, він знав, що брати чужого не можна?

– Яке, на твою думку, знання сильніше6 коли тобі розповіли, чи коли ти сам переконався?

«Івасик і Тарасик» М. Коцюбинский

Івасик ловив рибку. Все, що зловив, склав у кошичок, закинув кошичок на плечі та й йде додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти рибку.

Тільки Тарасик підкрався до кошичка, а Івасик почув, що хтось ззаду до кошичка добирається, та й озирнувся…

Тарасик одскочив, руки заклав назад, голову задер – іде, наче то не він до кошичка добирався.

Пішов Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знов підкрався, заклав в кошик руку – та як заверещить!

Великий рак вчепився йому в палець!

Бо в кошичку не тільки риба була, а й раки. А Тарасик аж скаче, так його болить.
Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика; ага! попався!

Насилу Івасик одчепив од пальця рака. Одчепив, поклав у кошичок та й пішов собі додому. А у Тарасика палець розпух, кров з його капає… Плаче бідний.

6. Запросіть дитину розглянути пейзаж в’єтнамського художника

Фан Ту Транга і розповісти про нього. Попросіть дитину подумати якими художніми матеріалами і інструментами створено це зображення. Запропонуйте намалювати пальчиками весняний пейзаж у Альбомі художньо-творчої діяльності частинаІІ, стор. 18.

Підготували вихователі: Шевчук Н.І., Зимовець Т.С.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.