23.05.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою: “Думаю-знаю” (підтема: “Відчувай, щоб переконатися”)
- Шановні батьки, проведіть з дитиною ігрову вправу «Малювання носом». Запропонуйте дитині намалювати у повітрі простий малюнок носиком самостійно та разом з вами: коло, квадрат, кулька з ниточкою. Підведіть до думки, що результат цієї вправи залежить від того, як її виконувати: разом чи індивідуально. Щоб намалювати малюнок носом разом, треба домовитися про ритм, напрям і розмах рухів.
Вивчіть разом з дитиною короткий вірш Н. Карпенко «Органи чуття»
Око бачить, вухо чує,
Ніс мій запахи пильнує,
Якщо в страві щось не так.
Має шкіра гарний дар:
Знає дотик, холод, жар.
- Запросіть дитину поміркувати над запитаннями:
– Чи можна носом бачити?
– Що ще може робити ніс?
– Що означає вислів «розумний язик»?
– Про які якості предмета нам можуть «розповісти» язик і ніс? Як правильно сказати про ніс і язик: «розповісти» чи «повідомити»?
– А про які не можуть «повідомити»?
– Що допомагає нам бачити предмети в темній кімнаті?
3. Проведіть досліди зі знаходження предметів у кімнаті із зав’язаними очима. Продемонструйте дослід, коли слово «Обережно!» для людини із зав’язаними очима є допомогою. Вказівки-попередження про небезпеку мають бути конкретними і чіткими. Повправляйте дитину у наданні таких вказівок. Допоможіть дитині зробити висновок про роль органів чуття в пізнанні світу.
4. Запропонуйте дитині виконати завдання №5, 6 в «Книзі дошкільника», частина ІІІ, стор.16. Їх зміст логічно продовжує тему способів пізнання оточуючого світу.
5. Прочитайте дитині оповідання М. Коцюбинського «Івасик і Тарасик». Після читання обговоріть зміст за запитаннями:
– Чи можна цю історію назвати смішною?
– Чи є вона повчальною?
– Чому постраждав Тарасик?
– Як по-іншому могли розгорнутися події, якби Тарасик вчинив по-іншому?
– Як ти гадаєш, він знав, що брати чужого не можна?
– Яке, на твою думку, знання сильніше6 коли тобі розповіли, чи коли ти сам переконався?
«Івасик і Тарасик» М. Коцюбинский
Івасик ловив рибку. Все, що зловив, склав у кошичок, закинув кошичок на плечі та й йде додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти рибку.
Тільки Тарасик підкрався до кошичка, а Івасик почув, що хтось ззаду до кошичка добирається, та й озирнувся…
Тарасик одскочив, руки заклав назад, голову задер – іде, наче то не він до кошичка добирався.
Пішов Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знов підкрався, заклав в кошик руку – та як заверещить!
Великий рак вчепився йому в палець!
Бо в кошичку не тільки риба була, а й раки. А Тарасик аж скаче, так його болить.
Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика; ага! попався!
Насилу Івасик одчепив од пальця рака. Одчепив, поклав у кошичок та й пішов собі додому. А у Тарасика палець розпух, кров з його капає… Плаче бідний.
6. Запросіть дитину розглянути пейзаж в’єтнамського художника
Фан Ту Транга і розповісти про нього. Попросіть дитину подумати якими художніми матеріалами і інструментами створено це зображення. Запропонуйте намалювати пальчиками весняний пейзаж у Альбомі художньо-творчої діяльності частинаІІ, стор. 18.
Підготували вихователі: Шевчук Н.І., Зимовець Т.С.