25.04.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою «Рухи в природі» (підтема «Домашні рослини для нас, і ми для них»)
1.На початку заняття для включення дітей в активну діяльність запропонуйте розглянути умовні позначення, що символізують дії з догляду за рослинами. Нехай діти розглянуть їх, назвуть зрозумілі для них дії та покажуть ті, які не зрозумілі. Проведіть бесіду про власний досвід дітей у догляді за рослинами.
2.Поговоріть з дітьми про те, що будь-яку сумну та нецікаву кімнату можна змінити до невпізнання за допомогою кімнатних рослин. Існує безліч домашніх рослин, які не схожі одна на одну, як і люди.. Підведіть до висновку, що декорування інтер’єру живими квітами є цікавою і може бути улюбленою справою – хобі. Далі розгляньте з дітьми особливості наявних кімнатних квітів і помилуйтеся розкішним квітучим садом. Покажіть фото інтер’єрів, які оздоблені рослинами.
3.Зверніть увагу дітей на сансевієрію. Назва рослини на літеру «С». Розучіть разом із дітьми назву рослини. Подивіться відео та фото із зображенням різновидів цієї рослини. Розгляньте разом з дітьми її особливості та пов’язані з ними назви цієї рослини – «тещин язик» або «щучий хвіст», в Англії – «леопардова лілія», «Зміїна рослина», «язик диявола», у Німеччині – «африканська конопля», в Америці – «зміїна шкіра». Розкажіть, що цю кімнатну рослину використовують і у промислових цілях для одержання тканин, мотузок, а також у якості живої огорожі. У Європі вирощують як декоративну кімнатну рослину. Сансевієрія – невибаглива кімнатна рослина. Тож влаштуйте разом із дітьми підбір карток з видами догляду (не перезволожувати, протирати листя від пилу, берегти від прямих сонячних променів).
4.Влаштуйте вправляння дітей у пересаджуванні рослини. Діти залюбки створять суміш, що складається з дернової, листової землі і піску (2:2:1), допоможуть у всіх етапах пересадження. Враховуючи, що сансевієрія гарно виглядає в інтер’єрі, продумайте заздалегідь місце життя квітки. Пересаджуйте рослини в дрібний посуд із гарним дренажем.
5.Організуйте мозковий штурм для обговорення проблемної ситуації: за квіткою тимчасово нікому доглядати. Що робити? Обговоріть з дітьми можливі варіанти дій, кого залучити для допомоги.
Підготувала Олена Іщенко