26.03.2020р. – ХОЧУ І МОЖУ

1.Шановні батьки,  почніть розмову про значення слів «хочу» і «можу». Попросіть дітей сказати про те, що вони хотіли б зробити саме сьогодні. Дайте можливість висловитись, починаючи з фрази «Я хотів би сьогодні…». Запитайте , чи всі бажання можуть здійснитись саме сьогодні? Чому? Попросіть дітей повторити попередню фразу, додавши до неї: «Я хотів би сьогодні…, але…». Отже, «хочу» і «можу» – це різні слова. Всі полюбляють фантазувати, але лише малюки забувають врахувати, чи можливо це.

2.Запросіть дітей до вправи «Продовж речення»:

  • «Найбільше я хочу для себе… Для цього мені потрібно…»
  • «Для своєї родини я хочу… Для цього треба…»
  • «Коли я виросту, я стану… Для цього я маю…»

Звертайте на реальність бажань, спонукайте не лише визначати бажання, а й шляхи його втілення в життя. Зауважте, що для здійснення бажань треба самому докладати зусиль.

3.Організуйте виконання дітьми завдання №6 з «Книги дошкільника». Для відповіді на запитання «Чи вдасться Мері здійснити своє «хочу» сьогодні?» орієнтуйтесь на реальні обставини, які є сьогодні (погода, асфальт, чи є кольорова крейда тощо).

4.Запропонуйте дітям виконати творче завдання – помалювати. Розпитайте, що треба, щоб здійснити задум. Запросіть уважно послухати вірш Л. Повх про будинки. Зауважте, що важливо не лише слухати уважно, а й уявляти те, про що слухаєш. Діти мають намалювати будинок.

        «Будинки»               Л.Повх

Від вокзалу, від зупинки

Починаються будинки.

Перший – сірий, синьоокий,

Другий – білий і високий.

Третій – довгий і кремезний,

А четвертий – височезний.

Ну, а п’ятий – кольоровий – 

Виглядає із діброви.

Шостий – з баштами вгорі,

А на баштах – ліхтарі.

Сьомий? Сьомий… Ой, хвилинку!

Оголошено зупинку.

Серед кленів і ялинок 

Цей найкращий – наш будинок!

Вихователь: Іщенко Олена Миколаївна

5.Запропонуйте дітям намалювати «неіснуючу істоту» фарбами або фломастерами. Переконайтеся, що ці фломастери чи фарби дуже  яскраві та мають насичені кольори. Покажіть дітям, що між бажанням і реаліями – відстань, яку людина може зменшити, коли поставити собі правильну ціль.

6.Заохочуйте дітей попрацювати в «Книзі дошкільника» і виконати завдання №7. Узагальніть виконання завдання думкою про те, що маленькими кроками можна прийти до великої мети. Повторіть правило «Якщо захочеш, то обов’язково зможеш»

7.Перегляньте відео «7 ЧУДЕС УКРАЇНИ»   https://www.youtube.com/watch?v=4i4RT1p3FFg

Запитайте, чи вважають діти зображене справжнім дивом. Підкресліть, що для когось це могло бути мрією, але вони втілили її в реальність та подарували кожному можливість цим помилуватися.

8.Організуйте дослідницьку діяльність і продемонструйте значення зору та функцій очей для кожного з нас.
                                                                         Хід досліду:

  • Запропонувати дітям щільно затулити очі долонями й спробувати пройти поміж двох рядів стільців. Чи легко це зробити? Потім пройти з розплющеними очима. Чи є різниця?
  • Піднести розрізану цибулину до очей. Що відбувається з ними? Висновок: крапельки цибулевого соку подразнюють слизову оболонку очей. Захищаючи око, повіки швидко кліпають, а сльози очищають очі. Так очі захищаються від зовнішнього впливу.
  • Запропонувати дітям уважно розглянути очі дитини, яка сидить навпроти. Зненацька легенько плеснути в долоні перед її очима. Що вона зробила відразу? (Заплющила очі). Висновок: наш організм також знає, що найперше слід берегти очі. Адже саме завдяки зору ми дізнаємося про світ навколо нас.
  • Запропонувати на хвильку затулити очі руками. Розплющивши, розглянути в люстерко розмір зіниці. Потім протягом хвилини подивитися у вікно (сонячної днини) чи глянути на яскраве світло. За яких умов зіниці зменшуються (стискаються), а за яких збільшуються (розширюються)?
  • Вихователь: Трохимчук Олена Іванівна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *