07.11.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою « Етикет – правила культурного спілкування» (підтема «Команда і прохання»).
- Шановні батьки, розгляньте з дитиною ілюстрації за темою
” Посварились – помирились”.
Зауважте, як добре бути з іншими в дружніх стосунках і попросіть пояснити, як цьому допомагає ввічливість.
2.Розкажіть дитині про те, що існує етикет у світі музики ( музичні вітання, відношення між музикантами, знання авторів музики та називання творів, етикет у хорі, танці, під час виконання творів, правила дарування аплодисментів).
Повідомте про способи привітання в різних країнах світу . Так французьке вітання – коли торкаються один одного щоками і посилають у повітря поцілунки зі словами Comment ca va ( як справи?); В Ізраїлі кажуть ” Мир вам!”; В Італії Come sta, що значить : ” Як стоїш?”; у Новій Гвінеї звичай вітатися без слів, просто піднімаючи вгору брови; у Лапландії при зустрічі труться один об одного носами. Незалежно від способу привітання, воно має бути приємним і дарувати позитивний емоційний ” подарунок”, що супроводжується усмішкою.
3.Обговоріть з дитиною значення слів ” прохання” і ” команда”. Запропонуйте продемонструвати, як саме звертаються з проханням і як звучить команда. Запитайте, що частіше звучить : прохання чи команда. Підтвердіть, що військові, як правило, використовують команди, а більшість людей – прохання.
4.Запропонуйте пограти у гру ” Долоньки”. Для цього на початку обведіть на картонній картці свої долоні, виріжте по контуру і напишіть одну з цифр. Потім під музику рухаючись по кімнаті дитина з’єднує свою долоньку з іншою , рахує і називає суму, що утворилась .
5.Гра ” Доторкнись”.
Дитина вільно рухається кімнатою доки дорослий не просить :” Будь ласка, доторкнись до…( червоного, круглого, гострого, яскравого тощо).
6.Прочитайте оповідання В. Сухомлинського “Скажи людині: ” Доброго дня!”.
Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині.
Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.
— Тату, куди бабуся йде? — питає син.
— Зустрічати або проводжати, — каже батько й усміхається. — Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: “Доброго дня, бабусю!”
— Навіщо ж казати ці слова? — дивується син. — Ми ж її не знаємо.
— А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо.
Ось і бабуся.
— Доброго дня, бабусю! — каже син.
— Доброго дня, — каже батько.
— Доброго вам здоров’я, — відповідає бабуся І усміхається.
І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки — раніше їх і не чути було.
На душі в хлопчика стало легко.
— Чому це воно так? — питається син.
— Бо ми побажали людині доброго дня.
7.Послухайте звукозапис ” 40 симфонії, соль – мінор, I частина” В Моцарта.
Підготувала вихователь Трохимчук О. І.