22.11.2023 Консультація для батьків.Ігровий стрейтчинг.
Стретчинг – це комплекс спеціальних фізичних вправ, які спрямовані на поступове збільшення рухового діапазону всіх груп м’язів. Дитячий стретчинг – окремий напрямок фітнесу для дітей. Постійні заняття цими вправами допомагають дитині зберігати рухливими і активними всі суглоби, підвищується еластичність зв’язкового і сухожильного апаратів.
Фізична активність дуже важлива для гармонійного розвитку дітей. І зовсім не обов’язково виховувати з малюка майбутнього олімпійського чемпіона. Для підтримання його здоров’я цілком достатньо адекватного та делікатного навантаження. До числа таких навантажень, які можна освоїти і практикувати вдома самостійно, відноситься і дитячий стретчинг.
Стретчинг – це комплекс спеціальних фізичних вправ, які спрямовані на поступове збільшення рухового діапазону всіх груп м’язів. Дитячий стретчинг – окремий напрямок фітнесу для дітей. Постійні заняття цими вправами допомагають дитині зберігати рухливими і активними всі суглоби, підвищується еластичність зв’язкового і сухожильного апаратів.
Базові вправи :
- «Балерина» – це вправа для рук. Треба стати прямо, ноги злегка зігнути в колінах, а стопи розвернути в різні сторони. Плавно ручки повинні зімкнутися за спиною на рівні попереку. Потримавши їх так, слід повернутися в початкове положення і повторити. Вправа відмінно підходить для історій про олов’яних солдатиків, про принцес, які любили бали й танці, про фей.
- «Бігун» – вправа для ніг. На одній нозі потрібно зробити випад, зробивши крок вперед, зігнувши її в колінному суглобі. Друга ніжка залишається прямою. Важливо, щоб стопи дивилися строго вперед, не в сторони. Ручки впираються в коліна, тіло злегка йде вперед, але спинку згинати не варто. Пряма нога ззаду поступово і дуже плавно відводиться назад, поки не виникає почуття напруженості м‘язів в ній. Потім вправу роблять на другу ногу. Цей прийом відмінно підійде для опису того, як царевичі поспішають на допомогу, як переслідують ворога або дракона.
- «Конячка» – вправа для спини і живота. Дитина стоїть на четвереньках, по черзі відводячи до напруги в м’язах праву і ліву ногу назад поперемінно, а потім роблячи це ж руками. Важливо тримати спину прямою. Згодиться для демонстрації геройських коней, супергероїв і принців.
- «Гімнаст» – вправа для стегон. Потрібен м’яч. Дитина сидить, упираючись руками в підлогу ззаду, ноги широко розведені в різні боки. В руки потрібно взяти м’ячик і поступово рухати його вперед, не змінюючи положення ніг. Ця вправа допоможе наочно показати, як їде, наприклад, карета, або як група мандрівних героїв казки повільно просувається лісом.
- «Кобра» – лежачи на животі, потрібно підняти голову вище і прошипіти. Вправа ускладнюється звиваючими рухами корпусом, як неначе повзе справжня змія.
Ось приклад казки, яка допоможе вам і вашій дитині в домашніх умовах познайомитися з ігровим стретчингом. Називається вона “Котик Рижик”
Жив колись маленьке кошеня Рижик. (Діти встають на карачки, вигинають спину дугою і піднімають голову, зображуючи кошеня).
Одного ранку Рижик прокинувся, гарненько потягнувся (діти піднімаються на коліна і тягнуться руками вгору. Долоньки при цьому складені разом. Потім повільно нахиляються, поки ребрі долоньок не торкнуться підлоги) і швиденько побіг грати на улюблений горище. (Діти лежать на животі, руки під підборіддям, по черзі згинають ноги в колінах, п’ятами торкаючись сідниць).
Але, коли кошеня піднявся сходами, він побачив, що на дверях горища висить величезний замок. (Праву руку згинають у лікті і переносять через праве плече, долонькою всередину. Ліву заносять за спину, долонькою назовні. Пальці обох рук зчіплюють в «замок», і лівою рукою тягнуть вниз. Потім змінюють руки місцями, і повторюють «замок» ще раз .
Рижик сидів (діти сидять на п’ятах), і сумно дивився на двері. Як раптом кошеня згадав, що давно не бував в саду, де встигли пахучі груші і яблука. Не гаючи часу, він побіг вниз, в сад. (Діти лежать на животі, руки під підборіддям, і «біжать», згинаючи по черзі ноги і торкаючись пяточками сідниць).
У тіні дерев Рижик милувався бархатистими метеликами (діти сидять по-турецьки), які кружляли і перелітали з квітки на квітку. (Діти перевтілюються в метелика: ставлять долоні на пояс і махають зігнутими в ліктях руками-крильцями).
Раптом Рижик почув дивний звук, і злякано причаївся в траві. (Діти сидять на п’ятах).
Набравшись сміливості, він обернувся, і побачив жабеня, який квакав поруч з ним. (Діти зображують жабеня: стоять, розставивши ноги і зігнувши в ліктях розставлені руки. Потім сідають навпочіпки, широко розставивши коліна, і упираючись в підлогу долонями).
Кошеня не зміг втриматися від сміху, і покотився по траві. (Діти сидять, обхопивши ноги, зігнуті в колінах. Потім пригинають голову до колін, обережно перекочуються на спину і повертаються в початкове положення).
Цілий день жабеня і Рижик стрибали наввипередки в саду (діти підстрибують на місці).
Коли сонечко стало сідати, кошеня вирішив, що пора додому. Він важливо крокував по двору і мріяв, щоб швидше прийшов завтрашній день, і він знову зустрівся з жабеням (Діти марширують на місці, високо піднімаючи коліна і тримаючи спинку прямо).
Основне правило комплексу вправ ігрового стретчинга для дітей – динамічні рухи повинні чергуватися зі статичними. Зміна вправ повинна відбуватися досить повільно, щоб діти не відчували втоми.