04.12.2023р.- Реалізуємо освітні завдання за темою «Хочу і можу» (підтема «Хочу-можу-треба»)
1.Почніть з вправи «Фігури», яка налаштує дітей на роботу, допоможе зосередитися. Запропонуйте дітям , у положенні лежачи на килимку утворити фігури (сніжинка, дерево, цукерка, квітка, метелик тощо).
2.Запросіть дітей до розмови про значення слів “хочу”, “можу”, “треба”. Попросіть пояснити, значення кожного з них. Чому не можливо, щоб все було тільки так, як хочеш ти. Чому не завжди “хочу” збігається з “можу”? Чому не завжди збігаються “хочу” і “треба”? Викладіть на килимок картинки зі зображенням предмета, страв, дій, цікавих місць (ліс, гори, море, вiдомi мiста) та трьох карток iз названими словами. Запропонуйте дітям по черзi визначитися зі своїми бажаннями (Що я хочу?), можливостями (Що я можу зробити?) й обов’язками (Мені треба) і підібрати відповідну картинку до одного із трьох слів. Попросіть прокоментувати вибір, запропонуйте обговорити: шо приємніше, простіше, що вимагає чималих зусиль.
3.Запропонуйте дітям вирiшити ситуацію-провокацiю: одна дiвчинка в зоопарку вимагала від своїх батьків, щоб ті купили ïй лисицю: «Хочу, щоб у мене вдома жила лисичка». I сердилася, чому батьки не погоджуються. Що б ви сказали цій дівчинці? У розмірковуванні допоможіть дітям пригадати, які умови життя диких тварин, чим вони харчуються.
4.Створіть проблемну ситуацію: дозвольте дітям вибрати картинку зі зображенням тієï дикої тварини, яку б вони хотіли намалювати. Попросіть дітей озвучити своє бажання i намiр: “Я хочу намалювати…”. Коли діти визначаться з намірами, повідомте, що у вас лише пластилін для художньої творчості. Отже, підтвердить що бажання замало, треба враховувати ще й можливості. Виникла ситуація: хочу, але не можу. Чи можу? Як зробити зображення тваринки, якщо у тебе лише пластилін? Запропонуйте придумати, як зробити зображення за допомогою пластиліну.
5.Проведіть музично-танцювальноï гімнастику «Якщо вeceло живеться, роби так» для покращення настрою.
6.Запропонуйте виконати завдання. Всі наші друзі про щось мріють. Як ти гадаєш, про що мріють діти? Поясни, чому ти так вважаєш? Намалюй свою мрію. Розкажи, які твої мрії вже здійснились.
Підготувала вихователь Олена Іщенко