01.04.2024 р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Товари першої необхідності”. Підтема: ”Товари першої необхідності”.
1. Шановні батьки, проведіть розмову з дитиною про хліб, хлібні вироби, значення хліба в житті людей, довгий шлях хліба від поля до столу.
Загадайте дитині загадку:
Він і чорний, він і білий
І завжди він загорілий
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо. (Хліб)
Ознайомте дитину з приказками про хліб, поясніть їх значення:
Нема хліба – нема обіду.
Хліб – усьому голова.
Не всі землю орють, але всі хліб їдять.
2. Проведіть роботу з асоціативною картою «Хліб».
3. Прочитайте дітям оповідання Т. Коломієць «Хліб» з подальшим обговоренням.
Принесли хліб. На столі поклали. Пахучий, теплий ще. Із шкоринкою золотавою. Це від вогню позолота в нього. Та не тільки від вогню. Золоте зерно на борошно мололи. А зерно в золотому колосі на стеблині золоченій гойдалося, срібною росою вмивалося. Золоте проміння сонячне в себе увібрало. Від сонця позолота в хліба. Та чи тільки від нього? Золоті роботящі руки зерно у ріллю посіяли. Урожай доглянули й зібрали. Роботящі руки зерно змололи, хліб спекли. Роботящі руки в дім його принесли, на вишивану скатертину поклали. І лежить на столі хліб — теплий, пахучий, руками роботящими подарований. Лежить ясний, як сонечко, і ніби промовляє:
— Любіть мене, шануйте, їжте та здоровими будьте.
Запитання до обговорення:
-З чим порівнюється хліб у цьому оповіданні? (із золотом, із сонечком)
-Як сказано в оповіданні – якими руками вироблений хліб? (роботящими, золотими)
-Повтори, які слова ніби промовляє хліб до нас? (любіть мене, шануйте, їжте та здоровими будьте)
-Чому хліб можна вважати необхідною щоденною покупкою?
4. Проведіть з дитиною гру «Закінчи речення»
-З хлібом ми їмо…(суп, борщ, рибу, котлети).
-Раніше люди пекли хліб …(у печі), а зараз ми купуємо його … (у магазині).
-Хліб має багато родичів, а саме…(бублики, булочка, батон, пиріжки).
5. Перегляньте мультфільм «Історія про дівчинку, яка наступила на хліб», з подальшим обговоренням.
Запитання до обговорення:
-Які дії дівчинки тобі не до вподоби?
-Чому дівчинка вирішила наступити на хліб?
-Як Болотиця покарала дівчинку?
-Скільки дівчинці треба було назбирати зерен?
-Чого навчила тебе ця історія?
6. Художньо-естетична діяльність. Малювання за допомогою однієї лінії.
Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО