26.03.2020 р.-“Реалізуємо освітні завдання за темою “Весна” ( підтема “Весна чарівниця”)

Доброго дня , шановні батьки !  Запрошую вас попрацювати зі своїм малюком над темою «Весна чарівниця»  .

      

Розкажіть дитині , що з давніх-давен на нашій українській землі образ довгожданої весни уособлювала гарна молода дівчина з вінком квітів на голові. Народний образ весни – це образ краси, сили і надії. Першим і, по-жіночому особливим, місяцем є Березень. Він, як мовиться в народі, й усміхнеться і заплаче, і ошкіриться крутим норовом. Та коли з’являються весняні квіти так хочеться принести їх для мами і помилуватися їх красою та ніжністю разом. Запропонуйте малюку послухати   вірш та запитайте : – Чому весну називають чарівницею?

Весняні квіти  О. Пчілка

Весна-чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала.
І проліски, і травка,
Й зелена муравка,
І кульбаба рясна,
Й фіалочка ясна —
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходять
Од сну зимового
До сонця ясного!
Ті квіти дрібненькі,
Мов дітки маленькі,
Розбіглись у гаю,
Я їх позбираю
В пучечок до купки —
Для мами-голубки!

Розгляньте малюнки та разом з малюком відгадайте загадки використовуючи дидактичну гру «Відгадай»:

1.Із-під снігу визирають

Весну радісно вітають

Квіточки тендітні

Цвітуть в березні і квітні.                       (підсніжники)

2. В полі чистім він росте

На високих ніжках

Квіточки блакитні,

Оченьки привітні.                                     (проліски)

3.Фіолетові фіранки

У світлиці та на ганку.

Фіолетові малята

Весту люблять зустрічати.                                 (фіалки)

4.Навесні з’являються,

На вербах розпускаються.

Сіренькі, пухкенькі,

Ніби зайчики маленькі.                                      (котики)

Квітка  жовто-золотистий,

Як курчатко, пухнастий.

Відразу в’яне від морозу

Наша ніжна … (мімоза)

– Правильно, мімоза. І сьогодні я пропоную вам разом  намалювати яскраві, сонячні гілочки мімози.

Дайте малюку коротку інформацію про ці квіти.  Мімоза – це кущ, який квітує ранньою весною. Росте вона на Україні  лише в Криму, тому ,що там тепліше, ніж у нас.

Тепер розгляньте будову квітки. З чого складається гілочка мімози?  (із стебельця та маленьких квіточок, що схожі на кульки).  На що схожі квіточки мімози, які вони? (жовті пухнасті грудочки ….). Все вірно, вони як пухнасті жовті грудочки, схожі на маленькі сонечка, які немов потопають у зелені листя.

Пограйте з дитиною в мовленнєву гру «Скажи яка…?»

Запропонуйте дитині підібрати слова, якими можна  описати, охарактеризувати мімозу. ( дитина називає описові слова, наприклад: сонячна, тепла, запашна, духмяна, чарівна, чудова, красива, ніжна, лагідна, ласкава, жовта, як курчатко, пухнаста, м’якенька і т. д)

Отже,  сьогодні я пропоную вам разом (або самостійно дитині) створити малюнок – «Гілочки мімози» малювання пальчиком.

Для цього вам знадобиться : листок паперу А; олівець зеленого кольору,  фарба гуаш жовтого кольору, серветки .

Щоб виконати малюнок «Гілочка мімози», вам необхідно в першу чергу намалювати зеленим олівцем стебельце  (дивись зразок) .  Щоб воно  «не загубилося» , необхідно його добре навести, щоб колір його був яскравим . Потім починаємо створювати квіточки. Сьогодні ми  будемо їх малювати ,  за допомогою вказівного пальчика дитини ,для цього вмокніть пальчик у фарбу та притисніть до паперу біля гілочки і так багато разів ( дивись зразок).

Ось так, у вас  вийшов чудовий малюнок , помилуйтесь з дитиною роботою, похваліть. Покажіть усім членам родини.

Не забудьте принести в садочок та показати друзям після закінчення карантину.

З метою розвитку дрібної моторики рук запропонуйте малюку створити перші весняні квіти , в тому числі і мімозу, використовуючи «Мозаїку».

Ви молодці. Я пишаюся вами.

Вихователь: Гнойова Т. П.

Завдання №2.

Шановні батьки. Всі знають, що денний сон необхідний для кожного малюка. Я пропоную вам провести комплекс пробудження після денного сну разом з дитиною.

1.„Проліски”

Синє – синє небо, хмаринок немає,
Вже лагідне сонце усе зігріває,
Де танути сніг ще лише починає,
Там проліски – очі Весна відкриває.

Тепло — і Веснонька очі відкрила,
Холодно — знову повіки стулила,
Тепло — радіють ясні оченята,
Холодно — знову їм хочеться спати.
Та в піжмурки грати
Зима вже стомилась,
Зігрілися квітоньки й зовсім збудились.

1. В.п. – руки вздовж тулуба. Дитина виконую гімнастику пробудження для очей: розплющує і заплющує очі.
З-під білого снігу ледь-ледь визирають,
Тендітні голівки угору здіймають.

2. В.п. – те саме. На першу і третю ритмічну частину кожного рядка підводить голову й витягує шию. В в.п.
Щоб далі рости, в них ще сили немає:
У стеблах під снігом ще соки дрімають.

3. В.п. – те саме. Повертає  голову праворуч – ліворуч, піднімаючи відповідне плече й торкаючись ним підборіддя. В в.п.
Та сон проминув, стебла всі потяглися
І, наповнюючись  соком, угору звелися.
Як рухався сік, то й вони підростали,
Тяглися, тяглися й великими стали.

4. В.п. – те саме. Потягування: повільно піднімаємо угору руки, випрямляємо ноги, натягуючи  носки. В в.п. повільно піднімаємо руки, згинаючи їх у ліктях і притискаючи кулаки до плечей, трохи випинають груди вперед, потягуємося. В в.п. простягаємо  руки вперед і, трохи відриваючись від ліжка, підводимося. В в.п.
А де ж це листочки?
Згорнувшись, дрімають…
Та ось вони спинки свої випрямляють
І тягнуть верхів очки вгору і в боки,
Угору і в боки, зміцнілі від соку.

5. В.п. – сидячи на зігнутих ногах, руки схрещені на грудях, тулуб нахилений донизу й голова чолом притиснута до колін. В в.п.
Та й виросли квіти великі нівроку.
І сніг вже розтанув із правого боку,
А з лівого гарно дзюркоче водичка.
Ліворуч ще голо, праворуч — травичка.

6. В.п. – стоячи на колінах, притиснуте одне до одно-го, руки вздовж тулуба. Обертаємо тулуб ліворуч – праворуч, водночас відводячи за спину відповідну руки.
Ось проліски вітер узявся хитати
І в різні боки стеблинки схиляти.
Та стебла гнучкі, й вітру їх не зламати,
Хоч як хай хита, будуть прямо стояти.

7. В.п. — стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки на поясі. Нахиляти тулуб ліворуч – праворуч; вперед – назад.
Їм сік землі корінці набирали.
Так щедро вона їм його дарувала –
Удень дарувала і темної ночі,
Щоб сонцю всміхалися Весноньки очі.

8. В.п. – стоячи біля ліжка, ноги на ширині ступні, руки вздовж тулуба. Почергово піднімаюємо зігнуті в коліні праву-ліву ногу; обхопивши коліно руками, притискають його до живота.
Погляньте, як проліски сонце вітають!

(Цей комплекс пробудження можна виконувати кожного дня)

2. Пропоную  переглянути відео та обговорити з дитиною, як пробуджується весна.

 

Вихователь: Істифєєва А.В.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *