30.03.2020 р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Весна” (підтема “Ми та весна”)
Завдання І.
Доброго дня, любі друзі, батьки та малюки!
1.Сьогодні я пропоную вам здійснити уявну подорож до квітучого саду. Запропонуйте малюкові закрити оченята і уявити, що ви в саду на прогулянці : тепло, сонячно , гудуть бджілки, щебечуть птахи, у повітрі пахне яблуневим цвітом… Дівчатка водять хороводи та співають гаївки. Розкажіть малюку , що таке гаївка.
Веснянки (гаївки, гагілки, ягілки, риндзівки)
Веснянки – назва старовинних слов’янських обрядових пісень, пов’язаних з початком весни і наближенням весняних польових робіт. За допомогою веснянок люди передавали свою енергію природі, щоб усе живе навколо прокинулося і знову ожило.
Веснянки співаються майже завжди одночасно з танцями та іграми, які мають «закликати» весну та добрий урожай. Назв у веснянок є багато: «ягівка», «гаілка», «гагілка», «ягілка», «магілка», «галанівка», «лаголайка», «риндзівка» та інші. Кожна місцевість, окрім особливої назви, мала ще й свої традиційні слова веснянок та веселих забав.
Різновидом веснянок є гаївки – пісні, що виконувались тільки у час великодніх свят. Гаївок було багато і різних: для молодших дітей, для старших, для хлопців і дівчат, були й гаївки, у яких парубки та дівчата обирали собі пару. На відміну від гаївок, веснянки обіймають цілий цикл весняних пісень, які співаються від Благовіщення цілу весну. Так, не кожна веснянка є гаївкою, хоч кожна гаївка є веснянкою.
Але, попри все, найголовнішим залишається те, що усі веснянки, як би їх не називали – це ті пісні, що звеселяють людей, несуть в їхні душі красу та оптимізм та є дорогоцінним скарбом ранньої культури наших прапрадідів.
Запропонуйте дитині послухати одну з гаївок (веснянок):
“Ой весно, весно, днем красна”
Ой весно, весно, днем красна,
Що ж ти нам, весно, принесла?
Принесла я вам літечко,
Ще й запашненьке зіллячко,
Вам, дівчатка, – по віночку
З хрещатого барвіночку.
Парубонькам – по кийочку,
А бабусям – по ціпочку.
Парубкам – товар гонити,
Бабусям – внучат глядіти.
Ось так веселилися наші пращури закликаючи прихід весни.
Виконайте дидактичні вправи :
« Весна яка?»
«Ознаки весни»
2.Візьміть в руки яблуко та покажіть дитині, дайте понюхати, помилуватися, навіть скуштувати
Подивись на ось це соковите яблуко, а ти знаєш, що перш ніж стати цим наливним плодом, воно було квіткою? А багато хто з вас обриває білі й рожеві квітки, навіть не замислюючись, скільки інших дітей у майбутньому будуть позбавлені смачних і корисних фруктів.
Де ж росте це яблучко?
Розгляньте зображення саду та лісу.
Донесіть до розуміння дитини, що зелені насадження треба берегти та примножувати насадженнями.
3.Пограйте в дидактичну гру «Що де росте?». У саду ростуть: яблуня, груша, слива, вишня, абрикоса; в лісі: ялина, береза, дуб, каштан, клен.
- Озвучте, що сьогодні ви будете малювати квітучу яблуневу гілку.
Для роботи вам знадобиться: розведена в баночках гуаш (коричнева, біла, зелена, жовта); блакитні або салатові аркуші паперу; пензлик № 3; склянка-невиливайка з водою; серветка; клейонка.
Розгляньте з малюком зображення квітучої яблуневої гілки.
Якого кольору гілочка, листя, квіти. Скільки квітів ?
Перед виконанням роботи дайте малюку можливість відпочити, порухатися, тобто зробити фізкультхвилинку. Виконуйте рухи згідно тексту.
Бруньки на деревах
Набубнявіли бруньки, (потягування вверх)
Підросли, розкрились. (імітація)
І усі ліси й садки (махи руками-гілками)
Вмить озеленились! («Кучеряві» руки рук)
Розпочинайте роботу з центру кольорового аркуша. Намалюйте коричневою фарбою смужку-гілочку. Від неї з різних боків намалюйте маленькі гілочки. Промийте пензлик і вмочіть його в зелену фарбу. Навколо гілочок намалюйте зелені листочки. Їх зробіть примочуванням пензлика. Промийте пензлик і вмочіть його в жовту фарбу. Намалюйте горошинки з різних боків товстої гілки. Промийте пензлик і вмочіть його в білу фарбу, після чого навколо горошинки примочуванням намалюйте пелюстки (5 штук). Малюнок готовий .Дайте йому просохнути.
Виконуючи ці завдання ви ознайомили дитину з сезонними змінами в природі; учили вільно малювати пензликом; формували поняття «композиція»; удосконалювали навички роботи пензликом і догляду за ним; продовжувати вдосконалювати вміння розташовувати зображення в центрі аркуша, малюючи їх одне біля одного, без проміжків; розвивали впевненість у собі, бажання доводити розпочате до кінця; виховувати любов до природи й бережне ставлення до рослин.
Через деякий час можна запропонувати малюку виконати наступні завдання:
5.Вправа з графомоторики «Знайди доріжку».
Оглянути власні книжечки, відкласти пошкоджені та потім разом їх підклеїти , обновити. Виховуючи у малюка бережне ставлення до книг, бажання працювати.
Не забувайте про психічне здоров’я вашої дитини , в нагоді вам стануть рекомендації.
Вихователь : Гнойова Т. П.
Завдання ІІ.
1. Запропонуйте послухати малюку оповідання.
Все співає в лісі.
Василь Сухомлинський
Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілось підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілось бути сильними, відважними. Верба, що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту. Ось які пісні почули ми в лісі.
Шановні батьки, спробуйте вдома створити разом з дитиною свою пісню.
2.Весна — прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долучити дітей до праці у природі, розширити їх природничі знання, навчити бачити красу навколишнього світу, любити та берегти його. Навесні можна здійснити з дошкільниками багато цікавої та корисної роботи вдома. За умови належної організації така робота не тільки слугуватиме джерелом позитивних емоцій у дітей, а й сприятиме їх інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку. Пропоную татусям разом із малюком долучитися до такого виду діяльності.
Як правильно садити дере?
Місце для багатьох культур, як плодових, так і декоративних, краще вибирати сонячне. Найкраще, якщо саджанець буде захищений від різких поривів вітру. Під час висадки дерев варто пам’ятати про те, що в подальшому вони будуть рости і розвиватися, тому відстань між саджанцем і найближчим до нього деревом має бути не меншою, ніж 4 метри.
Піля трудової діяльності не забувайте мити руки.
Будьте здорові!
Вихователь: Істифєєва А.В.