02.05.2022р.- Реалізуємо освітні завдання за темою ”Квіти” (підтема ”Весняні квіти”)
Шановні батьки!
З перших років життя у дітей відбувається формування екологічної культури. Діти бачать вдома, як мама доглядає за квітами, тваринками. Вони самі тягнуться до всього живого, їм хочеться погладити домашнього улюбленця і помилуватися красивими квітами.
Навесні природа змінюється. Ми радіємо кожній травинці, кожному новому листочку. Починається робота на дачі і діти із задоволенням допомагають нам. Ми всі тягнемося до природи, щоб відпочити, подихати свіжим повітрям, назбирати квітів, лікарських трав. Перебуваючи у лісі, нарвіть їх лише стільки, скільки вам потрібно, і намагайтеся не рвати з корінням, дайте можливість дитині зрозуміти, що означає “берегти природу”.
Захистити весняну квітку і спів солов’я, молоду вербиченьку і могутній віковий дуб, чисте повітря і чисту воду – все це і буде надійною гарантією збереження самого життя в усій його красі і гармонії.
1. Зверніть увагу дитини на картинку.
Запитайте:
– Що ти бачиш на картинці?
-Чим займається дівчинка?
-Навіщо поливають квіти?
-А хто поливає вуличні квіти?
Розгляньте, які квіти ростуть у вас вдома. Розкажіть дитині про них, як за ними потрібно доглядати.
Запропонуйте разом доглядати за ними.
2.Розгляньте з дитиною перші весняні квіти: підсніжник та пролісок.
Запитайте:
-Чим схожі ці квіти?
-Чим відрізняються?
Розкажіть дитині про ці первоцвіти:
-Проліски, як і підсніжники, це перші весняні квіти. Ці дівовижні квіти можна знайти в лісах та на полях. Їм не страшні ні сніг, ні весняні заморозки. І ось вже безліч блакитних дзвіночків прикрашають перші проталини. І це вірний знак – весна зовсім близько.
3. Прочитайте вірш Л.Заїки “Проліски блакитні”.
Тендітні проліски блакитні,
Такі ви милі і тендітні,
Немов дзвіночки весняні,
Гойдаєтесь серед снігів.
Ще холод ходить сонним гаєм
І сніг вас часом укриває,
Та ви всміхаєтесь. Чудні.
Радієте своїй весні.
Запитайте:
-Про яку квітку розповідається у вірші?
-Чому її називають тендітною? (поясніть дитині значення цього слова, якщо дитина не розуміє).
-На що вона схожа?
-Чому говориться, що квіточка ця не боїться холоду?
4. Пограйтесь з малюком у дидактичну гру “Весняні квіти”. Запропонуйте знайти підсніжник та пролісок. Запитайте, за якими ознаками вони їх упізнали.
5.Виконайте разом з дитиною завдання. З’єднайте лінією квітку з горщиком такого самого кольору, назвіть кольори.
6. Запропонуйте дитині розмаювати підсніжник. Перед цим виконайте паьчикову вправу.
Вихователі : Скідан В.М., Ніколаєнко І.А.