21.04.2020р. – ФРАНЦУЗЬКИЙ ГОРОД В УКРАЇНСЬКОМУ ДИТЯЧОМУ САДКУ

Уміння дитини любити й розуміти природу не з’являється само собою. В основі свідомого ставлення до навколишнього середовища — знання, які в доступній, яскравій та емоційній формі запропонували дорослі. Тож щоб діти не говорили, що овочі ростуть у магазині, створіть разом із ними город у дитячому садку та долучіть їх до вирощування городини

Для чого потрібен город у дитячому садку? Стандартна відповідь — щоб ознайомлювати дітей з культурними рослинами й особливостями сільськогосподарської праці. І все? Переконані, що город має більше функцій. А щоб це довести, можна поєднати два стилі городів — український та французький.

У ЧОМУ ВІДМІННІСТЬ

Головна відмінність французького городу — чіткі геометричні форми та декоративність. На рівненьких доглянутих ділянках можуть рости не лише овочі, а й квіти, кущі й невисокі дерева. Щоб надати городу «французького» колориту потрібно:

  • розмістити декілька однакових прямокутних ділянок для кожної групи та одну спільну, на якій ростуть високі рослини — топінамбур, ехінацея тощо;
  • огородити ділянки декоративними парканчиками та обсадити їх чорнобривцями, щоб візуально відокремити;
  • прикрасити центр городу клумбою та скульптурою з природних матеріалів
  • задекорували вільний простір городу квітами та композиціями у французькому стилі.

Такожє потрібно проклали доріжки та встановили лави. На них діти відпочивають після трудових дій та спостерігають за рослинами, споглядають результати своєї праці. Щоб зробити город привабливішим, необхідно прикрасити його декоративними горщиками та садовими фігурами.

Так город перетвориться на мозаїку різноманітних форм і натуральних кольорів, що складають основу сенсорного розвитку дошкільників.

ЗА ЯКИМИ ВИМОГАМИ ОБЛАШТОВАНИЙ

Французький город підпорядковуємо українським вимогам:

Добираємо інвентар відповідно до віку та зросту дитини. Залишаємо відстань між грядками 50—60 см. Піднімаємо грядки на висоту 15—20 см, краї укріпляємо. Плануємо грядки завширшки 75—80 см, щоб діти могли дістати до їхньої середини. Розбиваємо грядки з розрахунку не менше 0,5 м2 на одну дитину. Розміщуємо інвентар в одному місці та не залишаємо його без нагляду. Стежимо, щоб діти не переносили вагу більше 2 кг. Обираємо рослини, які мають їстівні частини. Висаджуємо овочеві культури з різним періодом дозрівання. Висіваємо насіння та висаджуємо розсаду. Використовуємо під час праці на городі спеціальний одяг і захисні рукавички.

 

Рослини для городу обираємо відповідно до вимог. Тож враховуємо, щоб овочеві культури не потребували складного догляду, були відомі дітям, не мали колючок тощо. Під час планування розміщуємо рослини так, аби вони не заважали одна одній рости.

ЧИМ КОРИСНИЙ

Город може стати предметом гордості дітей і педагогів. Він – природнича  лабораторія, де вихованці доглядають і спостерігають за рослинами, пізнають щось нове та навіть здійснюють власні відкриття. Вихователі організовують на городі різні види діяльності — дослідницьку, ігрову, трудову тощо. Це дає змогу формувати в дітей:

  • уявлення про залежності в природі та природні явища;
  • знання про доцільне природокористування;
  • навички природозбережувальної поведінки тощо.

Французький город цікавий ще й тим, що його можна використовувати не лише для розвитку трудових умінь і навичок, а й для логіко-математичного та мовленнєвого розвитку дітей.

Під час догляду за рослинами діти закріплюють знання про геометричні фігури, лічать рослини, вираховують необхідну відстань між розсадою, складають загадки та розповіді, ведуть щоденник спостережень тощо.

 

Під час спільної діяльності діти дізнаються нове та вчаться спілкуватися. Робота на городі сприяє сенсорному, естетичному й фізичному розвитку. Потрібно лише зацікавити дитину природними процесами, дозволити їй безпосередньо на них впливати та споглядати наслідки своїх дій. І результат не забариться!

Додаток

Зміст праці на городі

Вид діяльності

Групи Молодша Середня Старша
Підготувати ґрунт до вирощування рослин — весна, осінь Батьки, працівники ЗДО
Підживити ґрунт органічними добривами (гноєм, торфом, компостом) під час осіннього та весняного перекопування +
Посіяти озимі культури — зернові, моркву, часник, петрушку +
Спостерігати за озимими + + +
Укрити овочі на зиму +
Зняти захисні покрівлі з рослин після зими + + +
Переглянути планування грядок +
Прибирати ділянку:
·        збирати камінці, тріски, зносити до купи +
·        згрібати граблями сміття + +
·        користуватися ношами, щоб перенести зібране сміття в певне місце + +
Висадити овочеві культури:
·        ранні овочі — цибулю, часник + + +
·        розсаду — томати, огірки + +
Висіяти насіння:
·        крупне — горох, квасолю, кабачки + + +
·        дрібне — кріп, петрушку + +
Доглядати за рослинами:
·        поливати + + +
·        прополювати, підгортати, проріджувати, мульчувати + +
·        боротися зі шкідниками — механічні та біологічні засоби +
Зібрати врожай — насіння, плоди, коренеплоди, бульби + + +
Прибрати город + + +
Посіяти рослини-сидерати + + +
Підготувати город до зими + + +

 

 

 

Електронний журнал

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *