27.03.2020р. -Долучаємося до створення краси
1.Шановні батьки, проведіть з дитиною бесіду про джерела краси. Запропонуйте аналогію з фонтаном: з нього витікають потужні струмені води, які особливо красиві під сонячним промінням.
Красу ми помічаємо у природі, в мистецьких творах ( музичних, літературних, художніх), нас надихає людська праця, відносини, красиві речі, все, що нас оточує.
-Як ви гадаєте, створювати красу можуть тільки майстри? Кожен з нас може стати творцем краси.
-Що треба для створення красивого навколо? (Різні засоби -фарби, музичні звуки, робочі інструменти, а ще бажання, наполегливість і вміння ( малювати, писати музику,вишивати тощо).
2.Розгляньте картини відомих художників ( Куїнджі ” Веселка”, Ван Гог ” Зоряна ніч”, Клод Моне ” Поле маків”)
-Які чудеса природи на них зображено?
-Чому художники забажали відтворити ці явища природи, які почуття викликають їх роботи?
-Чому ці явища відносять до чудес природи? ( окремі з них відбуваються не так часто, вони вражають своїми візуальними ефектами, справляють емоційне враження).
-Які ще цікаві явища ви бачили і хотіли б про них розповісти? (гроза, снігопад).
3.Огранізуйте художньо – творчу діяльність з дитиною. Розгляньте зображення веселки. Запропонуйте зробити веселку у техніці аплікації з кольорових серветок: спочатку діти накручують трубочки з серветок різних кольорів, потім приклеюють їх клеєм – олівцем до картону так, щоб вийшла об’ємна веселка. Пейзаж домалювати фломастерами.
4.Пограйте в ігри на розвиток фонематичного слуху:
” Ланцюжок слів”
До першого слова підбирається друге, що починається з того звуку, яким закінчується перше слово, третє слово повинно починатися з останнього звуку другого слова й так далі( ліс – сова- апельсин- нога…)
” Спіймай слово”
Дорослий називає ряд слів. Завданням дитини є почути й назвати слово, яке відрізняється від інших складовою структурою:
– Мак – бак – так-банан-гак;
-Батон-вагон-кіт-бутон;
– Винт – гвинт-бинт-сорочка;
– П’ятка – лисиця – ватка – хатка.
Вихователь Трохимчук О. І.
5.Виконайте завдання в Книзі дошкільника №8 ( ст. 31). Необхідно підібрати до картин відповідні рами( підбір відбувається за формою і величиною). Виконайте завдання №9 ( ст. 32). Розмалюйте малюнок у відповідні кольори і дізнаєтесь , яку літеру зі свого імені заховала Наталка.
6.Прочитайте і обговоріть оповідання В. Сухомлинського ” Хай будуть і соловей , і жук”
У садку співав Соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди. Того й дивився з погордою на квітучий сад, на синє небо й на маленьку дівчинку, що сиділа в саду й слухала його пісню.
А коло Соловейка літав великий рогатий Жук. Він літав і гудів.
Соловей припинив свою пісню та й каже:
— Перестань гудіти. Ти не даєш мені співати. Твоє гудіння нікому не потрібне. Та й краще, аби тебе, Жуче, зовсім не було.
Жук гідно відповів:
— Ні, Солов’ю, без мене, Жука, неможливий світ, як і без тебе, Солов’я.
— Ну й мудрець! — всміхнувся Соловей. — Виходить, що й ти потрібен людям? Ось запитаємо дівчинку, вона скаже, хто потрібен людям, а хто ні.
Полетіли Соловей і Жук до дівчинки та й питають:
— Скажи, дівчинко, кого треба залишити в світі — Солов’я чи Жука?
— Хай собі будуть і Соловей, і Жук, відповіла дівчинка.
Тоді подумала й додала:
— Як же можна без Жука?
– Про що засперечалися Жук і Соловей?
-Хто з них виявився правим, на вашу думку?
-Ви згодні з думкою дівчинки? Чому?
7.Повторіть з дитиною склад числа з двох менших:
8.Захопливі ідеї, як весело провести час вдома:
” Вгадай предмет”
Хтось з батьків може загадати будь-який предмет, який є у кімнаті, а дитина має його вгадати. Давайте малечі підказки, але не забувайте, що дитина має думати і самостійно. Потім можна помінятися місцями, нехай дитина потренується загадувати і давати дорослому підказки.
“ Придумайте кінець історії”
Розвивайте в дитини когнітивні навички. Прочитайте частину історії та попросіть дитину подумати, що могло статися далі. Обговоріть варіанти, а потім дочитайте розповідь до кінця. Можливо, вам навіть вдасться вгадати якісь моменти.
” У пошуках скарбів”
Підготуйте приз-скарб, який буде нагородою у кінці гри. Зі стрічок, іграшок чи картинок зробіть сліди, за якими дитина шукатиме скарб. Або можете залишити по кімнаті записки, кожна з якої веде до наступної записки. Таке заняття вчить дітей дотримуватися інструкцій і досягати мети, в цьому випадку – знаходити скарб.
9.Запропонуйте дітям стати творцями краси у повсякденному житті: красиво застеляти ліжко, розставляти тарілки на столі, складати іграшки тощо. Під час прогулянки звертайте увагу дитини на красиві об’єкти природи( природні та рукотворні ). Попросіть називати їх ” красивими” словами.
Вихователь Іщенко О. М.