20.06.2022р. – ФОРМУЄМО РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ / ОСЕРЕДКИ “ЯКІ ОСЕРЕДКИ СТВОРИТИ НА ІГРОВОМУ МАЙДАНЧИКУ ВЛІТКУ: П’ЯТЬ НОВИХ ІДЕЙ”
Хатинка творчості
Оберіть для хатинки творчості павільйон або альтанку, які добре провітрюються. Прикрасьте її тематичними малюнками, що створюватимуть творчу атмосферу. Якщо є змога, розмістіть тут репродукції картин на літню тематику та змінюйте їх один-два рази на місяць. Усередині хатинки творчості поставте стіл зі стільцями, мольберти, лаву тощо. Також поставте невелику поличку, на якій розкладіть матеріали для художньої діяльності дітей — папір, олівці, ножиці, клей, пластилін тощо. Використовуйте хатинку творчості для організації самостійної художньої діяльності дітей. Спочатку розкажіть їм, що це за місце і яких правил слід дотримувати. Також ознайомте дітей з наявними матеріалами для творчості та нагадайте основні прийоми роботи з ними. Відтак надайте дітям змогу самостійно обрати собі вид творчої діяльності. Наприкінці дня влаштовуйте біля хатинки творчості виставку дитячих робіт. |
Лабораторія
Для того щоб спонукати дітей до експериментально-дослідницької діяльності, облаштуйте на майданчику літню лабораторію. Це може бути як окрема веранда, так і розміщені в затінку стіл для експериментів і поличка для матеріалів. Підготуйте для лабораторії ємкості різного об’єму, лупу, набори пінцетів, мірних ложок тощо. Добирайте обладнання відповідно до віку та вмінь дітей. Також не забувайте, що всі матеріали мають бути безпечними для здоров’я дітей. Окремо підготуйте картки з елементарними дослідами, які діти проводитимуть у літній лабораторії. Це можуть бути різні досліди з водою, повітрям, ґрунтом тощо. Також підготуйте приклади дослідницьких завдань: дослідити будову жолудя, скласти план мурашиної доріжки, знайти дерево з найбільшим листям тощо. Організовуйте роботу дітей у лабораторії підгрупами по три — п’ять осіб. Обов’язково, перед тим як діти почнуть працювати, нагадайте їм правила поводження в лабораторії. Коли діти оберуть, що досліджувати, запропонуйте їм висловити припущення, який результат вони отримають. Відтак дайте дітям змогу працювати самостійно та перевірити власні припущення. |
Літня фотостудія
Літо — час відпусток і яскравих фото. Створіть у дитячому садку ігрову фотостудію, де діти матимуть змогу пограти у фотографів, а також зробити фото разом з батьками. Для літньої фотостудії оберіть один з мальовничих куточків дитячого садка. Підготуйте атрибути для фотосесій — капелюшки, маски, перуки, елементи одягу тощо. Атрибути бажано змінювати чи оновлювати один-два рази на місяць, щоб зробити фотостудію поліфункціональною. Також розмістіть тут рамки для фото та іграшкову фотокамеру. Пропонуйте дітям літню фотозону як місце для організації сюжетно-рольових ігор. За допомогою рамок для фото навчайте дітей обирати ракурс зйомки, сюжет тощо. Для цього використовуйте прийом «жива фотографія», коли діти мають дивитися на об’єкт крізь рамку й уявляти, як він виглядатиме на фото. Заохочуйте батьків вихованців робити разом з дітьми цікаві фото в літній фотостудії. Відтак наприкінці місяця влаштуйте онлайн-фотовиставку або конкурс на найвеселіше фото в літній фотостудії. |
Комашина галявина
Для того щоб спостерігати з дітьми за життям комах улітку, облаштуйте на території дитячого садка комашину галявину. Найліпше її зробити за межами ігрових майданчиків. Обстежте місце майбутньої галявини та позначте за допомогою знаків об’єкти для спостережень: мурашник, квітки, пень тощо. Також будуть доречними таблички з видами комах, які діти зможуть тут побачити. Щоб привабити комах на галявину, розмістіть на ній кашпо з квітами та створіть коробочки-приманки з цукром або солодкою водою. Якщо є змога, облаштуйте «готель для комах» — багатошарову конструкцію з деревини, трісок, каміння, сіна тощо. Використовуйте комашину галявину, щоб разом з дітьми спостерігати за життям комах і за іншими об’єктами природного довкілля: квітами, травами, деревами тощо. Навчайте дітей під час спостережень помічати, як життя комах пов’язане з рослинами, встановлювати елементарні причиново-наслідкові зв’язки, порівнювати, аналізувати тощо. |
Екологічний патруль
Основи природовідповідної поведінки допоможе сформувати осередок екологічного патруля. Розмістіть у ньому схему екологічної стежки дитячого садка, а також набори природоохоронних знаків, наприклад: «Викидати сміття заборонено», «Не можна чіпати мурах», «Рвати квіти заборонено», «Не можна ловити метеликів», «Не можна руйнувати мурашники» тощо. Під час прогулянок організовуйте разом з дітьми екологічні рейди, навчайте їх стежити за порядком та оцінювати екологічну обстановку на території дитячого садка, виявляти порушників тощо. Використовуйте осередок як старт для прогулянок екологічною стежиною, проводьте тут дидактичні ігри екологічної спрямованості, настановні бесіди перед екологічними рейдами тощо. Під час такої діяльності діти опановуватимуть елементарні навички екологічно грамотної та безпечної поведінки та вчитимуться дбати про природне довкілля. |