11.10.2022р. Реалізуємо освітні завдання по темі “Бережи себе малюк”
Завдання 1.
Шановні батьки, запросіть свою дитину до бесіди за ілюстраціями «БУДЬ ОБАЧНИМ, МАЛЮК, ГОСТРЕ НЕ БЕРИ ДО РУК»
Мета: продовжувати знайомити дитину з предметами, які можуть бути небезпечними для малюка – цвяхи, ніж, виделки тощо; дати уявлення про те, що навіть зовні цілковито безпечний предмет (ґудзик, монетки) при неправильному користуванні можуть завдати шкоду. Збагатити словник дитини словами: небезпечні предмети, цвях, ґудзик, ножиці. Розвивати допитливість та бажання більше дізнатись про навколишній світ, користь та небезпеку предметів, що тебе оточують. Виховувати свідоме дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Орієнтовні запитання :
- Якими іграшками бавиться ведмедик? Чому не можна гратися такими іграшками?
- Що трапилося з хлопчиком?
- Як ти думаєш, чому це трапилось?
- Розгляньте предмети , обговоріть , запропонуйте малюку вибрати небезпечні речі.
- Чи ти вважаєш ці речі безпечними?
- Чому ти вважаєш ці речі небезпечними?
- Як часто ти граєшся такими речами?
- Чи дозволяють батьки тобі гратися з цими речами?
- Чому ти граєшся з небезпечними речами без дозволу батьків?
- Які правила необхідно виконувати при користуванні цими речами?
Завдання 2.
Почитайте малюку вірш :
Всім відомо – непосиди
Завжди не сумують.
Їм утома не відома –
Цілий день пустують.
Щоб на місці не сидіти,
З кошеням пограються.
Головою сторч скакати
Довго не вагаються.
Та стрибати – пустувати
Треба розум мати,
Щоб поранення собі
Раптом не дістати!
Нас оточують повсюди,
На увазі майте,
Дуже-дуже гострі речі!
То ж запам`ятайте:
І сокири, і осколки,
Ножиці, виделки, голки –
Не цукерки для малечі,
Це вже небезпечні речі!
Завдання 3.
Запропонуйте дитині переглянути мультфільм «Уроки тітоньки Сови “Небезпечні гострі предмети”
Завдання 4.
Запропонуйте дитині відгадати загадку:
Кругленький, маленький,
Одяг застібає
Плаття прикрашає.
Що це таке? (ґудзик)
– Так, ґудзик. Подивись і пошукай ґудзики на своєму одязі. Які вони?
– Бачиш, які вони маленькі, велики, можно ще сказати різні.
А знаєш яка пригода сталася з однією знайомою вороною. Ось послухай (читання вірша)
Ворона-роззява
Кар-р! – ворона заволала;
Ґудзик гарний відшукала!
В дзьоб взяла його, стрибнула
Й випадково … проковтнула!
– Тож скажи, чому не можна брати до рота дрібні предмети? А для чого нам потрібні ґудзики?
Завдання 5.
На закріплення пограйте в дидактичну гру «Годинник безпеки».
Дитина обирає безпечні іграшки для гри. Також пояснює чому не можна гратися з небезпечними.
Підведіть підсумок:
– Я гадаю, ти добре запам’ятав, якими іграшками не можна гратися, бо можна зашкодити своєму здоров’ю.
Завдання 6.
1.Пропоную пограти в гру «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками»
Умови гри такі: дорослий буде брати предмети – а малюк стежитиме за вашими діями. Якщо ви вчиняєте з предметом правильно – дитина плескає в долоні. А якщо ваші дії не вірні, можуть принести шкоду – то тоді тупає ногами.
Гра «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками»
1.Беру вилку, наколюю шматочок їжі, кладу до рота.
2.Веделкою проводжу по волоссю.
3.Беру голку, пришиваю ґудзик, обрізаю нитку. Голку вколюю в гольницю, разом з ножицями ховаю в скриньку.
4.Підношу ножиці до скроні і різко обертаю.
5.Беру ножиці, старанно обрізаю смужку паперу.
6.Беру зі столу коробку з кнопками – дістаю їх кнопку і розсипаю їх на столі.
7.Розглядаю поламані іграшки та складаю їх у сміттєвий пакет.
Завдання 7.
Прочитайте малюку цікаве оповідання, яке називається «Мудра голка», та обговоріть.
«Мудра голка» Андрій М’ястківський |
Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… Так гарно виходить. Чорнобривці, айстри, волошки, барвінок…
— Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, — якось попросила Марійка. — Ти ще мала, пальчики поколеш. — От і не мала, от і не поколю! — запевнила дівчинка. — Хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба колоти? — Ну, добре. — Мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала голку, нитки. Раз кольнула Марійка, вдруге. І тут нитка заплуталась. Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…» Пішла мати до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози. — Мудра, а така колюча!.. — розсердилася дівчинка на материну голку. — Чого ти заплакана, Марійко? — повернувшись, запитала мати. — Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти гаптує… А вона колеться. — Всяка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Бери-но полотно, та не поспішай, а дивися, як треба… Надвечір Марійка з матір’ю вишили першу волошку. — То хто мудрий? — усміхнулася мати. — Голка чи пальчики? |
Бесіда за змістом:
- Чим займалася мама Марійки?
- Що вирішила одного разу Марійка?
- Що відповіла дівчинка мамі, коли та сказала, що вона мала для вишивання?
- Що сталося у Марійки під час вишивання?
- Як гадала Марійка, чому у неї не виходило?
- Якою вважала мамину голку дівчинка?
- Чи вийшло вишити маминою голкою, чому?
- Яку пораду дала мама дівчинці?
- Так що виявилось мудрим у оповіданні?
Чому вас навчила історія Марійки?
Завдання 8.
Попрацюйте над вивченням вірша “Що кому сниться?” за допомогою мнемотаблиці.
Вихователі: Сахно А.В., Населевська Г.М.