24.04.2020р.- Добірка дидактичних ігор та вправ  для збагачення словникового запасу (спецгрупа “Малятко”)

Шановні батьки!

Пропоную вам добірку ігор та вправ, які ви з легкістю та радістю можете виконати вдома зі своїми дітками. Всім бажаю успіхів та натхнення.

Дидактична вправа «Відгадай, який я»

Мета: збагачення словникового запасу прикметниками; допомога у визначенні  того чи іншого емоційного стану людини за виразом обличчя; відпрацьовування емоційної сфери дитини.

Хід вправи: дитина сидить за столом. Дорослий розповідає їй про емоції, які відчуває людина, пропонує розглянути малюнки на столі й відгадати у якої літери – яка емоція. Далі дорослий пропонує дитині відтворити якусь із знайомих емоцій, наприклад гнів, потім пропонує подивитися у дзеркало і визначити, чи правильно вона це робить.

Дидактична гра «Впізнай дику тварину за описом»

Мета: учити виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду диких тварин, способу їхнього життя; робити узагальнення на основі спільних ознак; збагачувати словниковий запас назвами диких тварин.

Хід гри: дорослий викладає на стіл картинки із зображенням диких тварин; описує якусь тваринку, дитина відгадує, бере картинку із зображенням тієї тварини, що описував дорослий.

Дидактична гра «Хто у кого?»

Мета: збагачувати словниковий запас назвами свійських тварин та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят свійських тварин, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами.

Хід гри: перед дитиною на столі лежить картка-поле із зображеннями свійських тварин. Дитина добирає предметні картинки із зображенням дитинчат свійських тварин.

Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»

Мета:  збагачувати словниковий запас назвами одягу та взуття. Вчити добирати сезонний одяг та взуття для ляльки на «прогулянку».

Хід гри: перед дитиною на столі лежить картка-поле, де зображена певна пора року; плоске зображення ляльки, одягу та взуття. Дитина одягає ляльку на «прогулянку» і називає правильно одяг та взуття.

Дидактична вправа «Розглянь і назви одяг»

Мета: сприяти формуванню семантичної структури слова в єдності всіх його компонентів; вправляти в утворенні та вживанні іменників у множині. Звертати увагу дітей на різницю в закінченнях слів. Збагачувати словниковий запас дітей назвами одягу.

Хід вправи: дорослий виставляє парні малюнки із зображенням одягу. Дитина уважно розглядає і називає зображене.

Дидактична гра «Що зникло?»

Мета: розвивати увагу, пам’ять; активізувати процеси переводу слів з пасивного до активного словника (за темою «Мій одяг та моє взуття»).

Хід гри: дорослий виставляє на столі чотири предмети, називає їх, пропонує запам’ятати. Дитина заплющує очі, дорослий ховає один з предметів. Дитина відкриває очі і називає, що зникло.

Дидактична гра «Куди підеш?»

Мета: активізувати словник дітей назвами просторових понять.

Хідгри: дорослий ховає іграшки в різних місцях кімнати (ведмедика – праворуч від місця знаходження дитини, зайчика – ліворуч, за шафою, ляльку – позаду, вперед – машинку), «Куди хочеш піти?» . Дитина голосно говорить, куди вона хоче піти.

Дидактична гра «Хто у кого?»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами перелітних птахів та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят перелітних птахів, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами; закріплювати навички ловлі (кидання) м’яча.

Хід гри: дорослий, кидаючи м’яча, запитує: «У ластівки хто?». Дитина, спіймавши м’яч та повертаючи його дорослому відповідає: «Ластів’ята». І так далі.

Дидактична гра «Добери пару»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами диких тварин та їх дитинчат: лисиця – лисеня (із зменшувально-пестливими суфіксами); закріпити навички ловлі та кидання м’яча.

Дидактична гра «Впізнай на дотик»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами сипких матеріалів (сіль, борошно, цукор тощо), розвивати м’язове відчуття, дрібні м’язи пальців.

Хід гри: дорослий виставляє на столі у блюдцях сипкі речовини, з’ясовує, чи знає дитина для чого вони потрібні, як називаються, чим відрізняються одна від одної. Потім дорослий пропонує дитині заплющити очі, підносить блюдце з якоюсь речовиною до дитини й пропонує на дотик впізнати, що це за речовина.

Дидактична гра «Квіти буду доглядати»

Мета: розвивати слухову увагу дітей-логопатів; допомагати дітям активізувати процеси пошуку слів та переведення їх до активного словника.

Хід гри: дітям пропонують прослухати вірш та пригадати, які квіти ростуть у садку.

Я візьму граблі і лопату

Та зроблю грядки в садку.

Посаджу на них я квіти:

Чорнобривці, незабудки,

Нагідки, і ромашки,

Ще й барвінок на краю.

Буду квіти доглядати

І полоти, й поливати,

Швидше щоб цвіли в саду.

Потім я їх мамі віднесу.

Пригадуючи назви квітів, діти вибирають картинки із зображенням цих квітів.

Дидактична гра «Відгадай казку»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами казок, згідно віку дітей. Вчити пізнавати казку за ключовими словами. Дід, баба, яйце, мишка – з якої казки? («Курочка Ряба»).

Хід гри: дітям пропонують картки із зображенням казкових героїв з певної казки. Діти відгадують казку і називають.

ДИДАКТИЧНА ГРА “Назви предмет”

Мета: познайомити дитину з призначенням таких предметів, як голка, праска, зубна щітка та щітка для одягу, ніж та ін. Навчити співвідносити зменьшувально-лагідні іменники за аналогом (щітка – щіточка, нитка – ниточка). Вчити правильно та чітко вимовляти слова.

Хід гри: дорослий відкриває коробку, в якій знаходяться різноманітні предмети та картинки. Потім він просить дитину назвати те, що вона побачили. Разклавши усі предмети на рівну поверхню, можна попросити сказати, для чого вони необхідні.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.