04. 05. 2022 р. – Розвиток мовлення та мислення. Ігрові вправи до лексичної теми “Квіти”
Шановні батьки! Запропонуйте дітям пограти в ігри, які сприяють розвитку мови й мислення, збагачують словниковий запас, учать спостерігати, зіставляти, порівнювати, описувати предмет, узагальнювати, розвивати кмітливість, допитливість, сприяють засвоєнню граматичних категорій, викликають позитивні емоції.
1. Завдання “Бліц – опитування”
Мета: актуалізація опорних знань із лексичної теми “Квіти”.
Дати відповіді на запитання:
– Назви одним словом усе, що ти бачиш на цих малюнках.
– Назви квіти, зображені у першому, другому, третьому, четвертому стовпчику таблиці.
– Коли цвітуть квіти?
-Де ростуть польові квіти? Назови польові квіти, які є в таблиці.
-Де ростуть лісові квіти?
-Де ростуть садові квіти? Назови садові квіти, які зображені в таблиці.
-Де ростуть кімнатні квіти? Чи зображені кімнатні квіти у таблиці?
-Які квіти не потрібно спеціально висаджувати?
-Для чого люди саджають квіти?
-Для чого треба поливати квіти?
-Чому треба берегти квіти?
2. Гра “Квіти – не квіти”
Мета: розвиток слухової уваги; закріплення знань дітей про квіти.
Хід гри: дорослий називає іменники. Дитина повинна плеснути в долоні, почувши назву квітки.
Слова: ромашка, волошка, слон, стіл, виноград, айстра, гладіолус, книжка, півонія, жоржина, троянда,
телевізор, чорнобривці, ручка, зошит, фіалка, конвалія, незабудка, парта, садочок, мак, тополя, берізка,
лійка, лілія.
3. Гра “Квіти які?”
Мета: збагатити словниковий запас прикметниками, якими можна описати квіти.
Хід гри: дорослий пропонує дитині позмагатися у доборі слів, якими можна описати квіти. Слова називати
по-черзі; за кожне назване слово можна вручати фішку. У кого більше фішок, той і переміг у змаганні.
(Наприклад. Квіти які? Яскраві, запашні, гарні, свіжі, польові, садові, кімнатні, улюблені, осінні, весняні,
ранні і т.д.)
4. Гра “Порівняй”
Мета: збагачувати словниковий запас по темі “Квіти”, розвивати слухову увагу, учити добирати антоніми.
Хід гри: дорослий ставить дитині запитання і пропонує порівняти квіти:
– Волошки сині, а маки...(червоні).
– Ромашка польова квітка, а фіалка – …(кімнатна).
– Фіалки бувають різного кольору, а конвалії – лише…(білі).
– Конвалія – весняна квітка, а айстра – …(осіння).
– Троянди з шипами, а чорнобривці…(без шипів).
-Гладіолуси великі, а фіалки…(маленькі).
5. Гра “Хто більше загадок відгадає”
Мета: розвивати кмітливість, допитливість, учити описувати квітку.
Хід гри: дорослий загадує загадку. Дитина повинна знайти серед карток ту, на якій зображено відгадку,
пояснити, що на ній зображено, і описати квітку.
Загадки про квіти
Наче сонце, серединка, біла пелюстків хустинка.
Знає бджілка і мурашка, білу квітку звуть…. (ромашка.)
Перша квіточка весняна тихо під сшіжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленькій, і зявився ццвіт біленький. (Підсніжник.)
Із перлин разочок, зелений листочок.
Аромат духмяний тішить ліс весняний. (Конвалія.)
Квітень жовту фарбу взяв, моріжок розмалював,
І під пензликом розквітли, наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба.)
Із малої цибулини виріс весняної днини,
До нарциса привітався та на грядці запишався. (Тюльпан.)
6. Завдання: виконати пальчикову вправу
Вчитель-логопед Сасова Н.П.