04. 05. 2022 р. – Розвиток мовлення та мислення. Ігрові вправи до лексичної теми “Квіти”

Шановні батьки!  Запропонуйте дітям пограти в ігри, які сприяють розвитку мови й мислення, збагачують словниковий запас, учать спостерігати, зіставляти, порівнювати, описувати предмет, узагальнювати, розвивати кмітливість, допитливість, сприяють засвоєнню граматичних категорій, викликають позитивні емоції.

1. Завдання “Бліц – опитування” 

Мета: актуалізація опорних знань із лексичної теми “Квіти”.

Дати відповіді на запитання:

–  Назви одним словом усе, що ти бачиш на цих малюнках.

– Назви квіти, зображені у першому, другому, третьому, четвертому стовпчику таблиці.

– Коли цвітуть квіти?

-Де ростуть польові квіти? Назови польові квіти, які є в таблиці.

-Де ростуть лісові квіти?

-Де ростуть садові квіти? Назови садові квіти, які зображені в таблиці.

-Де ростуть кімнатні квіти? Чи зображені кімнатні квіти у таблиці?

-Які квіти не потрібно спеціально висаджувати?

-Для чого люди саджають квіти?

-Для чого треба поливати квіти?

-Чому треба берегти квіти?

 

2. Гра “Квіти – не квіти”

Мета: розвиток слухової уваги; закріплення знань дітей про квіти.

Хід гри: дорослий називає іменники. Дитина повинна плеснути в долоні, почувши назву квітки.

Слова: ромашка, волошка, слон, стіл, виноград, айстра, гладіолус, книжка, півонія, жоржина, троянда,

телевізор, чорнобривці, ручка, зошит, фіалка, конвалія, незабудка, парта, садочок, мак, тополя, берізка,

лійка, лілія.

 

3. Гра “Квіти які?”

Мета: збагатити словниковий запас прикметниками, якими можна описати квіти.

Хід гри: дорослий пропонує дитині позмагатися у доборі слів, якими можна описати квіти. Слова називати

по-черзі; за кожне назване слово можна вручати фішку. У кого більше фішок, той і переміг у змаганні.

(Наприклад. Квіти які? Яскраві, запашні, гарні, свіжі, польові, садові, кімнатні, улюблені, осінні, весняні,

ранні і т.д.)

 

4. Гра “Порівняй”     

 Мета: збагачувати словниковий запас по темі “Квіти”, розвивати слухову увагу, учити  добирати антоніми.

 Хід гри: дорослий ставить дитині запитання і пропонує порівняти квіти:

–  Волошки сині, а маки...(червоні). 

– Ромашка польова квітка, а фіалка – …(кімнатна).

– Фіалки бувають різного кольору, а конвалії – лише…(білі).

– Конвалія – весняна квітка, а айстра – …(осіння).

– Троянди з шипами, а чорнобривці…(без шипів).

-Гладіолуси великі, а фіалки…(маленькі).

 

5. Гра “Хто більше загадок відгадає”

 Мета: розвивати кмітливість, допитливість, учити описувати квітку.

Хід гри: дорослий загадує загадку. Дитина повинна знайти серед карток ту, на якій зображено відгадку,

пояснити, що на ній зображено, і описати квітку.

Загадки про квіти                                          

Наче сонце, серединка, біла пелюстків хустинка.

Знає бджілка і мурашка, білу квітку звуть…. (ромашка.)             

          

Перша квіточка весняна тихо під сшіжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленькій, і зявився ццвіт біленький. (Підсніжник.)      

 

Із перлин разочок, зелений листочок.

Аромат духмяний тішить ліс весняний. (Конвалія.)

 

Квітень жовту фарбу взяв, моріжок розмалював,

І під пензликом розквітли, наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба.)

 

Із малої цибулини виріс весняної днини,

До нарциса привітався та на грядці запишався. (Тюльпан.)

                                     

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Завдання: виконати пальчикову вправу

 

Вчитель-логопед Сасова Н.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *