15.06.2022р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Дорога” підтема “Куди ведуть дороги”
Доброго ранку!
1. Шановні батьки, розпочніть бесіду, яку доповнить ваша дитина.
– Якими можуть бути доріжки (асфальтові, цегляні, дерев’яні, намальовані олівцем та ін.).
Запропонуйте малюку пофантазувати з чого ще можуть бути зроблені доріжки.
Підсумуйте з дитиною, що дорога має свої правила, незважаючи на те для кого вона. У доріг є своє призначення і користуватися ними треба уважно.
Запропонуйте дитині пояснити слова “стежка-доріжка-шлях”.
Запитайте у дитини, як перетинаються дороги машин та дороги для пішоходів? Яким чином відбувається ця “зустріч”? Як люди і машини розуміють, хто кому уступає дорогу, хто рухається, а хто чекає?
2. Розгляньте з дитиною різні види світлофорів та визначте, які з них для машин, а які для пішоходів.
Загадайте загадку:
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
“Йти”, “Стояти”, “Зачекати”. (Світлофор)
Розкажіть дитині:
На вулицях міст і сіл встановлені світлофори. Вони допомагають водіям і пішоходам. Світлофори встановлюються на розі перехрестя або підвішують над проїжджою частиною. Є світлофори для транспорту. Зазвичай він має три “ока”. Світлофори світяться яскравими різнокольоровими вогниками: червоним, жовтим, зеленим. Якщо засвітиться червоним – проїжджати заборонено; жовтий вогник закликає приготуватися; зелений – повідомляє водіям, що можна рушати.
Покажіть дитині і свілофор для пішоходів. Він допомагає пішоходам правильно перейти через дорогу. Переходити через дорогу можна тільки на зелене світло. На червоне світло переходити через дорогу заборонено.
3. Складіть розповідь разом з дитиною “Один день з життя машини” за алгоритмом:
Рано-вранці машина виїжджає з … Для того, щоб вона цілий день працювала, потрібно заїхати на… та залити… Якщо у машини вийшла з ладу… потрібно заїхати… та полагодити його. Машина цілий день працювала та забруднилася, її вимиють на… Ввечері машина знову повертається у…
4. Виконайте розвивальне завдання.
Добрик часто подорожує з батьками. Він добре пам’ятає де він був і щиро ділиться своїми враженнями з друзями. А ще він привозить для друзів подаруночки. Відгадай, звідки ці сувеніри.
5. Перегляньте розвивальний мультфільм , проведіть обговорення після перегляду.
Правила гри: ведучий кидає м’яч, вимовляючи при цьому одне зі слів: дорога, транспорт, пішохід, пасажир. Дитина ловить м’яч і швидко називає будь-яке слово, пов’язане з головним словом.
7. Закріпіть з дитиною правила поведінки на дорозі. Пограйте в гру “Так чи ні”.
Правила гри: потрібно плеснути в долоні, якщо “так”, потупати ніжками, якщо “ні”: дорогу потрібно перебігати дуже швидко; дорогу переходжу по пішохідному переходу; дорогу переходжу тільки на червоне світло; коли стою на зупинці, весь час вибігаю на дорогу, подивитися, чи не їде мій автобус; на велосипеді можна їхати на проїжджій частині поряд з машинами.
Вихователі групи:
Істифєєва А.В., Населевська Г.М.