14.11.2023р. – Реалізуємо освітні завдання за темою «Етикет – правила культурного спілкування» (підтема «Приємна розмова»).
1. Перегляд відео «Приємна розмова» (Youtube. Підготувала Олена Чурікова ЗДО№144 «Запорожець»).
2. Бесіда за сюжетною картиною «Приємний вечір».
Запитання до дитини:
-Чому ми впевнені, що на картині зображено сім’ю?
-Хто найстарші в родині?
-Що свідчить про те, що на картині зображено вечір?
-Як можна зрозуміти, що в цій сім’ї люблять працювати?
-Кого можна назвати помічником?
-Чим люблять займатися члени родини?
-Хто з дітей школяр?
-Як ти здогадався (лась) ?
Автор назвав картину «Приємний вечір».
-Як по-іншому можна її назвати?
3. Мовленнєве завдання (за змістом сюжетної картини «Приємний вечір»).
-Розкажи, чим займається матуся із сином.
-Уяви, про що розмовляють бабуся з онукою.
-Що говорить бабуся?
-Що їй відповідає онука?
4. Мовленнєві вправи (за змістом сюжетної картини «Приємний вечір»):
1) «Назви слова».
-Що потрібно для сімейної вечері?
-Якими предметами користуються всі члени родини, а яки ми – тільки діти? -Тільки дорослі?
-Які електричні прилади є в кімнаті?
-Назви предмети посуду, меблів.
-Хто кого може водити в дитячий садок?
2) «Вона-він-воно».
Назви, про що і про кого можна сказати вона, він, воно.
3) «Назви одним словом».
-Мати та батько – це…;
-Мати, бать ко, діти – це…;
-Диван, стіл – це…;
-Лялька, м’яч – це…
4) «Поміркуй».
-Кого на картині можуть звати Іван Степанович?
-Антоніна Миколаївна? Леонід? Марійка?
-Хто кому говорить: «Ти моє сонечко!»; «Зараз будемо вечеряти»; «Складай, будь ласка, іграшки».
5) «Продовж речення».
-Мати навчає…
-Батько тримає в руках…
-Дівчинка любить гратися…
-Щоб відремонтувати пилосос, потрібні…
-Мати приготувала на вечерю…
(Підготувала вихователь Друк Л.В.)