22.12.2023р.Реалізуємо освітні завдання за темою:”«Світ великий і малий» (підтема багатовимірне поняття: « У різних народів своя краса»).
Доброго дня шановні батьки та діти.
Запрошуємо вас попрацювати над темою «Світ великий і малий» підтема багатовимірне поняття « У різних народів своя краса».
- Почніть своє спілкування з дитиною з лексичної вправи «Кущик слів» .Нехай дитина з кожним словом про красу кидає у кошик фішки – квіточки. Зауважте , що кількість краси в тому , що людина може сприйняти і відчути, адже є ті, хто не помічає гарного. Проте і саме поняття краси у різних народів світу різне.
2.Запросіть розглянути, як прикрашають себе представники африканських племен, як традиційно одягаються індійці, якути , європейці. Монголи, аборигени Австралії.
Дайте малюку можливість переглянути відео перейшовши за посиланням:
3.Розгляньте разом ілюстрації або світлини із зображенням архітектурних шедеврів світу, дайте дитині можливість помилуватися, насолодитися красою. Підкресліть, що це результат праці талановитих людей. Запитайте думку малюка, від чого залежить різне сприймання красивого- комусь подобається, а комусь – ні? Підведіть дитину до висновку про різність уподобань, інтересів людей. Перегляньте цікавиц відеоматеріал “Незвичайні будинки світу”
- Розгорніть бесіду про суть понять «краса слова», «гарні мрії», краса праці», гарні вчинки».
- Запросіть малюка сказати один одному гарні слова. Чи приємно було чути такі слова? А чи приємно говорити іншому гарні слова? Що тобі більше сподобалося: чути чи говорити гарні слова? Підсумуйте, що зовнішня краса у всіх різна, а розуміння внутрішньої – майже у всіх народів однакове. Люди ще називають її внутрішньою красою.
- Запропонуйте послухати оповідання Л. Сергієвої «Красуня»
Цілий день у мене хиталися два переднi зуби. Хиталися, хиталися, але не випадали. Мама подивилася й сказала, що треба йти до стоматолога. Я і не знала, що стоматолог і зубний лiкар це одне й те саме. Ніколи не була в зубного лікаря. От і злякалася трохи. Поплакала трошки. Стоматолог виявився добрим, смішним дядьком у білому халаті. Він менi зовсім не боляче два зуби видалив. Але коли я побачила себе в дзеркалі, то знову розплакалася. Замiсть зубів – величезна дiрка, очі червоні. Жах, як я в такому вигляді татові покажуся? Додому ми з мамою автобусом поверталися. Я у віконце уткнулася, щоб мене таку страшну ніхто не бачив. А тут в автобус бабуся увійшла. Я їй місцем і поступилася. Глянула на мене бабуся, усміхнулася. «Спасибі тобі, красуня!», – на вушко мені прошепотіла. Чому «красуня»?
Олена Сергєєва .
Бесіда за запитаннями: чому плакала дівчинка? Чому літня жінка назвала дівчинку красунею? Порівняй яку красу бачила жінка і дівчинка. Допоможіть дитині зробити висновок: краса є видимою і не видимою. Те, що заховано у нашому серці, – невидиме для інших. Воно може бути прекрасним або бридким. Той хто наповнює своє серце добрими думками , а життя – добрими справами, – по справжньому красивий.
- Розгляньте з дитиною народні іграшки з різних матеріалів та посуд, що за формою і оздобленням нагадує різних тваринок.
Запросіть малюка розробити свій варіант декоративного посуду чи прикрасити одяг у національному стилі. Виконати це завдання вам допоможе коротке відеозаняття з малювання “Декоративна тарілочка”
Бажаємо приємного спілкування з дитиною.
Вихователь: Тетяна ГНОЙОВА.