26.12.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою « Світ великий і малий ( міста, країни, люди)» (підтема” Мова- ключ до порозуміння і засіб спілкування “).
1.Шановні батьки, запропонуйте дитині послухати колискові різними мовами і визначити, про що ці пісні, який настрій вони визивають, що дитина уявляє, коли чує ці пісні.
Запросіть дитину жестами і мімікою передати свої відчуття від прослуханого.
2. Проведіть з дитиною полілог, щоб обговорити питання про роль мови і мовлення:
-Як можуть порозумітися люди, якщо не мають спільної мови?
-Мовою можна назвати лише слова і речення чи жести , міміку?
– Чи можна говорити без слів так, щоб тебе зрозуміли?
– Чи можна говорити так, щоб без жестів не можна було зрозуміти людину?
3. Проведіть мовленнєву вправу ” Знайди слово”, завданням якої є дібрати слово для певної ситуації:
– людина заходить у кімнату;
-людина мимоволі штовхнула іншого;
-дитина не може відкрити коробку з ласощами.
4.Створіть книжечку – словник ” Слова від серця”. Почніть зі слова ” Мама”, попросіть дитину написати чи символічно позначити в рукописному словнику найніжніші слова.
5. Прочитайте дитині вірш С. Жупаніна ” Рідна мова”.
По-своєму кожна
Пташина співає,
По-своєму кожен
Народ розмовляє.
У мене й народу мого
Українська є мова чудова,
Своя, материнська.
По світу її,
Як святиню, нестиму
Допоки живу,
В чистоті берегтиму,
З Любов’ю сердечною,
Вірністю сина.
Ця мова для мене,
Як мати, єдина.
Підготувала вихователь Олена ТРОХИМЧУК.