22.04.2020 – Знайомство зі звуком [c] (спецгрупа “Малятко”)
1. Виконайте артикуляційну гімнастику
Вправа «Жабка»
Зуби зімкнені, а губи рухаються у положенні «дудочка» – витягування вперед губ трубочкою та «посмішка», неначе вимовляємо звуки уі-уі-уі. Губами потрібно рухати ритмічно.
Вправа «Голочка-лопатка»
Змінювати положення язика по черзі: широкий, плескуватий, лежить на нижній губі, як лопатка, і вузький, витягнутий вперед, із загостреним кінчиком, наче голочка.
Вправа «Чистимо зубки»
Кінчиком язика потрібно «почистити» верхні та нижні зуби.
2. Пояснення звуку [С].
Губи розтягнуті у посмішці, зуби зближені до щілини 1-1,5мм.
Кінчик язика торкається нижніх зубів-різців.
Бокові краї притиснуті до верхніх кутніх зубів.
Спинка язика злегка вигнута вгору.
На середній частині язика утворюється поздовжня канавка по якій проходить струмінь повітря та між різцями верхніх і нижніх зубів, викликаючи свистячий шум.
М’яке піднебіння підняте й закриває прохід в ніс.
Голосові зв’язки розімкнені й не вібрують.
3. Знайомство зі звуком.
Звуки, які не можна співати, називаються приголосними. Вони виходять з шуму і голосу.
Сьогодні ми будемо вчити звук [С] разом із… насосом від велосипеда. Давайте будемо качати насос та слухати звуки.
С-С-С, С-С-С, С-С-С, С-С-С, С-С-С
Спробуйте повторити цей звук. Якщо дітям важко повторити, то виконуємо вправу «Буря в стакані». Кладемо соломинку посередині язика, а кінець опускаємо в склянку з водою. Треба подути через соломинку, щоб вода в склянці завирувала.
4. Зробіть дихальну гімнастику
Вправа «Гарячий чай»
Уявляємо, що чай у чашці дуже гарячий і його треба остудити. Дмухаємо на руку, наче на чай — видихуване повітря холодне. Чергуємо два види видиху — холодний і теплий.
5. Пограйте в гру « Якого кольору?»
море — синє горобець — сірий
небо — синє каміння — сіре
вовк — сірий пролісок — синій
миша — сіра куртка — синя
6. Порухайтеся разом із зайчиком
7. Пограйте в гру «Повторялки»
Са-са-са, са-са-са — залетіла в сад оса.
Са-са-са, са-са-са — вкусила дідуся.
Са-са-са, са-са-са — у Оксани коса.
8. Намалювати пташку або тваринку у назві якої є звук [c].
Вчитель-логопед Іванова Ніна Олегівна