22.04.2020 – Знайомство зі звуком [c] (спецгрупа “Малятко”)

1. Виконайте артикуляційну гімнастику

Вправа «Жабка»

         
Зуби зімкнені, а губи рухаються у положенні «дудочка» – витягування вперед губ трубочкою та «посмішка», неначе вимовляємо звуки уі-уі-уі. Губами потрібно рухати ритмічно.

Вправа «Голочка-лопатка»


Змінювати положення язика по черзі: широкий, плескуватий, лежить на нижній губі, як лопатка, і вузький, витягнутий вперед, із загостреним кінчиком, наче голочка.

Вправа «Чистимо зубки»


Кінчиком язика потрібно «почистити» верхні та нижні зуби.

2. Пояснення звуку [С].


 Губи розтягнуті у посмішці, зуби зближені до щілини 1-1,5мм.
 Кінчик язика торкається нижніх зубів-різців.
 Бокові краї притиснуті до верхніх кутніх зубів.
 Спинка язика злегка вигнута вгору.
 На середній частині язика утворюється поздовжня канавка по якій проходить струмінь повітря та між різцями верхніх і нижніх зубів, викликаючи свистячий шум.
 М’яке піднебіння підняте й закриває прохід в ніс.
 Голосові зв’язки розімкнені й не вібрують.

3. Знайомство зі звуком.
Звуки, які не можна співати, називаються приголосними. Вони виходять з шуму і голосу.
Сьогодні ми будемо вчити звук [С] разом із… насосом від велосипеда. Давайте будемо качати насос та слухати звуки.
С-С-С, С-С-С, С-С-С, С-С-С, С-С-С


Спробуйте повторити цей звук. Якщо дітям важко повторити, то виконуємо вправу «Буря в стакані». Кладемо соломинку посередині язика, а кінець опускаємо в склянку з водою. Треба подути через соломинку, щоб вода в склянці завирувала.

4. Зробіть дихальну гімнастику

Вправа «Гарячий чай»


Уявляємо, що чай у чашці дуже гарячий і його треба остудити. Дмухаємо на руку, наче на чай — видихуване повітря холодне. Чергуємо два види видиху — холодний і теплий.

5. Пограйте в гру « Якого кольору?»
море — синє              горобець — сірий
небо — синє               каміння — сіре
вовк — сірий             пролісок — синій
миша — сіра              куртка — синя

6. Порухайтеся разом із зайчиком

7. Пограйте в гру «Повторялки»
Са-са-са, са-са-са — залетіла в сад оса.
Са-са-са, са-са-са — вкусила дідуся.
Са-са-са, са-са-са — у Оксани коса.

8. Намалювати пташку або тваринку у назві якої є звук [c].

Вчитель-логопед       Іванова Ніна Олегівна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *