27.04.2020р.- Реалізуємо освітні завдання за темою”Врятуй себе сам”(підтема”Такі корисні й небезпечні електроприлади”)

Завдання І

Шановні батьки, допитливість , це природньо  для дитини і дуже важливо для її майбутнього життєвого  досвіду, але оточуючий дитину простір не завжди є безпечним, він наповнений предметами, що несуть загрозу життю та здоров’ю малюка. Завдання дорослих – навчити дитину правилам безпечної поведінки вдома, сформувати уявлення про небезпеку електричного струму та недопустимість користування електричними приладами.

Запропонуйте дитині: відгадати загадки про предмети, які потрібні в кожній сучасній квартирі і з’ясувати,  які це предмети?

Де кого нагородили,

Де супутник запустили.

Фільми, казочки, новини

Він транслює щохвилини.

(Телевізор)

Походжав, походжав

В морі диво-пароплав.

Як зупиниш — горе,

Зробить дірку в морі.

(Праска)

Усе сміття попідбирає

І пилинки позбирає

Наш надійний помічник,

Працьовитий робітник.

(Пилосос)

Виконайте вправу:

1.Вправа:  «Знайди і назви» (Знайти і назвати побутові прилади на таблиці).

 

Поясніть: Ці прилади називають побутовою  технікою. Вони потрібні нам у домашньому  побуті.  Щоб техніка працювала, її треба вмикати в електромережу. Дротами біжить струм, який і вмикає побутову техніку.

Запропонуйте дитині дидактичну гру «ЧИМ І ЩО Я РОБЛЮ» .

Мета гри : ознайомити дитину із сучасними побутовими приладами; розширити уявлення про їх призначення; розширити словник малюка та вправляти в зв’язному мовленні.

‍ Покажіть дитині зображення побутової техніки та задайте запитання.

Наприклад:

— Що це?

– Що  можна робити за допомогою цього  побутового приладу?

Це пилосос. Пилосос збирає пил.

  • Це телевізор. По телевізору дивимося мультфільми.
  • Це праска. Праска прасує одяг.
  • Це фен. Феном сушать волосся.
  • Це пральна машина. Вона пере одяг.
  • Це холодильник. У ньому зберігають продукти.
  • Це плита. На ній готують їжу.
  • Це міксер. Ним збивають крем, замішують тісто.
  • Це мікрохвильова піч. В ній розігрівають їжу.
  • Це електрочайник. Ним гріють воду.

Розкажіть дитині:  Побутові прилади – помічники людей. Вони полегшують і пришвидшують виконання багатьох домашніх справ. 

Проте, іноді ці прилади можуть бути дуже небезпечними. Саме тому, щоб не трапилося  біди, потрібно знати та дотримуватися певних правил.

Запросіть малюка до перегляду розвивального  мультиплікаційного фільму «Уроки обережності тітоньки Сови. Побутові прилади»

 

Проведіть обговорення після перегляду.

Запитання до дитини після перегляду:

  • Що не так робив хлопчик?
  • Чим він хотів висушити волосся?
  • Що роблять пилососом?
  • Можна в холодильник ховатися?
  • Чи можна дітям самостійно вмикати побутові прилади?
  • Чи  можна гратися біля побутових приладів?

Виконайте розвивальне завдання .

Лабіринт «Що увімкнене , а що ні?»

Організуйте художньо-творчу діяльність дитини.

Запропонуйте намалювати ваш телевізор.

Для роботи вам знадобиться  папір А4, кольорові олівці. Розгляньте домашній телевізор та зразок. Дайте дитині можливість самостійно створити малюнок. Коли робота буде готова, похваліть дитину за старанність, покажіть роботу членам родини.

Почитайте віршовані рядки:

Тож запам’ятайте, малята,

Якщо немає мами й тата,

побутові прилади не можна вмикати

і не тягти за шнур, щоб тебе не вразив струм.

Вивчить з малюком правила  безпеки:     

  • Побутові прилади дітям не можна вмикати.

  • Не можна гратися біля побутових приладів.
  • Не можна торкатися ввімкнених приладів голими руками. Інакше можна отримати удар струмом.
  • Не можна залишати ввімкнені електроприлади без нагляду. Це може спричинити пожежу.

Підсумуйте запитавши у  дитини:

  • Як потрібно ставитися до побутових приладів?
  • Чи можна дітям самостійно користуватися електротехнікою?

Пам’ятка для батьків

 Електробезпека

1.Не залишайте дітей наодинці з увімкненими електроприладами (праска, телевізор, настільна лампа, електрообігрівач, магнітофон, комп’ютер тощо).

2.Не дозволяйте дітям самостійно вмикати та вимикати електроприлади.
3. Обладнайте розетки  заглушками.

4.Не вмикайте в одну розетку більше ніж два електроприлади.

Вихователь: Гнойова Тетяна Павлівна.

Завдання ІІ

1.Розгляньте ілюстрацію.

Запитання до дітей.

Які правила користування порушив хлопчик ?

Яка небезпека може йому загрожувати?

Чи траплялося з тобою таке?

Наголосіть своєму малюку на тому , що самостійно без нагляду дорослого не можна вмикати та вимикати електроприлади!

2.ЧИСТОМОВКА

1 етап.

Дорослий говорить початок, а дитина закінчує.

2 етап

Разом повторюємо початок і кінець.

Ос, ос, ос — пил збирає… [Пилосос]

Он, он, он — задзвенів… [Телефон]

Ина, ина, ина — пере… [Пральна машина]

Ик, ик, ик — у кухні… [Холодильник]

Ізор, ізор, ізор — ми дивились… [Телевізор]

3.ДИДАКТИЧНА ГРА «ЧИМ І ЩО Я РОБЛЮ»

Що ж можна робити за допомогою побутової техніки?

  • Пилососом я… Збираю пил.
  • Праскою я… Прасую речі.
  • Пральною машиною я… Перу речі.
  • Електричним чайником я… Нагріваю воду.
  • По телевізору я… Дивлюся мультфільми.
  • У холодильнику я… Зберігаю продукти.
  • За допомогою годинника я… Дізнаюсь час.
  • На плиті я… Готую їжу.

4.Мовна гра «Склади віршик»

Якщо йдеш з кімнати ти ,

Світло вимикай … (завжди).

Вдень сонечко у вікно заглядає:

«Вимкни лампи» – нас … (проха).

Холодильник вирішив купити тато,

Лише економного потрібно … (придбати).

Будьте ощадливими, малята,

Якщо не користуєтесь електроприладами їх слід … (вимикати).

5. Розгляньте  мнемодоріжки та складіть речення, які дії виконує дана техніка.  (Холодильник холодить  продукти, пральна машина пере та сушить одяг, міксер збиває крем для тортів, праска прасує одяг,  і.т.д)

Вихователь: Істифєєва А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *