03. 05. 2022 р. – ” Про небезпечні речі потрібно знати малечі”

Шановні батьки, сьогодні ми продовжуємо працювати над розвитком всіх компонентів мовлення наших дошкільнят. Пропоную вам разом з дітками виконати  завдання, при виконанні яких, зверніть увагу на можливу небезпеку предметів побуту , до яких ми звикли у повсякденному житті.

1. Дихальна  вправа  «Легенький вітерець»
Повільний вдих через ніс — затримка дихання — плавний повільний видих:
«Ф-ф-ф-ф-ф-ф».

 

 

2. Виконайте перед дзеркалом комплекс артикуляційних вправ:

                                                    

1)  «ПАРКАНЧИК»

Усміхнутися так, щоб зуби були зімкнені й трохи оголені

Зубки рівно-рівно в ряд,

Ніби  дощечки стоять

Збудував  парканчик  ти –

Не  проїхати  не пройти!

 2)  «ЛОПАТКА»

Усміхнутися, відкрити рота, покласти широкий передній кінчик язика на нижню губу,

утримувати його в такому положенні під рахунок від 1 до 5-10

Язичок наш, як лопатка –

Дуже рівний, дуже гладкий

Ловкою лопаткою

Копаю біля хатки я.

3)   «ЧАШЕЧКА»

Посміхнутися, відкрити рота,

бічні та передні краї широкого язика підняти, але не торкатися зубів

Тепер краєчки язика

Угору підтягаю,

Глибоку «чашечку» таку

Зубами не торкаю.

4)  «КОНЯЧКА»

Посміхнутися, відкрити рота і поклацати кінчиком язика

(конячка цокає копитами) ;

пильнувати, щоб рухався тільки язик;

спочатку повільно клацати, а потім – дедалі прискорюючи

Цок-цок-цок,

Цокають копита

Цок-цок-цок,

Я охайна й вмита

Я копитом цокочу,

Як захочеш – прокочу.

 5)  «ГРИБОК»

Посміхнутися, широко відкрити рота, присмоктати язик до піднебіння, щоб під’язикова зв’язка була натягнута («ніжка гриба»); краї язика мають примикати до верхніх зубів,утримувати в такому положенні 5-10 секунд

Ось грибочок-сироїжка

Вгорі – «шляпка»,

 Знизу – «ніжка».

6)  «СМАЧНЕ ВАРЕННЯ»

Посміхнутися, відкрити рота та язиком у формі чашечки облизувати губу, роблячи рухи зверху вниз

Вправа є у нас така,

Дуже легка і проста:

Губки ми оближемо,

Мов варення злижемо.

7)  «ГОЙДАЛКА»

Відкрити рота, напруженим язиком тягнутися до верхніх та нижніх зубів (по черзі)

Мов гойдалка язик гойдався

І гойдатись не боявся.

8)  «ІНДИК»

Відкрити рота, покласти язик на верхню губу і проводити рухи кінчиком язика по верхній губі вперед і назад, намагаючись не відривати язика від губи, ніби погладжуючи її. Темп рухів поступово прискорювати, потім включити голос, поки не почується «бл, бл, бл» (так белькоче індик)

Грає по губі язик:

«Бул-бул-бул», –

Як той індик!

9)    «ГАРМОШКА»

Положення язика як у вправі «Грибок», губи в усмішці;

не відриваючи язика, відкривати і закривати рот

На гармошці я заграю,

Рот відкрию – закриваю

Свій язик «грибком» тримаю –

І його не відпускаю.

10)   «БАРАБАНЩИК»

Посміхнутися, відкрити рота і постукати кінчиком язика за верхніми зубами, дзвінко,чітко і багаторазово повторюючи:

«Д-д-д-д-д»;

темп прискорювати поступово

За зубами у горбок

Бє широкий язичок.

 

ОСЬ  І  ВПРАВАМ  ВЖЕ КІНЕЦЬ,  А ТИ –  ВПРАВНИЙ МОЛОДЕЦЬ !! 

 

3. Вправа  «Спіймай слово зі звуком [с]”

(дорослий вимовляє слово, а дитина має плеснути у долоні, коли почує у слові звук [с]).

Будинок, дах, стіна, стеля, сходи, балкон, вікно, антена, ґанок, двері, кухня, спальня, труба, огорожа, душ, умивальник.

Стілець, крісло, табурет, диван, кушетка, софа, ліжко, стінка, шафа, електроплита, сервант, полиця, кухня, праска, фабрика.

Пилосос, стіл, полиці, міксер, холодильник, підлокітники, дверцята, ручки, дерево, пластмаса, телевізор, електрочайник, голка, сірники.

 

4. Вправа “Назви одним словом “

  • Нею прасують одяг     (праска)
  • В ньому зберігають продукти   (холодильник)
  • На ній готують їжу   (плита)
  • Ним збивають крем, замішують тісто   (міксер)
  • В ній розігрівають їжу   (мікрохвильовка)
  • Ним кип’ятять воду     (елоктрочайник)
  • Ним сушать волосся   (фен)
  • Ним прибирають в квартирі   (пилосос)
  • Дивимося по ньому мультфільми   (телевізор)

5.  Пограйте в гру «Один-багато»

  • Телевізор — телевізори;
  • Пилосос — пилососи;
  • Люстра — люстри;
  • Телефон — телефони;
  • Торшер — торшери;
  • Комп’ютер — комп’ютери;
  • Лампа—лампи;
  • Холодильник — холодильники;
  • Праска — праски;
  • Фен — фени.

6. Виконайте вправу «Закінчити речення»

  • Мама пере білизну в … (пральній машині).
  • Тато чистить килим …(пилососом).
  • Бабуся на кухні дістає продукти з …(холодильника).
  • Антон розмовляє з другом по ….(телефону).
  • Мультфільми і фільми показують по …(телевізору)

7. Вивчити віршик:

Вчитель-логопед   Сасова Н.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *