03.06.2022р.Корисна прогулянка”Вітер-пустунець”
Доброго дня, шановні батьки та діти.
Запрошуємо вас на прогулянку, де ми дізнаємося про користь вітру та чистого повітря.
Мета сьогоднішньої прогулянки поширити знання малюка про вітер: як дізнатися, чи є вітер надворі; пояснити , що повітря існує навколо нас; вітер може бути корисним для здоров’я так і небезпечним, розвивати допитливість.
Розпочніть свою прогулянку із загадок:
Летить коник, басує,
Полем-долом пустує.
Ніхто його не спіймає
І ніхто не загнуздає.
(Вітер)
Листя у танок припросить,
Віти справно погойдає.
Взимку дує – сніг розносить,
Шапки із голів зриває… (Вітер)
Проведіть коротку бесіду.
— Про що ця загадка?
— А що таке вітер? Так, це, звичайно, рух повітря.
— А яке повітря зараз?
— Чи бачиш ти його? Відчуваєш?
— Для чого потрібне повітря живим організмам? А людям?
— Які ти знаєш властивості повітря? — Чи є вітер зараз? Як ти дізнався?
— Який він?
— Який вітер буває взимку?
— Чи буває у вітра настрій?
— Який настрій у нього зараз?
Підсумуйте : вітер може бути лагідним, теплим, сильним, могутнім, руйнівним.
Використайте віршик :
Грає літній вітерець,
Пурхнув з гілки горобець,
Вітер зазирнув в квітник,
Ніби справжній садівник,
Розгулявся у полях,
Ось шумить він вже в гаях.
Тут і там, він скрізь кружляє,
Ніби з літом розмовляє. Елена Эрато
Щоб малюку було зрозуміліше, запросіть його переглянути розвивальне відео
« Повітря”
Загостріть увагу малюка на тому, що люди здавна шанували і обожнювали вітер, про нього складкно багато казок, легенд, загадок , приказок, прикмет . Згадайте деякі з них:
– Крутить вертить з города летить.
– За вітром в полі не вгонишся.
– Мов червоні квіти, хмари в небі синім,отже, завтра, буде вітер сильний.
Запропонуйте визначити напрям вітру за допомогою стрічок.
Дайте малюку можливість пограти зі стрічкою .
Дидактична гра «Літає — не літає»
Дорослий називає предмети, які можуть літати і які не можуть. Якщо предмети можуть літати, дитина кружляє. Якщо предмети не можуть літати, стоїть спокійно.
Проведіть цікаві досліди:
- Склавши у трубочку губи, з силою втягнути повітря. Повітряний струм “звучить” і відчувається на губах.
- Наберіть у склянку води. Запропонуйте дитині кинути у склянку з водою камінці. Що утворилося навколо камінців? Що це за бульбашки? Це повітря.
Висновок.
Повітря існує скрізь.
Розкажіть використовуючи ілюстрації , що вітер може бути корисним для живої природи та здоров’я людей. Щоб бути сильним та здоровим і не хворіти треба загартовуватись чистим повітрям в різні пори року, багато часу проводити на свіжому повітрі, граючись у рухливі ігри . Перебуваючи на свіжому повітрі під час прогулянки треба , щоб одяг та взуття були зручними і відповідали погоді.
А може і завдавати великої шкоди( бути руйнівним), як природі так і бути небезпечним для здоров’я людей.
Нагадайте дитині корисне правило «Щоб зберегти своє життя і здоров’я не треба виходити на вулицю, коли там вирує сильний вітер».
Повернувшись з прогулянки, розгляньте з малюком плакат, дайте відповіді на запитання та змайструйте вітрячка для веселих ігор дитини на свіжому повітрі.
Бажаємо приємної та корисної прогулянки з малюком.
Вихователі: Гнойова Т. П., Грицюк Т. І. .