17.04.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою «Рух на дорозі» (підтема «Гра-стратегія «Збори на безлюдний острів»)
1.З метою створення позитивного настрою у дитини організуйте гру «Без слів».
Поясніть дитині, що під час подорожей часто зустрічаються люди, які говорять різними мовами і порозумітися їм допомагає мова жестів. Запропонуйте дитині поспілкуватись без слів за допомогою міміки та жестів. Наприклад: спитати або пояснити де знаходиться найближчий магазин (аптека, вокзал та ін.), дізнатись котра година та ін.
2.Розкажіть дитині, що світ великий і дивовижний. Щоб побачити його красу варто мандрувати. Подорожі та мандри дають можливість побачити красу світу і дізнаватись багато цікавого. Запропонуйте дитині поміркувати, що вони знають про безлюдні острови?
Пофантазуйте стосовно того, який там клімат, які тварини та рослини можна зустріти, яка небезпека може зустрітись тощо. Запропонуйте дитині відправитись в подорож на безлюдний острів, але до такої подорожі необхідно ретельно підготуватись. Складіть з дитиною план дій з підготовки до подорожі. Після обговорення план варто замалювати у вигляді схеми.
3.Перший етап гри – завдання з прокладання маршруту та вибору транспорту для того, щоб дістатися на острів. Тож можна обирати – летіти літаком, їхати автобусом або велосипедом чи подорожувати кораблем?
Запропонуйте частину шляху здолати автомобілями і потягом – покажіть як намалювати їх звичайними гумками і гуашшю прийомом штампування у Альбомі художньо-творчої діяльності.
4.Наступним етапом гри запропонуйте скласти валізу або рюкзак. Після того, як дитина зробила вибір варто організувати обговорення стосовно того чи все, що вибрали необхідно? Що варто взяти в першу чергу? Які предмети не знадобляться? Чи все, що потрібно взяли? Чи зможемо донести свої валізи, якщо візьмемо всі обрані речі? Після обговорення, за можливості, варто спробувати скласти справжній рюкзак та спробувати його підняти або пронести.
5.На наступному етапі запропонуйте спланувати подорож, зокрема: скільки днів буде тривати (що можна зробити в перший день, що буде потім тощо), де будуть жити (побудувати намет, взяти з собою намет), які продукти харчування та в якій кількості варто взяти з собою, а що можна знайти на острові, який одяг знадобиться; можна також спланувати витрати на подорож тощо.
6.З метою збагачення гри запропонуйте дитині вирішити нестандартні ситуації. Наприклад: стомився, спізнився на автобус, закінчилась вода, пішов дощ, згасло вогнище та ін. кожен варіант вирішення варто проаналізувати та обговорити. З’ясуйте, як діяти дитині, якщо вона загубилась на вокзалі чи в місцях великого скупчення людей.
7.Представте дитині репродукцію картини П. Мондріана «Бродвей. Бугі-вугі» і запитайте дитину:
Що ти уявляєш, коли дивишся на цю картину?
Що хотів зобразити художник на цій картині?
Що ти бачиш тут такого, що дозволяє тобі так думати?
Перегляньте відеоролик з мультиплікаційною інтерпретацією картин П. Мондріана.
Запитайте: що саме побачили в картині художника автори роликів (хмарочоси, дороги, тунелі, лабіринти, рух транспорту та ін.)
8.Наприкінці гри запропонуйте дитині оцінити правильність вибору маршруту та предметів для подорожі, переконатися в правильності обраних дій.
Підготувала Олена Іщенко