10.06.2022р. – Що таке мнемотехніка?
Шановні батьки!
Пропоную ознайомитись із дуже цікавою технологією з розвитку пам’яті та уваги як мнемотехніка.
Мнемонікою називають мистецтво запам’ятовування різної інформації у великому обсязі. Основні принципи її опанування – мнемотехніка, передбачає певну теорію і різні практичні прийоми. В наші дні вона широко використовується у школах, дитячих садах і в групах розвитку дітей. Фахівці вважають, що за її допомогою у нинішнього покоління людей є можливість уникнути зайвої забудькуватості і старечого маразму. ЦІкаво, що сама назва напрямку має грецьке походження і утворена від імені богині пам’яті Мнемозіни. Свого часу цією наукою займалися Джордано Бруно, Аристотель, Бонапарт, Юлій Цезар.
Мнемотехніка для розвитку пам’яті відрізняється тим, що вона повністю заперечує ефект механічного запам’ятовування. Її ключове завдання – робота в асоціативному стилі. Це відбувається тоді, коли різні об’єкти та факти тісно зв’язуються з представленнями в голові людини. В якості прикладу можна навести невелику приповідку, відому кожному школяреві, про фазане і мисливця. Це і є один з основних прийомів мнемотехніки. Використовуючи подібну методу можна зафіксувати в пам’яті будь-яку інформацію.
ЯК ПРАЦЮЮТЬ ПРИЙОМИ МНЕМОТЕХНІКИ
Зазвичай у мнемотехніці використовуються два основних об’єкта запам’ятовування — цифри і слова. Якщо ви вирішили пояснити її принципи для дошкільника, то можете запропонувати йому використовувати принцип асоціації, пояснивши, що нулик схожий на бублик, двійка – на лебедя, літера Ф – на чоловіка чоловічка, таке інше. Подібні прийоми дозволять йому швидше вивчити абетку і перші цифри.
Для дітей шкільного віку можна пропонувати вправи дещо складніші. В цьому плані можливе використання наступних прийомів:
Запам’ятовування по початкових буквах – про цей спосіб вже було згадано декілька вище – на прикладі мисливця і фазана;
- Рими – якщо дитина любить вірші, то вона може спробувати заримувати певне слово; цей прийом досить ефективний для розвитку мовлення;
- Співзвуччя – допомагає запам’ятовувати складні і довгі слова, а також термінологію;
- Візуалізація – найкраще виходить у молодших школярів – для запам’ятовування будь-якої інформації у них в голові створюється певна картинка;
- Зорова (ейдетична) пам’ять – допускає майже фотографічне запам’ятовування деталей;
- Цифрові алгоритми використовуються дітьми в більш старшому віці для запам’ятовування формул і різних чисел, співвідносячи їх, наприклад, зі знайомими, пам’ятними датами.