25.03.2020р. – Працюємо над вимовою звука [Р].(Логопедична група “Грайлики”)
Шановні дорослі! Вам слід пам’ятати, що поставлені звуки досить складно закріплюються у мовленні, тому бажано часто повторювати попередні мовні вправи – багаторазове повторення мовного матеріалу краще автоматизує вимову цих звуків. Сьогодні ми будемо працювати над вимоваю звука [Р] у складах та словах.
1 Завдання. Прослухати віршик. Який звук найчастіше зустрічається у ньому?
Рома робить раму,
Рома просить маму:
-Подивися, мамо,
Яка гарна рама!
2 Завдання. Багаторазово повторити за дорослим ряд складів:
РА , РА – РА , РА – РА – РА ;
РО, РО – РО, РО – РО – РО ;
РУ, РУ – РУ, РУ – РУ – РУ;
РЕ, РЕ – РЕ, РЕ – РЕ – РЕ;
РИ, РИ – РИ, РИ – РИ – РИ.
3. Завдання. Повтори за дорослим, чітко вимовляючи звук [Р].
РА – РА – РА – РАМА
РА – РА – РА – РАКЕТА
РА – РА – РА – РАДІО
РА – РА – РА – РАНОК
РА – РА – РА – РАКЕТКА
РО – РО – РО – РОБОТ
РО – РО – РО – РОБОТ
РО – РО – РО – РОМБ
РО – РО – РО – РОМА
РО – РО – РО – РОТ
РУ – РУ – РУ – РУКА
РУ – РУ – РУ – РУБАНОК
РУ – РУ – РУ – РУКАВ
РУ- РУ – РУ – РУЧКА
РУ- РУ – РУ – РУШНИК
РЕ – РЕ – РЕ – РЕМІНЬ
РЕ – РЕ – РЕ – РЕЗЕДА
РЕ – РЕ – РЕ – РЕДИСКА
РЕ – РЕ – РЕ – РЕЙКА
РЕ – РЕ – РЕ – РЕП’ЯХИ
РИ – РИ – РИ – РИБА
РИ- РИ- РИ – РИСЬ
РИ – РИ- РИ – РИСАК
РИ – РИ- РИ – РИТМ
РИ – РИ – РИ – РИС.
4 Завдання. Повторити за дорослим, чітко вимовляючи звук [Р] на початку слова.
РА – РАК, РАБ, РАЙ, РАМА, РАНА, РАНОК, РАДІО, РАЙОН, РАКЕТА, РАМКА.
РО – РОТ, РОЙ, РОВ, РОК, РОТА, РОБОТ, РОМАН, РОВНО, РОДИНА, РОМБ.
РУ – РУБ, РУХ, РУДА, РУКА, РУТА, РУБКА, РУМУН, РУБАНОК, РУДНИК, РУКОМИЙНИК.
РЕ – РЕВ, РЕП, РЕНО, РЕЙКА, РЕВІНЬ, РЕДЬКА, РЕВІТИ, РЕГІТ, РЕМОНТ, РЕМІНЬ.
РИ – РИК, РИБА, РИТИ, РИТМ, РИБКА, РИНУТИ, РИНОК, РИПІТИ, РИМУВАТИ, РИЗИК.
5 Завдання. Повторити за дорослим чистомовки:
РА – РА – РА – ВЕЛИКА ГОРА
РО – РО – РО – У МЕНЕ ВІДРО
РУ – РУ – РУ – БАЧУ КЕНГУРУ
РЕ – РЕ – РЕ – МАМА КВІТКУ БЕРЕ
РИ – РИ – РИ – КАШИ НАВАРИ.
МАТЕРІАЛ ПІДГОТУВАЛА
ВЧИТЕЛЬ – ЛОГОПЕД САСОВА НАТАЛІЯ ПЕТРІВНА