26.03.2020р. – ХОЧУ І МОЖУ
1.Шановні батьки, почніть розмову про значення слів «хочу» і «можу». Попросіть дітей сказати про те, що вони хотіли б зробити саме сьогодні. Дайте можливість висловитись, починаючи з фрази «Я хотів би сьогодні…». Запитайте , чи всі бажання можуть здійснитись саме сьогодні? Чому? Попросіть дітей повторити попередню фразу, додавши до неї: «Я хотів би сьогодні…, але…». Отже, «хочу» і «можу» – це різні слова. Всі полюбляють фантазувати, але лише малюки забувають врахувати, чи можливо це.
2.Запросіть дітей до вправи «Продовж речення»:
- «Найбільше я хочу для себе… Для цього мені потрібно…»
- «Для своєї родини я хочу… Для цього треба…»
- «Коли я виросту, я стану… Для цього я маю…»
Звертайте на реальність бажань, спонукайте не лише визначати бажання, а й шляхи його втілення в життя. Зауважте, що для здійснення бажань треба самому докладати зусиль.
3.Організуйте виконання дітьми завдання №6 з «Книги дошкільника». Для відповіді на запитання «Чи вдасться Мері здійснити своє «хочу» сьогодні?» орієнтуйтесь на реальні обставини, які є сьогодні (погода, асфальт, чи є кольорова крейда тощо).
4.Запропонуйте дітям виконати творче завдання – помалювати. Розпитайте, що треба, щоб здійснити задум. Запросіть уважно послухати вірш Л. Повх про будинки. Зауважте, що важливо не лише слухати уважно, а й уявляти те, про що слухаєш. Діти мають намалювати будинок.
«Будинки» Л.Повх
Від вокзалу, від зупинки
Починаються будинки.
Перший – сірий, синьоокий,
Другий – білий і високий.
Третій – довгий і кремезний,
А четвертий – височезний.
Ну, а п’ятий – кольоровий –
Виглядає із діброви.
Шостий – з баштами вгорі,
А на баштах – ліхтарі.
Сьомий? Сьомий… Ой, хвилинку!
Оголошено зупинку.
Серед кленів і ялинок
Цей найкращий – наш будинок!
Вихователь: Іщенко Олена Миколаївна
5.Запропонуйте дітям намалювати «неіснуючу істоту» фарбами або фломастерами. Переконайтеся, що ці фломастери чи фарби дуже яскраві та мають насичені кольори. Покажіть дітям, що між бажанням і реаліями – відстань, яку людина може зменшити, коли поставити собі правильну ціль.
6.Заохочуйте дітей попрацювати в «Книзі дошкільника» і виконати завдання №7. Узагальніть виконання завдання думкою про те, що маленькими кроками можна прийти до великої мети. Повторіть правило «Якщо захочеш, то обов’язково зможеш»
7.Перегляньте відео «7 ЧУДЕС УКРАЇНИ» https://www.youtube.com/watch?v=4i4RT1p3FFg
Запитайте, чи вважають діти зображене справжнім дивом. Підкресліть, що для когось це могло бути мрією, але вони втілили її в реальність та подарували кожному можливість цим помилуватися.
8.Організуйте дослідницьку діяльність і продемонструйте значення зору та функцій очей для кожного з нас.
Хід досліду:
- Запропонувати дітям щільно затулити очі долонями й спробувати пройти поміж двох рядів стільців. Чи легко це зробити? Потім пройти з розплющеними очима. Чи є різниця?
- Піднести розрізану цибулину до очей. Що відбувається з ними? Висновок: крапельки цибулевого соку подразнюють слизову оболонку очей. Захищаючи око, повіки швидко кліпають, а сльози очищають очі. Так очі захищаються від зовнішнього впливу.
- Запропонувати дітям уважно розглянути очі дитини, яка сидить навпроти. Зненацька легенько плеснути в долоні перед її очима. Що вона зробила відразу? (Заплющила очі). Висновок: наш організм також знає, що найперше слід берегти очі. Адже саме завдяки зору ми дізнаємося про світ навколо нас.
- Запропонувати на хвильку затулити очі руками. Розплющивши, розглянути в люстерко розмір зіниці. Потім протягом хвилини подивитися у вікно (сонячної днини) чи глянути на яскраве світло. За яких умов зіниці зменшуються (стискаються), а за яких збільшуються (розширюються)?
- Вихователь: Трохимчук Олена Іванівна