23.04.2020р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Дорога” (підтема “Куди ведуть дороги”)
1. Шановні батьки, розпочніть бесіду, яку доповнить ваша дитина.
– Якими можуть бути доріжки (асфальтові, цегляні, дерев’яні, намальовані олівцем та ін.).
Запропонуйте малюку пофантазувати з чого ще можуть бути зроблені доріжки.
Підсумуйте з дитиною, що дорога має свої правила, незважаючи на те для кого вона. У доріг є своє призначення і користуватися ними треба уважно.
Запропонуйте дитині пояснити слова “стежка-доріжка-шлях”.
Запитайте у дитини, як перетинаються дороги машин та дороги для пішоходів? Яким чином відбувається ця “зустріч”? Як люди і машини розуміють, хто кому уступає дорогу, хто рухається, а хто чекає?
2. Розгляньте з дитиною різні види світлофорів та визначте, які з них для машин, а які для пішоходів.
Загадайте загадку:
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
“Йти”, “Стояти”, “Зачекати”. (Світлофор)
Розкажіть дитині:
На вулицях міст і сіл встановлені світлофори. Вони допомагають водіям і пішоходам. Світлофори встановлюються на розі перехрестя або підвішують над проїжджою частиною. Є світлофори для транспорту. Зазвичай він має три “ока”. Світлофори світяться яскравими різнокольоровими вогниками: червоним, жовтим, зеленим. Якщо засвітиться червоним – проїжджати заборонено; жовтий вогник закликає приготуватися; зелений – повідомляє водіям, що можна рушати.
Покажіть дитині і свілофор для пішоходів. Він допомагає пішоходам правильно перейти через дорогу. Переходити через дорогу можна тільки на зелене світло. На червоне світло переходити через дорогу заборонено.
3. Складіть розповідь разом з дитиною “Один день з життя машини” за алгоритмом:
Рано-вранці машина виїжджає з … Для того, щоб вона цілий день працювала, потрібно заїхати на… та залити… Якщо у машини вийшла з ладу… потрібно заїхати… та полагодити його. Машина цілий день працювала та забруднилася, її вимиють на… Ввечері машина знову повертається у…
4. Виконайте розвивальне завдання.
Добрик часто подорожує з батьками. Він добре пам’ятає де він був і щиро ділиться своїми враженнями з друзями. А ще він привозить для друзів подаруночки. Відгадай, звідки ці сувеніри.
5. Перегляньте розвивальний мультфільм “Уроки тітоньки Сови про дороги і знаки”, проведіть обговорення після перегляду.
Вихователь: Шевчук Наталія Іванівна
1. Розгляньте з дитиною окремі дорожні знаки, проведіть обговорення.
– Про що можуть попереджати знаки “Діти”, “Пішохідний перехід” водіїв і пішоходів?
– А чи здогадаєшся ти про значення інших знаків? Що за символи на них зображено?
Підсумуйте: це знаки “Лікарня”, “Туалет”, “Їдальня”, “Телефон” – тут люди можуть отримати допомогу та обслуговування.
2. Пограйте з дитиною у мовленнєву гру “Дорога, транспорт, пішохід, пасажир”
Правила гри: ведучий кидає м’яч, вимовляючи при цьому одне зі слів: дорога, транспорт, пішохід, пасажир. Дитина ловить м’яч і швидко називає будь-яке слово, пов’язане з головним словом.
3.Попрацюйте разом з дитиною над мапою подорожей.
Вчіть дитину користуватися нескладною мапою для визначення та наслідування шляху. Користуйтеся словами “від”, “до”, “попереду”, “через”, “відстань”.
Оберіть шлях для майбутньої подорожі та заплануйте час її здійснення. Такі дії навчать дитину ініціювати, планувати та здійснювати справжні подорожі у майбутньому.
4. Закріпіть з дитиною правила поведінки на дорозі. Пограйте в гру “Так чи ні”.
Правила гри: потрібно плеснути в долоні, якщо “так”, потупати ніжками, якщо “ні”: дорогу потрібно перебігати дуже швидко; дорогу переходжу по пішохідному переходу; дорогу переходжу тільки на червоне світло; коли стою на зупинці, весь час вибігаю на дорогу, подивитися, чи не їде мій автобус; на велосипеді можна їхати на проїжджій частині поряд з машинами.
5. Перегляньте разом з дитиною мультфільм “Тачки. Молнія Маквін”, проведіть обговорення після перегляду.
– Що таке “піт-стоп”? Який пристрій допоможе замінити колесо?
– Що станеться, якщо не доглядати за машиною?
Вихователь: Зимовець Тетяна Семенівна