29. 04. 2022 р. – Продовжуємо збагачувати словниковий запас дошкільнят засобами ігор та вправ.

 

 Шановні батьки! Сьогодні я пропоную вам продовжити грати в мовленнєві ігри, які сприяють збагаченню словника  ваших  синочків та донечок.  Всім бажаю успіхів та натхнення.

Дидактична гра «Впізнай дику тварину за описом»

 Мета: учити виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду диких тварин, способу їх  життя; робити узагальнення на основі спільних ознак; збагачувати словниковий запас назвами диких тварин.

Хід гри: дорослий викладає на стіл картинки із зображенням диких тварин; описує якусь тваринку, дитина відгадує, бере картинку із зображенням тієї тварини, що описував дорослий.

 

Дидактична гра «Хто у кого?»

Мета: збагачувати словниковий запас назвами диких тварин та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят диких тварин, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами.

Хід гри: перед дитиною на столі лежить картка-поле із зображеннями диких  тварин. Дитина добирає предметні картинки із зображенням дитинчат  диких тварин.

                                                                           Дидактична гра  “Назви пташенят”

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами перелітних птахів та їх дитинчат. Вправляти в утворенні іменників – назв малят перелітних птахів, у тому числі із зменшувально-пестливими суфіксами; закріплювати навички ловити та кидати  м’яч.

Хід гри: дорослий, кидаючи м’яча, запитує: «У ластівки як називаються  пташенята ?» Дитина, спіймавши м’яч та повертаючи його дорослому відповідає: «Ластів’ята». І так далі. (У шпака -шпаченята; у солов’я – солов’ята; у лелеки – лелеченята; у журавля – журавлята; у грака – граченята і т.д.)

 Дидактична гра  “Хто зайвий?”

Мета: актуалізувати знання дітей щодо назв птахів; автоматизувати вимову звуків [р, л, с, з, к, ш, ж ]; розвивати логічне мислення.

Хід гри: запропонуйте дитині :1)дати  назву пташці  у кожному рядку на картинці, яка розташована нижче;

2) разом з дитиною визначте  (по кожному рядку окремо) спільний звук у назвах двох пташок, а у назві третьої пташки цього звука не буде, тому вона і являється зайвою у даному рядку. (Наприклад: горобець, ворона, лелека). Лелека буде зайвою, тому що у її назві немає звука [р]. 

3) разом з дитиною поміркуйте логічно і обгрунтуйте  ще варіанти за якими можна визначити певне зображення зайвим.

Назви малюнків: 1-й ряд: горобець, ворона, лелека; (лелека зайва, в її назві немає звука [р], цей птах є перелітний ).

2-й ряд: снігур, стриж, шпак; (зайвий шпак, в його назві немає звука) [с].

3-й ряд: сова, соловей, дрізд; (зайвий дрізд, в його назві немає звука ) [с].

4-й ряд: качка, курка, жайворонок; (зайвий жайворонок, бо він не домашня пташка).

5-й ряд: осел, рись, гусак. (зайвий гусак, бо він не тварина).

 

 

Дидактична гра «Відгадай казку»

Мета: збагачувати словниковий запас дітей назвами казок, згідно віку дітей. Вчити пізнавати казку за ключовими словами. Дід, баба, яйце, мишка – з якої казки? («Курочка Ряба»).

Хід гри: дітям пропонують картки із зображенням казкових героїв з певної казки. Діти відгадують казку і називають.

Вчитель-логопед Сасова Н.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *