26.09.2023р.- Реалізуємо освітні завдання за темою “Порядок:все і всі на своїх місцях”(підтема “Правила для всіх і всього”)

 

1.Вправа «Знайди безлад у просторі кімнати».

Запропонуйте дитині визначити місця, де порушено порядок, а потім довести, чому такий стан вона вважає порушенням та хто встановлює правила розташування речей у кімнаті.

2.Бесіда “Що таке правила і хто їх встановлює?”

– Що таке правила?

– Чи можуть бути у людини правила, встановлені лише для неї?

– А які правила обов’язкові для виконання всіма?

– Які це правила?

– Чому кожній людині не можна діяти лише за своїми правилами та ігнорувати спільні?

3.Змагання «Хто більше намалює».

Запропонуйте дитині намалювати предмети, які за формою нагадують геометричні фігури.

4.Гра-естафета «Збери каштани».

Знайдіть час пограти з попереднім обговоренням правил виконання дій: зібрати тільки великі каштани; зібрати тільки ті, що лежать на траві, тощо.

5.Читання казки О.Брежнєвої «Нічна розмова».

– Який безлад! – прошепотіла лялька Дарина, перевернувшись з правого боку на лівий. – Треба щось робити. Напевно я звідси піду до другої групи, там малята краще поводяться з іграшками. Доволі вже так незручно ночувати, піду пошукаю собі нових хазяїв.

– Чим ти, Даринка, невдоволена,  – поцікавилась велика вантажна машина,  завалившись лівим колесом на ногу ляльки Дарини.

– І вона ще запитує, – невдоволено промовила Даринка. – Придавила мене ногу своїм колесом і запитує. Ну, як можна так лежати у коробці. Чи можна відпочити у такому безладі? Як ви, вантажна машина, можете допустити таку неповагу до мене, ніжної, біленької Даринки.

Вантажна машина озирнулась і трішечки посунулась вбік, але їй майже не вдалося вивільнити ногу ляльки, тому  що поряд лежали кубики, розсипані фарби, а один фломастер утнувся у кабіну, застрягши у кермі.

– Ох, важко мені, зітхнула вантажівка. Що ж робити? Так далі неможна жити.

Тут прокинулися фарби і застогнали, – Ой, йой, йойо… Де наша коробка? – Синя фарба змішалася з жовтою, зойкнула,  і раптово позеленіла, – Ой, що це зі мною сталося? Як я завтра малятам буду допомагати малювати і розфарбовувати? Якого я тепер кольору зеленого, жовтого чи синього?

– А мені все одно як лежати і з ким дружити, – промовив великий зелений Куб, – я дерев’яний, міцний і сам кого завгодно посуну. Тільки мені шкода моїх маленьких братиків-кубиків, які розкидані по всій коробці. Треба їх знайти. Хлопці де ви, обізвіться! – гунув Куб.

– Ми тут, – відгукнулися кубики,- нас завалило машинками… ми хочемо до тебе, старший братику.

– Звісно і нам хочеться спати у власній коробці, на поличці або у шухлядці…, – промовили хором олівці  і фломастери. – Але що ж робити, не йти ж від цього від малят. Вони засмутяться, коли прийдуть зранку до дитячого садка і побачать, що всі  іграшки пішли від них, залилася порожня кімната.

– Не заважайте мені спати, – пробуркотів робот-трансформер! Розшумілися! Він лежав на товстій книзі і йому єдиному було зручно, тепло і затишно. – Ви невдоволені? Особисто мене малята розбирають, збирають цілими днями, я виконую різні команди і не скаржуся.

– А ти мовчи, прилаштувався на товстій  книжці, і бачте, не заважайте йому спати! – не вгамовувалася лялька Даринка. – Я цілий день крутилася і вертілася, кружляла, вдягалася, перевдягалася, плакала і сміялася, працювала цілий день. То маю право на нормальний  відпочинок!

Так сварилися іграшки у коробці. Раптово товста книга прошелестіла сторінками і промовила, – я нещодавно була у гостях в дітей іншої старшої групи, там мене читали малята, так у тих малят всі книги стоять на полицях, складені по порядку, олівці і фломастери у коробках, сховані у шухлядки, кубики складені за розмірами, ляльки на своїх місцях, машини у гаражі. Там іграшкам добре живеться. Вони задоволені. Давайте підемо до цих дітей, – запропонувала книжка.

Вихователька не стала чекати на відповідь іграшок і звернулась до них сама, – шановні іграшки, не поспішайте, давайте дочекаємось ранку і наведемо порядок разом із хлоп’ятами. Впевнена, що наші діти нічим не гірше хлопчиків і дівчаток з іншої групи, вміють впорядковувати іграшки і розкладати все по своїх місцях. Чи так, хлоп’ята?

 

Перелік запитань до бесіди:

1. Чому сталася така розмова іграшок вночі?

2. Хто у нічній розмові виявився найбільш невдоволеним? Поясніть чому.

3. Які іграшки ваші улюблені? Як ви з ними поводитеся?

4. До чого призвів безлад у коробці для іграшок?

5. Поясність що таке «іграшковий порядок» і «іграшковий безлад».

6. Що треба зробити, щоб навести порядок в іграшковій царині? Які предмети (іграшки) у коробці зайві? Поясніть чому ви так думаєте (фломастери, фарби, олівці, машини, книга). Де їхнє місце?

7. Чи є у вас вдома місце для іграшок, як ви їх зберігаєте?

8. Що треба зробити, щоб іграшки залишилися з нами, а не пішли до інших дітей? Сформулюйте правила зберігання іграшок?

6.Прослуховування твору Л.Бетховена «Весело – сумно»

.https://www.youtube.com/watch?v=0ebsJ5CxEIw

– Які ти знаєш правила слухання музики?

– Чи однакова весь час мелодія? Чим відрізняється?

– Який би ти колір підібрав до веселої, а який – до сумної?

Підготувала Силка О.Д.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *