26.09.2023р.- Реалізуємо освітні завдання за темою “Порядок:все і всі на своїх місцях”(підтема “Правила для всіх і всього”)
1.Вправа «Знайди безлад у просторі кімнати».
Запропонуйте дитині визначити місця, де порушено порядок, а потім довести, чому такий стан вона вважає порушенням та хто встановлює правила розташування речей у кімнаті.
2.Бесіда “Що таке правила і хто їх встановлює?”
– Що таке правила?
– Чи можуть бути у людини правила, встановлені лише для неї?
– А які правила обов’язкові для виконання всіма?
– Які це правила?
– Чому кожній людині не можна діяти лише за своїми правилами та ігнорувати спільні?
3.Змагання «Хто більше намалює».
Запропонуйте дитині намалювати предмети, які за формою нагадують геометричні фігури.
4.Гра-естафета «Збери каштани».
Знайдіть час пограти з попереднім обговоренням правил виконання дій: зібрати тільки великі каштани; зібрати тільки ті, що лежать на траві, тощо.
5.Читання казки О.Брежнєвої «Нічна розмова».
– Який безлад! – прошепотіла лялька Дарина, перевернувшись з правого боку на лівий. – Треба щось робити. Напевно я звідси піду до другої групи, там малята краще поводяться з іграшками. Доволі вже так незручно ночувати, піду пошукаю собі нових хазяїв.
– Чим ти, Даринка, невдоволена, – поцікавилась велика вантажна машина, завалившись лівим колесом на ногу ляльки Дарини.
– І вона ще запитує, – невдоволено промовила Даринка. – Придавила мене ногу своїм колесом і запитує. Ну, як можна так лежати у коробці. Чи можна відпочити у такому безладі? Як ви, вантажна машина, можете допустити таку неповагу до мене, ніжної, біленької Даринки.
Вантажна машина озирнулась і трішечки посунулась вбік, але їй майже не вдалося вивільнити ногу ляльки, тому що поряд лежали кубики, розсипані фарби, а один фломастер утнувся у кабіну, застрягши у кермі.
– Ох, важко мені, зітхнула вантажівка. Що ж робити? Так далі неможна жити.
Тут прокинулися фарби і застогнали, – Ой, йой, йойо… Де наша коробка? – Синя фарба змішалася з жовтою, зойкнула, і раптово позеленіла, – Ой, що це зі мною сталося? Як я завтра малятам буду допомагати малювати і розфарбовувати? Якого я тепер кольору зеленого, жовтого чи синього?
– А мені все одно як лежати і з ким дружити, – промовив великий зелений Куб, – я дерев’яний, міцний і сам кого завгодно посуну. Тільки мені шкода моїх маленьких братиків-кубиків, які розкидані по всій коробці. Треба їх знайти. Хлопці де ви, обізвіться! – гунув Куб.
– Ми тут, – відгукнулися кубики,- нас завалило машинками… ми хочемо до тебе, старший братику.
– Звісно і нам хочеться спати у власній коробці, на поличці або у шухлядці…, – промовили хором олівці і фломастери. – Але що ж робити, не йти ж від цього від малят. Вони засмутяться, коли прийдуть зранку до дитячого садка і побачать, що всі іграшки пішли від них, залилася порожня кімната.
– Не заважайте мені спати, – пробуркотів робот-трансформер! Розшумілися! Він лежав на товстій книзі і йому єдиному було зручно, тепло і затишно. – Ви невдоволені? Особисто мене малята розбирають, збирають цілими днями, я виконую різні команди і не скаржуся.
– А ти мовчи, прилаштувався на товстій книжці, і бачте, не заважайте йому спати! – не вгамовувалася лялька Даринка. – Я цілий день крутилася і вертілася, кружляла, вдягалася, перевдягалася, плакала і сміялася, працювала цілий день. То маю право на нормальний відпочинок!
Так сварилися іграшки у коробці. Раптово товста книга прошелестіла сторінками і промовила, – я нещодавно була у гостях в дітей іншої старшої групи, там мене читали малята, так у тих малят всі книги стоять на полицях, складені по порядку, олівці і фломастери у коробках, сховані у шухлядки, кубики складені за розмірами, ляльки на своїх місцях, машини у гаражі. Там іграшкам добре живеться. Вони задоволені. Давайте підемо до цих дітей, – запропонувала книжка.
Вихователька не стала чекати на відповідь іграшок і звернулась до них сама, – шановні іграшки, не поспішайте, давайте дочекаємось ранку і наведемо порядок разом із хлоп’ятами. Впевнена, що наші діти нічим не гірше хлопчиків і дівчаток з іншої групи, вміють впорядковувати іграшки і розкладати все по своїх місцях. Чи так, хлоп’ята?
Перелік запитань до бесіди:
1. Чому сталася така розмова іграшок вночі?
2. Хто у нічній розмові виявився найбільш невдоволеним? Поясніть чому.
3. Які іграшки ваші улюблені? Як ви з ними поводитеся?
4. До чого призвів безлад у коробці для іграшок?
5. Поясність що таке «іграшковий порядок» і «іграшковий безлад».
6. Що треба зробити, щоб навести порядок в іграшковій царині? Які предмети (іграшки) у коробці зайві? Поясніть чому ви так думаєте (фломастери, фарби, олівці, машини, книга). Де їхнє місце?
7. Чи є у вас вдома місце для іграшок, як ви їх зберігаєте?
8. Що треба зробити, щоб іграшки залишилися з нами, а не пішли до інших дітей? Сформулюйте правила зберігання іграшок?
6.Прослуховування твору Л.Бетховена «Весело – сумно»
.https://www.youtube.com/watch?v=0ebsJ5CxEIw
– Які ти знаєш правила слухання музики?
– Чи однакова весь час мелодія? Чим відрізняється?
– Який би ти колір підібрав до веселої, а який – до сумної?
Підготувала Силка О.Д.